loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 49 یکشنبه 01 دی 1398 نظرات (0)

روز گذشته، هفتم اکتبر، AMD کارت‌های گرافیک جدید Radeon RX 5500 را معرفی و جزییاتی از آن‌ها را نیز منتشر کرد. این کارت‌های گرافیک جدید بیشتر روی بازی‌های 1080p تمرکز کرده‌اند. AMD در این سری جدید، هم کارت‌های گرافیکی برای کامپیوترها ارائه کرده و هم مدلی را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرده است. اکنون لپ‌تاپ گیمینگ ارزان‌قیمت Alpha 15 از MSI با کارت گرافیک Radeon RX 5500 معرفی شده است.

لپ‌تاپ MSI آلفا ۱۵ که با کارت‌های گرافیکی Radeon RX 5500 ارائه شده، از پردازنده Ryzen 7 3750H و صفحه نمایش۱۵/۶ اینچی برخوردار بوده است. در این لپ‌تاپ شاهد قابلیت FreeSync هستیم که تصاویری صاف و بدون لکنت و تاری را به همراه خواهد داشت. نرخ نوسازی در این لپ‌تاپ ۱۴۴ هرتز بوده است. با توجه به تمامی قابلیت‌های بروز و قابل قبول این لپ‌تاپ، شاهد قیمت مناسبی نیز هستیم که می‌توان در مدل ۸ گیگابایت رم به قیمت ۹۹۹ دلاری اشاره کرد و این قیمت در مدل ۱۶گیگابایتی رم به ۱۰۹۹ دلار خواهد رسید.

لپ‌تاپ گیمینگ MSI

MD ادعا کرده که این سری از کارت‌های گرافیک از سرعت قابل قبولی برخوردار هستند و این سرعت در لپ‌تاپ آلفا ۱۵ قابل لمس خواهد بود؛ در نتیجه به‌گفته‌ی AMD این لپ‌تاپ مجهز به کارت گرافیک Radeon RX 5500 از مدل Nvidia GeForce GTX 1650 پیشی خواهد گرفت. در بخش صدا، MSI از اسپیکرهای بسیار بزرگ استفاده کرده است که توان هر یک از آن‌ها به دو وات می‌رسد. به‌گفته‌ی AMD این اسپیکرها برای بازی ساخته شده‌اند و همچنین فضای مورد استفاده توسط آن‌ها بسیار زیاد است. این سیستم صوتی به Hi-Res Audio وفادار بوده و با حجم بالاتر و وضوح بهتر، صدایی فراگیر را ارائه خواهد کرد.

مشخصات کامل لپ‌تاپ Alpha 15 از MSI:

  • پردازنده: مدل AMD Ryzen 7 3750H به بالا
  • گرافیک: AMD Radeon RX 5500M  با چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی
  • نمایشگر: مدل ۱۵/۶ اینچی (FHD (1920x1080، پنل نازک با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، پشتیبانی از فناوری AMD Radeon FreeSync یا مدل ۱۵/۶ اینچی (FHD (1920x1080، پنل نازک با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از فناوری AMD Radeon FreeSync
  • صفحه کلید: صفحه کلید گیمینگ با نورپردازی RGB
  • فضای ذخیره‌سازی: یک درایو SSD M.2 متصل به گذرگاه PCI-E 3.0 و یک هارددیسک ۲/۵ اینچی
  • صدا: اسپیکرهای بسیار بزرگ دو واتی و سیستم صوتی Hi-Res Audio
  • ابعاد: ۱۴/۰۸×۹/۷۶×۱/۰۸ اینچ
  • وزن: ۲/۳ کیلوگرم

ما هنوز نمی‌دانیم عملکرد Radeon RX 5500 در دنیای واقعی چگونه است، اما ورود یک لپ‌تاپ با چنین کارت گرافیکی می‌تواند شروع خوبی برای جلب نظر مشتریان AMD باشد. چیزی که مشخص شده، این است که پردازنده‌های گرافیکی Radeon و پردازنده‌های Ryzen با وجود اقبال عمومی، هنوز چندان در بازار موبایل جا نیفتاده‌اند. در نهایت لپ‌تاپ خوش‌قیمت و کاربردی MSI Alpha 15 اواسط آبان ماه در دسترس خواهد بود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

منبع:
saqar بازدید : 66 شنبه 30 آذر 1398 نظرات (0)

یکی از بدترین پیامدهای بیماری ALS این است که فرد به تدریج توانایی خود را برای صحبت کردن از دست می دهد. حالا هوش مصنوعی به کمک این بیماران آمده تا بتوانند با صدای واقعی خودشان صحبت کنند.

بیماری ALS یا همان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک که به بیماری لوگهریگ نیز معروف است، یکی از شایع ترین انواع بیماری های نورون حرکتی (MND) محسوب می شود. بیماران مبتلا به این عارضه به تدریج تمام توانایی های خود را از دست می دهند و به فلج کامل دچار می شوند. از دست دادن قدرت تکلم هم یکی از عوارض دردناک بیماری ALS است. شرکت رولز رویس و آزمایشگاه تحقیقاتی R2 به تازگی ابزاری را توسعه داده اند تا اندکی اوضاع این بیماران را بهبود دهند.

