loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 54 سه شنبه 19 مهر 1401 نظرات (0)
saqar بازدید : 51 سه شنبه 19 مهر 1401 نظرات (0)

محمدحسین قمری در خصوص جزئیات خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت، اظهار کرد: طبق آخرین آمار از ۲۴۱ تولیدکننده لوازم خانگی هم اکنون ۸۰ تولیدکننده و ۵ بانک شامل بانک گردشگری، بانک آینده، بانک پارسیان، بانک تجارت و بانک رفاه حاضر به همکاری شده اند.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت افزود: وام خرید لوازم خانگی از سایت وزارت صمت شامل ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی است که نیاز به چک ندارد و فقط به یک ضامن نیاز دارد. این وام سه ساله با سود ۱۸ درصد است.

وی ادامه داد: فرآیند وام دهی در ۵ بانک با هم متفاوت است و پس از اعتبارسنجی وام تعلق می‌گیرد. این فرآیند به صورت آنلاین انجام می‌شود و حضوری نیست.

مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: زوج‌های جوان با مراجعه به سامانه طرح توان خرید به آدرس www.tavankharid.ir می‌توانند با مراجعه به عاملان فروش محصولات که سامانه جهاد کالاست به صورت مستقیم از تولیدکنندگان لوازم خانگی، به صورت اقساطی جهیزیه دریافت کنند.

منبع: 

https://www.khabaronline.ir/news/1664515/%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF

saqar بازدید : 48 چهارشنبه 22 دی 1400 نظرات (0)

تیم فیکسی ارائه دهنده تعمیرات یخچال در محل و منزل 

کنترل کننده دما در یخچال فریزرهای باستانی ترموستات است و در یخچال فریزر های جدید و امروزین این وظیفه بر عهده سنسورهای قرار گرفته در درون کابین است.
زمانی که یخچال فریزر احتیاج به سرد شدن داشته باشد موتور پیشه می کند و زمانی که سرما به بیش از اندازه مجاز رسید موتور خاموش میشود یا اصطلاحا اتومات می کند. کمپرسورهای ساده زمانی که شروع به پیشه میکنند جریان نسبتا بالایی در هر بار روشن شدن از برق ساختمان میگیرند و در سررسید شغل همش با بیشینه تاب پیشه می کنند تا دما به میزان تعیین شده برسد و دوباره این عملیات خاموش و صریح شدن تکرار میشود.در طول روز چندین بار این چرخه ادامه پیدا میکند و برآیند اینکه مصرف برق نسبتا فوقانی با پروا به نوع موتور دارند.

اینورتر به چه معناست؟
به معنای مبدل، برای کنترل سرعت چرخش یک موتور در یخچال فریزر می باشد. در واقع اینورتر قسمتی از برد الکتریکی است که می تواند به صورت برد جداگانه یا به اتفاق برد اصلی در یک برد جایگذاری شده باشد.
در کمپرسورهای اینورتر میزان برودت یا برودت با ناچیز یا زیاد شدن بعید کمپرسور که اجازه آن از راه برد اصلی و برد اینورتر دیتا می شود تنظیم می شود.
تفاوت کمپرسورهای معمولی و اینورتری
اختلاف تنها در سیم پیچ آنها است که در موتورهای معمولی دو سیم پیچ رانینگ و استارت وجود دارد اما در اینورتر دارای سه سیم پیچ با اهم های یکسان است.
با پیشرفت فناوری کمپرسورهای اینورتری جدید حائز سیم پیچ با کیفیت تر و هسته آن از مواد با کیفیت تری ساخته شده اند.

فیکسی با داشتن بیش از ۳۰۰ سرویس کار یخچال در طهران و کرج حاضر ارائه هرگونه خدمات تعمیرات گونه ها برندهای یخچال فریزر به مشتریان عزیز است.

saqar بازدید : 56 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

رینگ، شرکتی فعال در زمینه ساخت محصولات امنیتی برای خانه‌ها و هوشمند‌سازی آن‌ها و متعلق به آمازون است که در حال حاضر بهترین سیستم‌های امنیتی خانه‌های هوشمند را به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ نسل دوم حسگر Ring Alarm خود را معرفی کرد که در صورت تشخیص صدای شکستن شیشه در خانه، کاربر را مطلع می‌کند.

