loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 30 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

یک دامین تحت شبکه برای ارائه مدیریت متمرکز به مجموعه‌ای از کامپیوترها از طریق یک سیستم مشخص که سرور نامیده می‌شود استفاده می‌گردد. دامین ها به کاربران منفرد توانایی ملحق شدن از هر شبکه‌ای را به دامین می‌دهد. 

 

دامنه ویندوز اساساً شبکه ای از رایانه های کنترل شده در یک محیط تجاری است. در این محیط، اقلاً یک سرور، کنترلر دامنه( domain controller) نام دارد و مسئول دستگاه های ديگر است. بدین ترتیب مدیر شبکه( معمولاً از کارکنان بخش IT) رایانه هایی که در دامنه قرار دارند را از نظر کاربران، تنظیمات و موردهای غیره کنترل ميکنند . با توجه به اینکه دامنه به کاربران خانگی اختصاص ندارد، تنها در نسخه های حرفه ای یا سازمانی ویندوز عرضه شده است. همچنين باید روی رایانه کنترل دامنه یک نسخه از ویندوز سرور نصب شده باشد

 

در این مطلب به شما می آموزیم چگونه کامپیوتر ویندوز 10 را به یک دامین اضافه کنید. می توانید با استفاده از کنترل پنل یا تنظیمات ویندوز ، کامپیوتر را به یک دامین اضافه کنید. پس از پیوستن به رایانه خود به یک دامین محلی ، می توانید وارد صفحه دامین در صفحه ورود به سیستم ویندوز شوید:

 

مراحل :

 

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

 

روی Start کلیک کنید.

این دکمه ای است که آرم ویندوز دارد. به طور پیش فرض ، می توان آن را در نوار ابزار در گوشه پایین سمت چپ مشاهده کرد. با این کار منوی Start Windows نمایش داده می شود.

 

 

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

 

Control Panel را انتخاب کنید. این گزینه Control Panel را در فهرست Start نمایش می دهد. این برنامه دارای یک نماد است که شبیه به صفحه کامپیوتر با نمودار است. روی Control Panel کلیک کنید ، یا کلید Enter را بزنید تا Control Panel باز شود.

 

 

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین

 

روی System and Security کلیک کنید. با این کار منوی System and Security Settings باز می شود.

  

اتصال به دامنه ویندوز, نحوه اتصال به دامین
saqar بازدید : 24 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

این یک حقیقت است که امنیت در فناوری ویپ گرد از بزرگ ترین نگرانی‌ های مدیران سیستم های تلفنی است. مخصوصاً زمانی که کاربران بسیاری به یک شبکه متصل شده اند موضوع امنیت زیاد مهم تر می شود، زیرا هنگامی امنیت ویپ که شبکه تحت نفوذ پیمان بگیرد، اطلاعات دلنازک کل کاربران در معرض دسترسی هکرها قرار خواهد گرفت.

 

خوشبختانه امن نگه داشتن یک سیستم تلفنی ویپ نیاز نیست که پیچیده و پر دردسر باشد. امروز قصد داریم که لیستی از نکات مهمی را شناسایی کنیم که اگر آنها را رعایت کنید یک سیستم تلفنی ویپ امن خواهید داشت و هیچ هکری توانا نخواهد بود اطلاعات را متعلق به گرفتن کرده و آنها را بخواند.

 

هر سیستم تلفنی ویپی که در حال کار و جنبش است باید این موارد را رعایت کند، در غیر این چهره با خطر از دست رفتن اطلاعات یا لو رفتن آن ها مواجه خواهد شد. اگر شما از متخصصان ویپ برای راه اندازی این سرویس بهره‌گیری می کنید، از آن ها بپرسید آیا این موارد را بر روی شبکه تعبیه کرده اند یا خیر؟ در مورد جستار امنیت شما همش باید پیگیر و هوشمند باشید.

 

1- ارتباطات ویپ خود را با به کارگیری پروتکل های SIPS و SRTP رمزگذاری کنید

برای ایمن نگه داشتن بستگی بین سرور و کلاینت، باید داده را از راه پورتکل های SIPS یا همان SIP over TLS و SRTP ارسال کنید. این پورت ها برای برقراری یک ارتباط امن بدست متخصصان به شدت توصیه شده اند.