 

 

 

رولز رویس به کمک شرکت های بزرگی مثل اینتل و مایکروسافت و با همکاری انجمن بیماری های نورون حرکتی، ابزاری به نام Quips را ساخته اند. این ابزار با تکیه بر هوش مصنوعی و روشی به نام Voice Banking روش تکلم منحصر به فرد هر شخص (قبل از ابتلا به بیماری) را می آموزد. سپس با استفاده از این بانک صدا، می تواند صدای مصنوعی مشابه صدای واقعی فرد را تولید کند.

اگرچه توسعه این ابزار هنوز در مراحل آغازین قرار دارد، ولی انجمن MND می گوید با استفاده از Quips بیماران به شکل تقریباً لحظه ای قادر به برقراری ارتباط با دیگران خواهند بود. هوش مصنوعی با گوش دادن به مکالمه فرد، می تواند مضمون گفتگو را درک کرده و پاسخ های مناسب را به بیمار پیشنهاد نماید. بدین ترتیب بیمار بدون تایپ عبارت می تواند به فرد مقابل پاسخ دهد.

رولز رویس می گوید ابزار Quips قابلیت های پیشرفته ای دارد و می تواند لهجه و سبک بیان عبارات توسط فرد را شبیه سازی کند. این ابزار به موقعیت های اجتماعی خاص هم حساس است، یعنی نحوه پاسخ دادن در محل کار، محیط منزل یا کافه متفاوت خواهد بود. هنوز در مورد زمان عرضه این ابزار اطلاعاتی در دست نیست

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/19/بیماری-als-و-هوش-مصنوعی-برای-صحبت-کردن/

saqar بازدید : 57 سه شنبه 26 آذر 1398 نظرات (0)

به نظر می‌رسد گلس جلوی آیفون ۱۱، عملکرد چندان خوبی در برابر سقوط از ارتفاع ندارد.

 

"تیم کوک"(Tim Cook)، مدیرعامل اپل ادعا کرده بود که آیفون ۱۱، محکم‌ترین گلس را در میان تلفن‌های همراه دارد اما در روز انتشار این تلفن همراه جدید، شواهدی برخلاف ادعای کوک ظاهر شد. هنگامی که آیفون ۱۱ از ارتفاع سقوط کرد، صفحه جلوی آن به شدت ترک برداشت.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۱

این آزمایش، ارزیابی خوبی برای زمانی است که آیفون از جیب کاربر بیرون می‌افتد و مشخص می‌کند که در صورت مهار نکردن به موقع آن، چه اتفاقی خواهد افتاد. گلس پشت آیفون در این آزمایش، مقاومت بیشتری نشان داد اما در هر حال کمی ترک برداشت.

 

نمی‌توان گفت که این آزمایش، برای نشان دادن قدرت گلس جلوی آیفون کافی است زیرا امکان دارد قدرت آن هنگام افتادن از زوایای دیگر، بیشتر باشد. در هر حال، این آزمایش نشان می‌دهد که آیفون ۱۱ به یک قاب نگهدارنده نیاز دارد تا از آن در برابر چنین آسیب‌هایی محافظت کند.

منبع:
saqar بازدید : 43 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

از لحاظ تکنولوژی، این پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر است که جهان به خود دیده؛ گران‌قیمت‌ترین هم هست؛ به احتمال زیاد بحث‌برانگیزترین هم باشد. با یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد آشنا شوید؛ نخستین نمونه از کلاسی کاملاً جدید از ناوهای هواپیمابر.

با طول ۳۳۷ متر و ارتفاعی معادل ۷۶ متر، نه‌تنها درباره بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان صحبت می‌کنیم، بلکه درباره ناوی صحبت می‌کنیم که سه باشگاه بدن‌سازی، فروشگاه‌، کپسول زمان و کافی‌شاپی دارد که دریانوردان می‌توانند در آن یک استارباکس گرم تحویل بگیرند. راستی این را هم اضافه کنیم که این غول می‌تواند بیشتر از هر ناو دیگری هواپیما حمل کند؛ و هر جور هواپیمایی. بیایید با یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد بیشتر آشنا شویم.

موتور بخار

 

 

 

علی‌رغم تمام «ترین‌ها» روند ساخت و ساز چندساله این ناو سیاست‌مداران و مالیات‌دهندگان را خشمگین کرده. این ناو هواپیمابر شاید بسیار قدرتمند باشد، اما دیرش شده. به عبارت دیگر، چند سالی از برنامه عقب است. حتی بدتر از این، میلیاردها دلار بودجه را بلعیده است.

به تمام مسائل این را هم اضافه کنید که بسیاری از تکنولوژی‌های نسل بعدی پیشنهاد شده برای کشتی به صورت پی‌درپی شکست می‌خورند. اختلال در عملکرد به شکلی آنقدر گسترده اتفاق می‌افتد که حتی رییس جمهور ایالات متحده هم به شوخی گفت این کشتی باید به استفاده مجدد از تکنولوژی بخار دوران جنگ سرد روی آورد.