حسگر تشخیص صدای به‌کاررفته در این دستگاه قادر است صدای شکستن شیشه را از فاصله ۲۵ فوتی (۷٫۶ متری) بشنود؛ رینگ برای تشخیص صدای واقعی شکستن شیشه از میان صداهای دیگر، در این محصول از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است؛ با این‌‌ حال، رینگ اولین شرکتی نیست که حسگری با قابلیت هشدار شنیدن صدای شکستن شیشه تولید می‌کند؛ گوگل نیز قبل از رینگ، حسگری به نام Nest Doorbell معرفی کرده بود که به محض شنیدن و تشخیص صدای شکستن شیشه به صاحب‌خانه هشدار می‌داد.

ring-alarm-glass-break-sensor

حسگر جدید رینگ در دو مدل ساده و پیشرفته عرضه می‌شود؛ مدل ساده، هنگامی تشخیص صدای شکستن شیشه هشداری در اپلیکیشن رینگ برای کاربر ارسال می‌کند و مدل پیشرفته این حسگر با خرید اشتراک ماهانه‌ ۳ دلار یا سالانه ۳۰ دلار، علاوه بر هشدار، برای کاربر امکان برقراری تماس تصویری یا فعال کردن خودکار آژیر را فراهم می‌کند.

حسگر جدید رینگ ۱۶ فوریه ۲۰۲۲ (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) و می‌توان آن را با قیمتی معادل ۴۰ دلار پیش خرید کرد؛ این حسگر به‌راحتی روی دیوار، سقف یا وسایل خانه و نزدیک به درها و پنجره‌های شیشه‌ای نصب می‌شود.

saqar بازدید : 49 یکشنبه 19 دی 1400 نظرات (0)

به‌نقل از جی‌اس‌ام‌آرنا، شیائومی در سال ۲۰۲۱، تراشه‌ی اختصاصی Surge C1 ISP خود را همراه با گوشی می میکس فولد معرفی کرد و طبق کد منبع فاش‌شده، میکس ۵ پرو آینده احتمالاً از نسل دوم تراشه Surge استفاده خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که Surge C2 چه ویژگی‌های ویژه‌‌ای خواهد داشت و حتی این احتمال وجود دارد که گوشی مذکور با پردازنده تصویر فعلی، یعنی تراشه‌ی نسل اول (Surge C1) وارد بازار شود. در هر‌ حال مطمئناً میکس ۵ معمولی از نسل دوم این تراشه (C2) بهره نخواهد برد.

گزارش منتشرشده همچنین به جزئیات مربوط به حسگرهای دوربین دو دستگاه میکس ۵ می‌پردازد. گفته می‌شود که نسخه‌ی پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین ۴۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با زوم ۵ برابر و دوربین ۴۸ مگاپیکسل فوق عریض مجهز خواهد شد. از طرفی دیگر نسخه‌ی معمولی دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی کمی عریض‌تر و دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسل با زوم ۲ برابر را میزبانی خواهد کرد. نکته جالب این است که احتمالاً نسخه‌ی پرو دارای دوربین سلفی ۴۸ مگاپیکسلی نیز خواهد بود.

saqar بازدید : 61 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

انواع روتر (Router) چیست
روترها به دو تقسیم بخش می‌شوند:

روتر باسیم
روتر بیسیم
برای پیوندیدن روتر‌های با سیم به کامپیوتر باید از کابل شبکه بهره‌گیری کرد اما روترهای بیسیم این قابلایت را دارند که به صورت بیسیم سرویس دهی کنند. بعد تا اکنون باید متوجه شده باشید که روتر وای فای چیست، روتر وای فای دستگاهی است که اینترنت رابه چهره بیسیم در پسندیدن شما پیمان می‌دهد.
انواع مسیریابی با روتر
حال که آموختید روتر چیست و چه کاربردی دارد باید بدانید که روترها به دو طریق گذرگاه یابی را انجام می‌دهند.

Static route
Dynamic route
مسیریابی ایستا یا Static route
در این روش  تمام راه یابی‌ها برای پیوست شبکه‌های مختلف بدست تکنسین router چیست شبکه داخل روتر تعریف می‌شود. به عبارتی در اثناء کانفیک این دستگاه مسیر‌هایی درون آن تعریف می‌شود، و اگر این دسگتاه بسته‌ای را ارسال کند فقط از مسیر‌های تعریف شده عبور خواهد کرد.

این روش نیاز‌مند کار زیادی است و برای شبکه‌های بزرگ، که تعداد زیادی شبکه به یکدیگر متصل هستند زمان زیادی از ما برای کانفیگ می‌گیرد و عملا راهکار سریعی نیست به علاوه بسته‌ها هم شدنی است از بهترین راه عبور نکرده و سرعت ارسال نیز ذیل بیاید.

saqar بازدید : 60 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

مایکروسافت امروز از عرضه عمومی ویژوال استودیو ۲۰۲۲ و NET 6. خبر داد. این ابزارهای جدید قابلیت‌های تازه‌ای را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند تا فرآیند توسعه و ساخت اپلیکیشن‌های جدید با سرعت و سهولت بیشتری انجام بگیرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ اولین به‌روزرسانی بزرگ این نرم‌افزار در بیش از دو سال اخیر است. این نسخه حالا از اپلیکیشن‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند که خبر مهمی برای توسعه‌دهندگان به حساب می‌آید چون اکنون می‌توانند از تمام ظرفیت حافظه کامپیوتر استفاده کنند. ویژوال استودیو دیگر از دستگاه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نخواهد کرد.