 

پورتکل های SIPS و SRTP سیگنال های پیام و ترافیک صوتی را رمزگذاری می کنند لغایت برای هیچ هکری قابل نگریستن نباشد. همچنین هویت اخذ کننده را مورد تایید قرار می دهند الی امنیت اطلاعات تضمین شده باشد.

 

استفاده از SIPS بستگی بین سرور IP PBX و کلاینت را با به کارگیری TLS یا همان Transport Layer Security ایمن سازی می کند. برای برقراری یک ارتباط یک به یک امن، یک کلید امنیتی از طریق ssl بین کلاینت و سرور رد و بدل می شود تا همیشه هویت هر دو طرف تایید شده باشد. این کلید غیر قابل کپی و دریافت برای هکر ها خواهد بود و بدون این کلید دیتا قابل احضار نیست.

 

خبر خوب در مورد SIPS و SRTP این است که این دو پروتکل همگی مراحل و اطلاعات مرتبط با تشخیص تماس، پردازش و انتقال صدا را رمزنگاری می کنند الی کل چیز از دست هکر ها دور بماند. به عنوان نمونه در این پروتکل ها نه تنها صدا و دیتای پیوسته با آن رمزنگاری می شود، بلکه اطلاعات تماس همانند شناسه تماس گیرنده و اخذ کننده تماس نیز رمزنگاری شده لغایت از دسترس کل بعید بمانند.

 

خبر بد در باره SIPS و SRTP این است که برای به کارگیری آن ها، تمامی ساز و برگ مورد بهره‌گیری قرار گرفته در شبکه تلفنی باید این دو پروتکل را مقارن حمایت کنند. در صورتی که هر دو پروتکل در تجهیزات شما موجود نباشد، این پروتکل ها کار و جنبش نخواهند کرد.

 

یک رهنمود امنیتی مهم دیگر این است که برای برقراری وابستگی رایانه با کامپیوتر باید از SSH استفاده کنید و برای برقراری ارتباط از طریق وب باید SSL پرکار باشد. برای اطمینان از پرکار بودن SSL به آدرس بار توجه کنید، در ابتدای آدرس صفحات باید https را تماشا کنید. در ضمن بسیاری از مرورگر ها در صورت هستی اس اس ال رنگ آدرس بار را سبز خواهند کرد.

 

2- از پسوردهای پیچیده و یکتا در سرتاسر سیستم ویپ کاربرد کنید

این بسیار مهم است که شما امنیت را به یک سطح بالاتر ارتقا دهید و از پسورد های یگانه و پیچیده در سرتاسر سیستم تلفنی خویش استفاده کنید. این پیچیده بودن رمزهای عبور کمک می کند که هکرها نتواند رمز های ساده و پیشفرض را گمان بزنند و وارد سیستم تلفنی شما شوند. به عنوان نمونه شما باید یک اسم کاربر ویژه و یک رمز عبور ویژه برای ورود به سرنوشت های گوناگون کاربرد کنید و رمز ها را بین اسم های کاربری گوناگون به اشتراک نگذارید.

 

هنگامی که در حال مپینگ (mapping) عدد ها و یا پلن های مسیردهی به تماس ها هستید، از کاربرد alias های پیشفررض برای E.164 خود داری کنید. حتما مطمئن شوید که E.164 ویرایش شده و کاملا یکتاست. بهترین تدبیر برای افزایش امنیت این است که شما یک E.164 خاص برای هر یوزر و پسورد کاربرد کنید.

 

برای افزایش سطح امنیت، تمامی دستگاه های ویپی که در سیستم تلفنی بهره‌گیری کنید باید پین کد های گرد و با درازا کمینه 4 شماره داشته باشند. و در ضمن هر endpoint باید یک نام alias احد مخصوص خود داشته باشد. اگر دو endpoint کوشش به ثبت شدن با یک نام کردند، سیستم باید ارور ایجاد کرده و مدیریت را از این سوژه خبردار کند.

 

3- در تنظیم پروتکل های سیگنالینگ تماس، نکات مهم امنیتی را رعایت کنید

اگر شما از پروتکل H.323 یا H.225 استفاده می کنید، این جستار بسیار مهم است که نکات هویت سنجی ایمن را در اثناء تنظیم این دو پروتکل مد نظر پیمان دهید. نخستین و مهم ترین نکته که باید مد نظر داشته باشید این است که نباید از سیستم هویت سنجی استاندارد H.323 که از کد گذاری MD5 بهره می برد استفاده کنید. زیرا این روش رمزنگاری نیرومند نیست و همش یک مقدار هش شده 128 بیتی را باز می گرداند و در روبرو حملاتی که به replay سرشناس هستند، آفت پذیر است. به جای این شغل شما باید H.225 را در دالان TLS قرار دهید لغایت امنیت اطلاعات تضمین شده باشد.