چطور شد که این کشتی به موعد مقرر نرسید؟ آیا مشکلاتش قابل رفع هستند؟ اصلاً چطور باید یک کشتی ۱۱۰ هزار تُنی ساخت؟ و با درنظرگیری مشکلات اقتصادی، آیا اصلاً چنین جنگ‌افزاری ارزشش را دارد؟

در این مقاله به صورت کامل می‌خوانیم که کلاس جدید ناوهای هواپیمابر چطور شروع به کار کرد و چطور به موانعی در مسیر ساخت برخورد.

اتصال پوکمونی

 

 

 

اینطور نیست که هر روز یک کلاس جدید در میان ناوهای هواپیمابر داشته باشیم. این اتفاق حتی هر دهه هم‌ نمی‌افتد. تحقیق و توسعه چنین جنگ‌افزارهایی بسیار هزینه‌بر است: چیزی حدود ۴.۷ میلیارد دلار.

اما اگر این کشتی ساخته شود، ارتش آمریکا به آخرین تکنولوژی روز دسترسی خواهد داشت. پیشینیان فورد، یعنی کشتی‌های کلاس «نیمیتز» حدوداً ۵۰ سال پیش ساخته شدند و آنقدرها با تکنولوژی‌های جدید سازگار نیستند. آمریکا نیازمند ناو هواپیمابری بود که با تکنولوژی‌های جدید سازگاری بیشتری داشته باشد. اینطور بود که کلاس فورد وارد میدان شد: کلاسی که کشتی‌هایش هم بهتر با تکنولوژی‌های جدید کنار می‌آیند هم ۹۰ سال عمر مفید دارند.

بعد از آغاز به کار USS Nimitz در سال ۱۹۷۵ میلادی، یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد نخستین کلاس جدید برای ناوهای هواپیمابر است.

به کمک فورد، ناوهای آمریکایی بسیار پر زرق و برق‌تر از قبل خواهند شد. حتی پروسه طراحی هم مطابق با آخرین تکنولوژی‌هاست. فورد نخستین ناویست که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته می‌شود.

پیش از اینکه اصلاً روند ساخت آغاز شود، مهندسان Newport News Shipbuilding در ویرجینیا، مدلی سه‌بعدی و مجازی از کشتی در ابعاد کامل ساختند که می‌توانستید در آن قدم بزنید؛ انگار که در واقعیت ساخته شده بود. در فاز ساخت هر کشتی، کارگران می‌توانستند با یک تکنولوژی واقعیت افزوده مشابه به بازی پوکمون گو، متوجه شوند هرچیزی باید کجا برود: چه موضوع دیوارها باشد و چه سیم‌کشی ۱۴ میلیون دلاری برق و فیبر.

طراحی ماژولار

 

 

 

این کشتی ماژولار هم هست. قطعات کوچک‌تر در جایی دیگر اسمبل می‌شوند و سپس به محل ساخت کشتی ارسال تا روی آن سوار گردند. به این طریق، وقتی زمان به‌روزرسانی کشتی می‌رسد، این قطعات ماژولار به راحتی تعویض می‌شوند و تکنولوژی جدید به آسانی در درگاهی که از پیش تعبیه شده جای می‌گیرد.

البته که بسیاری از چیزها هم از نو ابداع شده‌اند. جای آسانسورها تغییر کرده تا دیگر نیازی به حمل بمب‌ها و موشک‌ها از یک سوی کشتی به سوی دیگر نباشد. محل قرارگیری مرکز فرماندهی (که به آن جزیره هم می‌گویند) نیز تغییر کرده و نیاز به مرتب کردن هواپیماها بعد از فرود کمتر شده.

تمام این تغییرات به بهینه‌سازی‌هایی خاص منجر شده: کلاس فورد قادر به حمل ۲۵ درصد هواپیمای بیشتر نسبت به کلاس نیمیتز است. طراحی فورد آن‌قدر بهینه و خودکار است که برای تمام امور، فقط به ۴۵۵۰ نفر خدمه نیاز دارد. این رقم را با خدمه ۵۵۰۰ نفری ناوهای کلاس نیمیتز مقایسه کنید. اما بهبودها همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

ورقه‌های آهنین

 

 

 

تا به حال فکر کرده‌اید که چنین سازه‌هایی را اصلاً باید چطور ساخت؟ روند ساخت یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد در روز ۱۱ آگوست سال ۲۰۰۵ شروع شد، زمانی که پیمانکاری در امور دفاعی به نام Northrop Grumman نخستین ورقه آهنی 15 تُنی را برای ساخت کشتی برید.

اما هیچ کشتی‌سازی بدون بنا کردن ستون فقرات فلزی کشتی قادر به شروع کار نیست. درباره ستون فلزی مهمی در زیر کشتی صحبت می‌کنیم که عضوی اساسی در ساختار آن به حساب می‌آید. بنابراین گام بزرگ بعدی در روز ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹ برداشته شد: زمانی که Nothrop Grumman در یک مراسم، بنا کردن ستون فقرات کشتی را جشن گرفت. به محض پشت سر گذاشتن این مرحله، پروسه واقعی ساخت کشتی رسماً شروع شد

شاید جالب باشد بدانید که روند ساخت و ساز یک هدف مهم را هم دنبال می‌کرد: ساخت ناوی که ارزش نام جرالد فورد، سی و هشتمین رییس جمهور آمریکا را داشته باشد.