ویژوال استودیو ۲۰۲۲ تغییرات متنوعی را در بر می‌گیرد و پشتیبانی از نسخه‌های جدید سی پلاس پلاس، NET 6. و C#10 را به همراه دارد. ادیتور برنامه هم تغییراتی داشته؛ مثلا حالا از کپی و پیست چندنقطه‌ای و قابلیت‌های جدید IntelliCode نظیر تکمیل خطوط در پروژه‌های #C پشتیبانی می‌کند.

نکته مهم بعدی تغییراتی است که در پلتفرم افزونه‌های ویژوال استودیو به وجود آمده. این نسخه حالا دیگر از افزونه‌های ویژوال استودیو ۲۰۱۹ پشتیبانی نمی‌کند، مگر این که افزونه‌ها آپدیت شده باشند. مایکروسافت این برنامه را از نظر ظاهری هم دستخوش تحولاتی کرده و بخشی از آیکن‌ها را تغییر داده است. فونت جدید Cascadia Code به این نرم‌افزار اضافه شده تا کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع» 

https://digiato.com/article/2021/11/09/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d9%88%db%8c%da%98%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%af%db%8c%d9%88-2022-%d9%88-net-6

saqar بازدید : 55 سه شنبه 18 آبان 1400 نظرات (0)

تاکنون چندین بار عرضه گوشی گلکسی S21 FE (فن ادیشن) سامسونگ به تعویق افتاده و اکنون برخی منابع آگاه بازار می‌گویند احتمالا این گوشی هوشمند در جریان نمایشگاه CES 2022 در ژانویه از راه می‌رسد، با این حال فقط کاربران در کشورهای اروپایی می‌توانند آن را تهیه کنند.

در ابتدا قرار بود این دستگاه در بازار ایالات متحده به صورت رسمی عرضه شود، اما ظاهرا اکنون شرایط تغییر کرده است. گزارش‌های جدید منتشر شده از سوی منابع آگاه در کره جنوبی حاکی از آن هستند که سامسونگ ظاهرا قصد دارد گلکسی S21 فن ادیشن را تنها در بازارهای اروپایی در دسترس کاربران قرار دهد.

با وجودی که در برخی گزارش‌ها گفته شده بود که سامسونگ در فکر لغو عرضه این گوشی هوشمند است، اما رئیس بخش موبایل سامسونگ اصرار داشت که این گوشی را عرضه ‌می‌کنند.

به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند در بازار اروپا تنها از طریق اپراتورهای منتخب در دسترس کاربران قرار بگیرد. باید دید در صورت عرضه این گوشی هوشمند، آیا کاربران از آن استقبال می‌کنند یا خیر.

غول کره جنوبی عرضه نسل بعدی گوشی‌های سری گلکسی S22 را از ژانویه به فوریه منتقل کرده است. انتظار می‌رود سری گلکسی S22 در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه (۸ فوریه) معرفی و از ۲۹ بهمن‌ماه (۱۸ فوریه) به بازار عرضه شود.

گلکسی S21 FE احتمالا با نمایشگر ۶.۴ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس، نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و چیپست‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هر دو تراشه با فرآیند ۵ نانومتری تولید می‌شوند.

منبع: 

https://digiato.com/article/2021/11/09/%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-%d9%81%d9%86-%d8%a7%d8%af%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-2

saqar بازدید : 65 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

CMD مخفف عبارت Command prompt و به معنی (خط فرمان) میباشد، Command prompt یا خط فرمان سیستم عامل، یک رابط کاربری متنی میباشد. این رابط کاربری متنی در مقابل رابط کاربری گرافیکی (Graphic User Interface / GUI) قرار می‌گیرد.دستورات پرکاربرد cmd
در رابط کاربری گرافیگی با استفاده از ظاهری کاربرپسند میتوان در سیستم عامل کارهای متفاوتی را انجام داد. به طور مثال در ویندوز برای باز کردن فایلی روی آن دابل کلیک میکنیم، اما در محیط CMD بدون استفاده از رابط کاربری گرافیکی و تنها با تایپ دستورات در محیط CMD میتوانیم کارهای مد نظر (به عنوان مثال باز کردن یا حذف کردن فایلی خاص) را انجام داد.
هر دستور در خط فرمان سیستم عامل کاربرد خاصی دارد. با تایپ دستورات در محیط Command prompt امکان اجرای دستورات در ویندوز نیز وجود خواهد داشت. این دستورات معمولا دارای پارامترهایی نیز میباشند که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها توضیح داده خواهد شد.