 

معمول ترین طریق اعتبار سنجی (Authentication)، معروف به password hashing است که درواقع ترکیبی از پسورد هش شده MD5، یوزرنیم (آی دی H.323 یا آی دی عمومی) و timestamp (عدد منحصر به فرد تاریخ و زمان) است که یک مقدار هش شده کاملا یکتا فرآوری می کند.

 

در واپسین،انجام فارغ از اینکه شما از SIP، H.323 یا IAX بهره‌گیری می کنید، مطمئن شوید در هنگامی که پروتکل های session شما می خواهند یک ایجنت کاربر یا endpoint را از حالت ثبت بیرون کنند (unregister) دربایستن به هویت سنجی دارند .

 

4- از پروتکل ها و عملیات های ایمن در شبکه تلفنی ویپ استفاده کنید

طراحی یک نقشه استراتژیک برای بازدارندگی از فعالیت شبکه های ضعیف و نفوذ پذیر، برای تضمین امنیت شبکه تلفنی ویپ بسیار مهم است. یک تمرین خوب برای حفظ امنیت در هنگام ادغام چند شبکه مختلف، به کارگیری متود مدیریت دستگاه out-of-band از طریق یک شبکه مدیریت کننده ایزوله شده و کاملا ایمن است. این شیوه مدیریت، مسیر حلی ایجاد می کند که شبکه خویش را بدون نابسامانی با شدامد معمولی مدیریت کنید. اگر شما از متود مدیریت دستگاه in-band استفاده می کنید باید مطمئن شوید که مدیریت in-band شما کاملا رمزنگاری شده است.

 

در هنگامی که به صورت روزانه سیستم تلفنی خویش را مدیریت می کنید، استفاده از نرم اسباب مدیریتی که لاگ های پی در پی برای اطلاعات حساس ثبت می کند زیاد ضروری است.

 

برای داشتن سرور هایی که همش فعال هستند و اختلالی در آن ها ایجاد نمی شود، شما باید از دو DHCP سرور استفاده کنید. در هنگامی که یکی از این سرور ها از دسترس بیرون می شود، دیگری وظیفه مدیریت کلاینت ها را برعهده خواهد گرفت. همچنین دسته منابع بین دو سرور، تنگنا را از روی آن ها بر می دارد.

 

یک تمرین پسندیده دیگر برای مدیریت پروتکل ها این است که از اس اس الnon-self-signed SSLv3/TLSv1 به به اتفاق cipher های نیرومند در اثناء عملیات process initiating encryption کاربرد کنید. برای داشتن یک پیوستگی امن، اگر سرتیفیکیت های اس اس ال تایید نشد یا اس اس ال تاریخ گذشته ارائه شد، وابستگی باید سریعا قطع شود.

یک نکته سایر که می توانید برای افزایش امنیت دلخواه پیمان دهید، غیر پرکار کردن قابلیت auto-discovery برای gatekeeper های بیگانه است. این شغل می تواند از دسترسی های تایید نشده به سیستم مرکزی تلفنی بازداری کند.

در واپسین،انجام پیمان دادن شبکه صوتی در پشت یک فایروال و نگارش قوانین مشخص برای دادن دسترسی به سیستم های بیگانه می تواند امنیت شبکه تلفنی ویپ شما را به شدت افزایش دهد.

saqar بازدید : 26 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

 

تقویت هوش,تقویت هوش در بزرگسالان,راههای تقویت هوش

تقویت هوش در بزرگسالان

 

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید و می‌خواهید از ۱۰۰ درصد مغزتان استفاده کنید یا می‌خواهید هوش خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید مغز خود را فعال کنید و اینکه چه بخورید تا حافظه قوی داشته باشید با ما همراه باشید. 

راه های تقویت حافظه و هوش

 

نواختن یک ساز را بیاموزید

یادگیری و نواختن یک آلت موسیقی هم استرس شما را کاهش میدهد،هم برای شما و اطرافیانتان لذت بخش است و در نهایت هم به افزایش هوش و حافظه شما کمک خواهد کرد. جالب است بدانید که نواختن ساز به اندازه ای برای مغز مفید است، که یک جلسه تمرینی در باشگاه برای اندام شما مفید می باشد.