مایک پترس، نایب رییس سازمانی Northrop Grumman می‌گوید: «استحکام، تعهد، استواری، صداقت و اخلاق. این‌ها خصوصیت‌هایی هستند که ما هنگام متصل کردن قطعات الکترونیکی و میلیون‌ها قطعه‌ دیگر از آن‌ها پیروی خواهیم کرد تا ادای احترامی به رییس جمهوری کرده باشیم که کشوری نیازمند و درد‌کشیده را تحویل گرفت و در آن حس آرامش و وحدت به وجود آورد».

سپس نوبت به کار رسید و واقعیت آشکار شد

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/ناو-هواپیمابر-یو-اس-اس-جرالد-آر-فورد/

saqar بازدید : 43 دوشنبه 25 آذر 1398 نظرات (0)

از لحاظ تکنولوژی، این پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر است که جهان به خود دیده؛ گران‌قیمت‌ترین هم هست؛ به احتمال زیاد بحث‌برانگیزترین هم باشد. با یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد آشنا شوید؛ نخستین نمونه از کلاسی کاملاً جدید از ناوهای هواپیمابر.

با طول ۳۳۷ متر و ارتفاعی معادل ۷۶ متر، نه‌تنها درباره بزرگ‌ترین ناو هواپیمابر جهان صحبت می‌کنیم، بلکه درباره ناوی صحبت می‌کنیم که سه باشگاه بدن‌سازی، فروشگاه‌، کپسول زمان و کافی‌شاپی دارد که دریانوردان می‌توانند در آن یک استارباکس گرم تحویل بگیرند. راستی این را هم اضافه کنیم که این غول می‌تواند بیشتر از هر ناو دیگری هواپیما حمل کند؛ و هر جور هواپیمایی. بیایید با یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد بیشتر آشنا شویم.

موتور بخار

 

 

 

علی‌رغم تمام «ترین‌ها» روند ساخت و ساز چندساله این ناو سیاست‌مداران و مالیات‌دهندگان را خشمگین کرده. این ناو هواپیمابر شاید بسیار قدرتمند باشد، اما دیرش شده. به عبارت دیگر، چند سالی از برنامه عقب است. حتی بدتر از این، میلیاردها دلار بودجه را بلعیده است.

به تمام مسائل این را هم اضافه کنید که بسیاری از تکنولوژی‌های نسل بعدی پیشنهاد شده برای کشتی به صورت پی‌درپی شکست می‌خورند. اختلال در عملکرد به شکلی آنقدر گسترده اتفاق می‌افتد که حتی رییس جمهور ایالات متحده هم به شوخی گفت این کشتی باید به استفاده مجدد از تکنولوژی بخار دوران جنگ سرد روی آورد.

چطور شد که این کشتی به موعد مقرر نرسید؟ آیا مشکلاتش قابل رفع هستند؟ اصلاً چطور باید یک کشتی ۱۱۰ هزار تُنی ساخت؟ و با درنظرگیری مشکلات اقتصادی، آیا اصلاً چنین جنگ‌افزاری ارزشش را دارد؟

در این مقاله به صورت کامل می‌خوانیم که کلاس جدید ناوهای هواپیمابر چطور شروع به کار کرد و چطور به موانعی در مسیر ساخت برخورد.

اتصال پوکمونی

 

 

 

اینطور نیست که هر روز یک کلاس جدید در میان ناوهای هواپیمابر داشته باشیم. این اتفاق حتی هر دهه هم‌ نمی‌افتد. تحقیق و توسعه چنین جنگ‌افزارهایی بسیار هزینه‌بر است: چیزی حدود ۴.۷ میلیارد دلار.

اما اگر این کشتی ساخته شود، ارتش آمریکا به آخرین تکنولوژی روز دسترسی خواهد داشت. پیشینیان فورد، یعنی کشتی‌های کلاس «نیمیتز» حدوداً ۵۰ سال پیش ساخته شدند و آنقدرها با تکنولوژی‌های جدید سازگار نیستند. آمریکا نیازمند ناو هواپیمابری بود که با تکنولوژی‌های جدید سازگاری بیشتری داشته باشد. اینطور بود که کلاس فورد وارد میدان شد: کلاسی که کشتی‌هایش هم بهتر با تکنولوژی‌های جدید کنار می‌آیند هم ۹۰ سال عمر مفید دارند.

بعد از آغاز به کار USS Nimitz در سال ۱۹۷۵ میلادی، یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد نخستین کلاس جدید برای ناوهای هواپیمابر است.

به کمک فورد، ناوهای آمریکایی بسیار پر زرق و برق‌تر از قبل خواهند شد. حتی پروسه طراحی هم مطابق با آخرین تکنولوژی‌هاست. فورد نخستین ناویست که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته می‌شود.

پیش از اینکه اصلاً روند ساخت آغاز شود، مهندسان Newport News Shipbuilding در ویرجینیا، مدلی سه‌بعدی و مجازی از کشتی در ابعاد کامل ساختند که می‌توانستید در آن قدم بزنید؛ انگار که در واقعیت ساخته شده بود. در فاز ساخت هر کشتی، کارگران می‌توانستند با یک تکنولوژی واقعیت افزوده مشابه به بازی پوکمون گو، متوجه شوند هرچیزی باید کجا برود: چه موضوع دیوارها باشد و چه سیم‌کشی ۱۴ میلیون دلاری برق و فیبر.