روش های دسترسی به محیط Command prompt :
در ویندوز 10 بر روی دکمه Start کلیک نموده و وارد قسمت All app شوید سپس پوشه Windows system را یافته و آن را باز نمایید و سپس روی Command prompt کلیک نمایید.
در روش دیگر میتوانید بر روی دکمه Start ویندوز کلیک نمایید و در قسمت Search عبارت Command Prompt و یا CMD را تایپ کرده و پس از پیدا شدن، روی آن کلیک نمایید.
همچنین میتوانید کلیدهای Win و R را بفشارید تا برنامه Run باز شده و سپس عبارت CMD را در آن نوشته و Ok نمایید تا Command prompt برای شما باز شود.
در روش دیگر میتوانید کلیدهای Win و X را بفشارید و پس روی Command prompt کلیک نمایید.

در زیر به معرفی برخی دستورات پرکاربرد cmd میپردازیم:
1- دستور Ping :
این دستور یکی از پرکاربردترین دستورات عیب یابی (Troubleshooting) شبکه میباشد، به کمک این دستور از برقراری ارتباط با سایت یا IP وارد شده مطمئن میشویم.
معمولا دستور ping در مرحله اول عیب یابی ارتباطات شبکه، بکار رفته و مشخص میکند که آیا اتصال به هاست مقصد برقرار هست ویا آیا کامپیوتر/سرور مقصد در دسترس میباشد.
روش کار بدین صورت میباشد که در CMD، بعد از نوشتن دستور Ping نام دامنه یا زیردامنه مورد نظر و یا IP مد نظر را وارد میکنیم.
در اینصورت Packet های تستی بطور اتوماتیک به آدرس مربوطه ارسال شده و نتیجه برقرار بودن ارتباط TCP/IP سرور را نمایش می دهد. همچنین مدت زمان پاسخگویی و رسیدن بسته ی TCP/IP از سرور/کامپیوتر مقصد، را نیز تحت عنوان TTL (Time To Live) مشخص میکند.
چنانچه از مقصد پاسخی دریافت نشود به معنی عدم ارتباط شما با آن آدرس میباشد. در واقع بدین معناست که به هردلیلی مشکل ارتباطی بین این دو آدرس وجود دارد که میبایست بررسی گردد.
دستور ping –t: با استفاده از پارامتر t در دستور Ping میتوان تعیین کرد دستور Ping ادامه داشته باشد تا زمانیکه توسط کاربر Interrupt شود. در حالت عادی 4 Request یا درخواست ارسال میشود ولی در این مورد به صورت بی نهایت تا زمانی که کاربر دستور را متوقف نکرده این درخواست ها ادامه خواهد داشت.
نکته: برای پایان دادن به کار این دستور کلیدهای Ctrl+C را بفشارید.
دستور ping –a: چنانچه در دستور Ping به جای اسم دامنه، آدرس IP وارد شود، با استفاده از این دستور، نام متناظر با IP مربوطه بدست خواهد آمد. در هاستینگ اشتراکی سندیت ندارد تنها در صورت اختصاصی بودن IP، البته رو هی کدوم کار نکرد

saqar بازدید : 58 سه شنبه 08 تیر 1400 نظرات (0)

از دوربین مدار بسته برای اولین بار در سال 1942 در زمینه هوا و فضا در آلمان استفاده شد و پس از 30 سال این فناوری به طور رسمی پا به عرصه ظهور در انظار عمومی گذاشت و برای نظارت بر ترافیک در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه با توسعه و رشد دوربین مدار بسته چیست جمعیت نیاز به نظارت بر روی کارمندان، کسب و کارها، مراکز نظامی، بانک ها و غیره روز به روز بیشتر شده است.

در حال حاضر سیستم های مدار بسته آفلاین یا آنلاین کار چندین نفر را به خودی خود انجام می دهد که به کاهش هزینه و نیروی انسانی منجر شده است.
دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام کنند. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، بدون نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود.

کلمه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی  closet circuit television  یا به مخفف cctv می باشد. معنی کلمه آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که بیشتر این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت استفاده میشود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 42
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 219
  • بازدید ماه : 194
  • بازدید سال : 2,895
  • بازدید کلی : 14,872