طراحی ماژولار

 

 

 

این کشتی ماژولار هم هست. قطعات کوچک‌تر در جایی دیگر اسمبل می‌شوند و سپس به محل ساخت کشتی ارسال تا روی آن سوار گردند. به این طریق، وقتی زمان به‌روزرسانی کشتی می‌رسد، این قطعات ماژولار به راحتی تعویض می‌شوند و تکنولوژی جدید به آسانی در درگاهی که از پیش تعبیه شده جای می‌گیرد.

البته که بسیاری از چیزها هم از نو ابداع شده‌اند. جای آسانسورها تغییر کرده تا دیگر نیازی به حمل بمب‌ها و موشک‌ها از یک سوی کشتی به سوی دیگر نباشد. محل قرارگیری مرکز فرماندهی (که به آن جزیره هم می‌گویند) نیز تغییر کرده و نیاز به مرتب کردن هواپیماها بعد از فرود کمتر شده.

تمام این تغییرات به بهینه‌سازی‌هایی خاص منجر شده: کلاس فورد قادر به حمل ۲۵ درصد هواپیمای بیشتر نسبت به کلاس نیمیتز است. طراحی فورد آن‌قدر بهینه و خودکار است که برای تمام امور، فقط به ۴۵۵۰ نفر خدمه نیاز دارد. این رقم را با خدمه ۵۵۰۰ نفری ناوهای کلاس نیمیتز مقایسه کنید. اما بهبودها همین‌جا به پایان نمی‌رسد.

ورقه‌های آهنین

 

 

 

تا به حال فکر کرده‌اید که چنین سازه‌هایی را اصلاً باید چطور ساخت؟ روند ساخت یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد در روز ۱۱ آگوست سال ۲۰۰۵ شروع شد، زمانی که پیمانکاری در امور دفاعی به نام Northrop Grumman نخستین ورقه آهنی 15 تُنی را برای ساخت کشتی برید.

اما هیچ کشتی‌سازی بدون بنا کردن ستون فقرات فلزی کشتی قادر به شروع کار نیست. درباره ستون فلزی مهمی در زیر کشتی صحبت می‌کنیم که عضوی اساسی در ساختار آن به حساب می‌آید. بنابراین گام بزرگ بعدی در روز ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹ برداشته شد: زمانی که Nothrop Grumman در یک مراسم، بنا کردن ستون فقرات کشتی را جشن گرفت. به محض پشت سر گذاشتن این مرحله، پروسه واقعی ساخت کشتی رسماً شروع شد

شاید جالب باشد بدانید که روند ساخت و ساز یک هدف مهم را هم دنبال می‌کرد: ساخت ناوی که ارزش نام جرالد فورد، سی و هشتمین رییس جمهور آمریکا را داشته باشد.

مایک پترس، نایب رییس سازمانی Northrop Grumman می‌گوید: «استحکام، تعهد، استواری، صداقت و اخلاق. این‌ها خصوصیت‌هایی هستند که ما هنگام متصل کردن قطعات الکترونیکی و میلیون‌ها قطعه‌ دیگر از آن‌ها پیروی خواهیم کرد تا ادای احترامی به رییس جمهوری کرده باشیم که کشوری نیازمند و درد‌کشیده را تحویل گرفت و در آن حس آرامش و وحدت به وجود آورد».

سپس نوبت به کار رسید و واقعیت آشکار شد

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/15/ناو-هواپیمابر-یو-اس-اس-جرالد-آر-فورد/

saqar بازدید : 58 یکشنبه 24 آذر 1398 نظرات (0)

چیپست Kirin 990 هنوز جدید بوده و مدت زیادی از رونمایی آن نگذشته است. اما شایعات از چیپست Kirin 1020 با قدرت پردازشی ۵۰ درصدی نسبت به نسل فعلی خبر می‌دهند. افراد نزدیک به پروژه توسعه چیپست‌های Kirin می‌گویند که نام غیر رسمی این چیپست «بالتیمور» بوده و باید شاهد عرضه آن در پرچمدار جدید هواوی باشیم.

اگر به خاطر داشته باشید، تفاوت چیپست Kirin 980 و 990 بیشتر در بحث عرضه تکنولوژی 5G و بهینه‌سازی مصرف انرژی بود. اما قرار است که چیپست جدید کمپانی هواوی با لیتوگرافی ۵ نانومتری به بازار عرضه شود و از معماری Cortex-A78 استفاده کند. در نتیجه احتمالا قوی‌ترین چیپست از نظر پردازشی را شاهد خواهیم بود.

البته دلایل زیادی وجود دارد که این ادعا را ثابت کنند. مهمترین دلیل این کار، از قلم انداختن معماری Cortex-A77 توسط هواوی است. چیپست Kirin 990 از Cortex-A76 استفاده می‌کند. در مقابل MediaTek Dimensity 1000 نیز از Cortex-A77 بهره می‌برد. حتی کوالکام ۸۶۵ نیز به استفاده از Cortex-A78 رو نیاورده است. اگر روند فعلی را در نظر بگریم، می‌توان به یقین گفت که گوشی بعدی کمپانی چینی از سری میت، احتمالا از Kirin 1020 استفاده کند.

 

Kirin 1020
 

 

البته دلیل عرضه نشدن هواوی P40 پرو با این چیپست می‌تواند تفاوت در تاریخ عرضه این دو باشد. زیرا اگر بخواهیم تاریخ عرضه چپسیت Kirin 1020 را در نظر بگیریم، کمپانی چینی معمولا آن را در شهریور هر سال رونمایی می‌کند. در نتیجه می‌توان گفت که P40 پرو با همان چیپست قدرتمند فعلی Kirin 990 به بازار عرضه می‌شود.

در نتیجه پس از معرفی رسمی Kirin 1020 در شهریور، باید شاهد عرضه میت ۴۰ پرو در مهر سال آینده باشیم. با این حال به نظر می‌رسد که چیپست جدید هواوی، به شدت دیگر رقبا را تحت فشار بگذارد و احتمالا شاهد یکی از قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی باشیم. البته در این بین نباید چیپست‌های سری A اپل را نیز فراموش کرد که معمولا از دیگر رقبا سریع‌تر و قدرتمندتر هستند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/14/چیپست-kirin-1020-هواوی-۵۰-درصد-از-نسل-فعلی-قوی‌/

saqar بازدید : 56 شنبه 23 آذر 1398 نظرات (0)

ده سال پیش بازی پرندگان خشمگین یا انگری بردز (Angry Birds) منتشر شد و از آن زمان تاکنون این پرنده های کارتونی خشمگین به یکی از سرگرمی های اصلی کاربران موبایل تبدیل شده اند.

انگری بردز گیم پلی ساده اما اعتیادآوری دارد و کاربر باید با پرتاب پرنده ها به خوک ها و از بین بردن سازه هایی که در محیط قرار دارند، امتیاز کسب کند. اما همین فرمول ساده به درستی پیاده شده و کاربر را تا مدت ها سرگرم می کند.

 

 

 

بازی پرندگان خشمگین، اولین بازی موبایل بود که آمار دانلودش از مرز 1 میلیارد عبور کرد. همچنین اولین بازی موبایلی بود که در فضا بازی شد. انگری بردز آنقدر محبوب است که در دورافتاده ترین نقاط قطب جنوب نیز دانلود شده است.

پرندگان خشمگین تا به امروز بیش از 4.5 میلیارد بار دانلود شده و با اینکه برخی از بازی ها محبوبیت خود را در طول زمان از دست می دهند، فرنچایز انگری بردز همچنان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

انیمیشن پرندگان خشمگین سال 2016 به پرده سینما راه یافت و با استقبال فراوان کاربران روبرو شد و سازندگان را وادار کرد تا قسمت دوم را هم بسازند. تولید سریال انگری بردز برای سال 2020 نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

سازنده پرندگان خشمگین یعنی شرکت بازی سازی فنلاندی راویو (Rovio Entertainment)، دستی در کارهای خیرخواهانه دارد و اخیراً فراخوانی برای از بین بردن 10 میلیارد خوک در این بازی داد و پس از رسیدن به این آمار، مبلغ 100 هزار دلار به صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اهدا کرد.

با محبوبیت بی حد و حصر پرندگان خشمگین و با در نظر گرفتن نسخه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و همچنین عرضه روی تقریباً تمام کنسول های بازی و موفقیت فیلم ها، می توان با اطمینان گفت که انگری بردز به راحتی تا یک دهه دیگر همچنان محبوب خواهد ماند.

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/12/پرندگان-خشمگین-10-ساله-شد/

saqar بازدید : 54 چهارشنبه 20 آذر 1398 نظرات (0)

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه فیلترینگ، تاکید دارد فیلتر شدن بی‌مورد برخی سایت‌ها و سامانه‌ها، که البته تاکنون بسیار کم رخ داده، ناشی از ضعف قوانین و خنثی بودن برخی از اعضای دارای حق رای در کارگروه فیلترینگ است. «جواد جاویدنیا» در پاسخ به دیجیاتو همچنین می‌گوید اگر حتی اشتباهی در فیلترینگ رخ دهد، مسئولیت جبران زیان وارد شده به کسب‌وکار، با سازمان یا نهادی است که درخواست فیلتر را داده است.

در همایش تعامل کسب‌وکارهای آنلاین که به همت اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی کشور و با حضور «جواد جاویدنیا» برگزار شد، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه «در صورت اشتباه در فیلتر شدن کسب‌وکارها، آن شرکت باید از کدام نهاد درخواست پرداخت خسارت داشته باشد؟» به تشریح مساله شکایت از کسب‌وکارها و نقص قوانین در کشور اشاره کرد و گفت:

«در یک پرونده یک شاکی شکایتی را انجام می‌دهد و این موضوع پس از مطرح شدن، اگر مدیران سایت‌های داخل کشور شکایت شده در داخل کشور و در دسترس هستند، به شرط آنکه کل فعالیت سایت مجرمانه نباشد -مانند سایت‌های قمار- و تنها بخشی از فعالیت آن مورد شکایت قرار گرفته، قاضی باید اعلام کند که آن بخش از سایت حذف شود و کل سایت فیلتر نخواهد شد.»

 

 

 

به گفته جاویدنیا مواردی که شک و تردید در آن وجود دارد هم مستقیماً به فیلترینگ ختم نخواهد شد: «با همکاران خود تعامل می‌کنیم و دستور را مرور می‌کنیم و جلوی فیلترینگ را می‌گیریم.»

او تاکید دارد که شخصاً سایت یا سامانه‌ای را ندیده که به اشتباه فیلتر شده باشد و اذعان دارد که اگر مواردی معدود رخ داده، به خاطر به‌روز نبودن قوانین کشور است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به به‌روز رسانی آن اقدام کرد:

«بنده شخصا موضوعی را ندیدم که به اشتباه فیلترینگ انجام شده باشد. اگر یک سری موارد هم رخ داده ناشی از ضعف قوانین است. یک سازمانی یک درخواست فیلترینگ داده و یک دستور قضایی مبتنی بر این شکایت صادر شده اما بعدا خود دولت و دیگر نهادها به سازمان مذکور تذکر داده‌اند که چرا شکایت و دستور فیلترینگ داده‌اید. این فضاها به این خاطر رخ می‌دهد که قوانین مبتنی با روز نیست و نمی‌توانیم این موضوع را یک اشتباه فیلترینگ بدانیم، اگر هم نامش را اشتباه بگذاریم باید سازمان و نهادی که این شکایت را انجام داده پاسخگو باشد. اگر مورد مشخصی وجود دارد ما قطعاً وظیفه داریم که به آن رسیدگی کنیم و اعلام می‌کنیم چه کسانی مقصر بودند و سامانه فیلتر شده باید از کجا ادعای شکایت کند.»

جاویدنیا همچنین تاکید می‌کند اعضایی که در کارگروه حضور دارند و قانونا حق رای برخوردار هستند اما از حق رای خود استفاده نمی‌کنند، باید پاسخگوی عدم فعالیت خود باشند: «آنها رای دارند و با خنثی بودن رای و صادر نکردن رای، در این فیلترینگ‌ها نقش دارند؛ وقتی شما عضو کارگروه هستید و امکان نظر دادن‌تان فراهم شده، قاعدتا عدم اعلام نظر آنها باعث بروز مشکلاتی خواهد شد و این افراد باید پاسخگو باشند.»

 

منبع:

https://digiato.com/article/2019/12/10/جاویدنیا-فیلتر-بی-مورد-کسب‌وکار/

saqar بازدید : 63 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

تازه ترین گوشی میان رده وان پلاس 7 تی مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 855 پلاس بوده و هشت گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است.نمایشگر 6.55 اینچی با دقت 1080 در 2400 پیکسل از جمله دیگر امکانات گوشی یادشده است.

 

نرخ تازه سازی نمایشگر این گوشی هم به 90 هرتز رسیده که به معنای نمایش بهتر تصاویر در زمان اجرای بازی های ویدئویی و صحنه های پرتحرک است. سه دوربین پشتی با دقت 48، 16 و 12 مگاپیکسل برای گوشی یادشده در نظر گرفته شده است. دقت دوربین سلفی این گوشی هم 16 مگاپیکسل است.

 

گوشی یادشده در دو رنگ آبی و نقره ای به بازار آمده وقیمت آن 599 دلار است. باتری 3800 میلی آمپری این گوشی هم یک روز استفاده از آن را تضمین می کند. این گوشی امکان شارژ بی سیم ندارد و ضدآب هم نیست.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews47940.html

saqar بازدید : 47 دوشنبه 18 آذر 1398 نظرات (0)

حدود صد سال پیش تمام مردم سیاره زمین می‌توانستند تنها با خارج شدن از خانه‌های‌شان منظره‌ای باشکوه از آسمان شب را نظاره کنند. امروزه، اما میلیون‌ها کودک و نوجوان در سرتاسر دنیا هیچ‌گاه منظره‌ی طبیعی آسمان شب را ندیده‌اند و تجربه‌ی دیدن نوار راه شیری را نداشته‌اند. این تنها یکی از اثرات پدیده‌ای با نام آلودگی نوری است که در سال‌های اخیر منظره آسمان شب را تغییر داده است.

آلودگی نوری چیست و چه تاثیراتی بر زندگی موجودات زنده می‌گذارد؟

تاثیرات آلودگی نوری، اما تنها به زندگی و حرفه‌ی علاقه‌مندان به آسمان شب و منجمان محدود نمی‌شود. پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده نشان می‌دهد که آلودگی نوری علاوه بر تاثیری که روی سلامت گیاهان و جانوران مختف می‌گذارد می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامتی انسان نیز باشد.

آلودگی نوری چیست؟

مردم کلان‌شهر‌های ایران بدون شک در سال‌های اخیر آلودگی هوا را با تمام وجود حس کرده‌اند! از سویی دیگر متاسفانه در برخی از نواحی کشورمان با آلودگی آب نیز مواجه هستیم. اما در این میان افراد بسیار کمی هستند که از وجود معضلی با نام آلودگی نوری خبر داشته باشند.

آلودگی نوری چیست و چه تاثیراتی بر زندگی موجودات زنده می‌گذارد؟مقایسه منظره آسمان شب در شرایط عادی و پس از قطعی برق گسترده در آمریکا.
Credit: Todd Carlson

آلودگی نوری در واقع با استفاده‌ی نامناسب و یا بیش از اندازه از نور ایجاد می‌شود. شکی نیست که در دوران کنونی نورپردازی شهر‌ها در شب به بخشی جدانشدنی از زندگی تبدیل شده است. اما کمتر کسی توجه می‌کند که آیا این نور به درستی استفاده می‌شود و تنها زمین را روشن می‌کند یا این که علاوه بر روشنایی محیط اطراف باعث روشنایی آسمان نیز می‌شود.

واقعیت این است که بسیار از منابع نوری در شب مشکلات متعددی دارند. برخی از منابع نوری بیش از آن‌چه که باید نور تولید می‌کنند. گاهی نیز تنها آن‌چه که باید روشن نمی‌شود و بخش قابل توجهی از نور به آسمان می‌رود. در برخی از موارد نیز نور‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در واقع نیازی به وجودشان نیست.

تمام این‌ها باعث اتلاف انرژی می‌شود که خود یکی از دلایل افزایش بی‌مورد هزینه‌ها است. اما مشکلات پیش آمده و اثرات آلودگی نوری به این جا ختم نمی‌شود و متاسفانه باید گفت که آلودگی نوری تاثیراتی جدی در زندگی جانوران، گیاهان و حتی ما انسان‌ها دارد.

این در حالی است که طبق آخرین پژوهش‌ها بیش از هشتاد درصد مردم دنیا در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که آسمان شب‌شان با نور‌های مصنوعی روشن شده است. این آمار برای ایالات متحده آمریکا و کشور‌های اروپایی به ۹۹ درصد می‌رسد!

حیواناتی که گمراه و گیج می‌شوند

مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد آلودگی نوری در برخی از رفتار‌های حیوانات، مثل الگو‌های مهاجرت و عادت‌های مربوط به خواب و بیداری، تاثیرگذار است. به طور مثال آلودگی نوری باعث می‌شود لاک‌پشت‌های دریایی و برخی از گونه‌های پرندگان که با کمک نور ماه جهت‌یابی می‌کنند گیج شوند و راه خود را گم کنند. اتفاقی که گاهی منجر به مرگ این جانوران می‌شود.

آلودگی نوری چیست و چه تاثیراتی بر زندگی موجودات زنده می‌گذارد؟تصویری با نوردهی طولانی از مسیر حرکت پرندگانی که جذب نور شدید تالار اپرای سیدنی شده‌اند.
(Credit: John Goldsmith (The World At Night

از سویی دیگر حشرات بسیار زیادی جذب نور می‌شوند و گاهی جان خود را از دست می‌دهند. حشراتی که یکی از منابع غذایی اصلی پرندگان هستند و به این ترتیب روی زندگی پرنده‌ها نیز تاثیر می‌گذارند.

برخی از پژوهش‌ها حتی نشان دادند که منابع نور مصنوعی قوی روی زندگی موجوداتی که در دریا زیست می‌کنند نیز تاثیرگذار است.

مردمی که خواب راحتی ندارند

نور‌های مصنوعی باعث به هم خوردن چرخه طبیعی بدن انسان‌ها نیز می‌شود. ملاتونین هورمونی است که در تاریکی در بدن ترشح می‌شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند. با افزایش نور‌های مصنوعی در شب، اما تولید این هورمون کاهش پیدا می‌کند. اتفاقی که باعث خستگی، سردرد، استرس، اضطراب و مشکلاتی دیگر می‌شود.

در پژوهش‌های جدید حتی نشانه‌هایی مبنی بر ارتباط بین کاهش سطح ملاتونین و برخی سرطان‌ها نیز مشاهده شده است. نتایج پژوهش‌ها تا حدی نگران‌کننده بود که انجمن پزشکی آمریکا (AMA) را وادار به واکنش کرد. AMA اکنون از تلاش‌ها برای کنترل آلودگی نوری و پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود حمایت می‌کند.

چه می‌توان کرد؟

بخش زیادی از ماجرای کنترل آلودگی نوری به دولت‌ها و مسئولین مدیریت شهری مربوط می‌شود. اما شهروندان هم می‌توانند با کنترل نور‌هایی که در محیط‌های بیرون از خانه استفاده می‌کنند در کاهش آلودگی نوری سهیم باشند. استفاده از لامپ‌هایی که با کمک سنسور و یا تایمر روشن و خاموش می‌شوند یکی از راهکارهاست. از سوی دیگر با گذاشتن سرپوش روی لامپ‌ها می‌توان مانع از تابش مستقیم نور به سمت آسمان شد. در نهایت با افزایش اطلاعات شهروندان و تبدیل شدن آلودگی نوری به معضلی اجتماعی باید منتظر واکنش دولتمردان نیز بود.

 

منبع:

https://www.bartarinha.ir/fa/news/936986/آلودگی-نوری-چیست-و-چه-تاثیراتی-بر-زندگی-موجودات-زنده-می‌گذارد

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 390
  • بازدید سال : 3,091
  • بازدید کلی : 15,068