 

نواختن موسیقی بر روی توانایی شما در حل مسئله و بهبود عملکرد شما در ریاضیات هم موثر است. این موضوع به دلیل آن است که نواختن موسیقی، با داشتن دانش موسیقیایی و شناختن نت ها، موجب تقویت هوش سیال و متبلور شما خواهد شد. پس به این ترتیب شما با یک تیر دو نشان خواهید زد!

 

تقویت هوش,تقویت هوش در بزرگسالان,راههای تقویت هوش

تقویت هوش

 

ورزش کنید

ورزش با تحریک سلول‌های عصبی، تولید آن‌ها را سرعت می‌بخشد، ارتباطات آن‌ها را قوی‌تر و از آن‌ها در برابر صدمات محافظت می‌کند؛ به این ترتیب مغز شما با بهینه‌ترین ظرفیت ممکن کار خواهد کرد.

 

وقتی ورزش می‌کنید، سلول‌های عصبی پروتئین‌هایی به نام عامل‌های نوروتروفیک آزاد می‌کنند. یکی از این پروتئین‌ها به نام BDNF باعث می‌شود مجموعه‌ای از مواد شیمیایی دیگر که در سلامت مغزی مؤثر هستند و مستقیما فعالیت‌های شناختی مانند یادگیری را بهبود می‌بخشند، آزاد شود.

 

پژوهش‌های بسیاری در مورد ارتباط ورزش و مغز انجام شده است. در یکی از این پژوهش‌ها مشخص شد که ورزش کردن جریان خون به سمت مغز را افزایش می‌دهد و سرعت یادگیری را دو برابر می‌کند. در پژوهش دیگری مشخص شد که اگرچه مرکز حافظه‌ی مغزی در طول زمان کوچک می‌شود (و طبیعتا عملکرد آن کاهش می‌یابد)؛ اما اگر ورزش کنید هر سال ۱ تا ۲ درصد به اندازه‌ی این مرکز اضافه خواهد شد (و طبیعتا نه‌تنها عملکرد آن ثابت می‌ماند، بلکه می‌تواند بهتر شود).

 

یک برنامه‌ی ورزشی خوب باید شامل تمرین‌های اینتروال با شدت بالا، تمرینات قدرتی و کششی، تمرین‌های مربوط به میانه‌ی بدن (کمر، شکم) و تمرین‌های تداومی منظم باشد. می‌توانید به باشگاه مراجعه و برنامه‌ای جامع دریافت کنید. برنامه‌های موبایل بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما ورزش‌ها را پیشنهاد دهند و فعالیت شما را نیز ردگیری کنند؛ اما بهتر است یک متخصص این ورزش‌ها را برای شما تأیید کند.

 

برای ایده های مختلف نتایج مختلفی تصور کنید

کارآفرینان معمولاً بیشتر از زمانی که دارند ایده به ذهنشان می رسد. ایده پروری را برای خود به یک تمرین ذهنی تبدیل کنید. سه برونداد مختلف برای ایده ی بعدی خود در نظر بگیرید؛ حتی اگر فقط انتظار یکی از آنها را دارید. ایده ی خود را به شیوه های مختلف تجسم کنید. در نظر گرفتن گزینه های جایگزین را برای خود به یک عادت تبدیل کنید.

 

به مغزتان استراحت بدهید

نمی توان همیشه در حال کار کشیدن از مغز بود. اپلیکیشن های بهره وری را به جزئی از زندگی روزانه ی خود بدل کنید تا کارهای اضافه ای که زمان و توان ذهنی تان را می گیرند به صورت اتوماتیک انجام شوند.

 

 

 

تقویت هوش,تقویت هوش در بزرگسالان,راههای تقویت هوش

راههای تقویت هوش

 

بازی‌های ذهنی

وقتی مغز شما اطلاعات جدیدی دریافت نکند، به چالش کشیده نشود یا فعالیت نداشته باشد، به‌تدریج ضعیف خواهد شد. اگر بتوانید مغز خود را تحریک کنید و به فعالیت وا‌دارید، می‌توانید این ضعف را از بین ببرید.


https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/enhance8-intelligence-adults.html
saqar بازدید : 22 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

 

دورکاری ,دورکاری چیست

اصول دورکاری

 

کار از راه دور شاید تا پیش‌ازاین در نگاه مردم در ردیف شغل‌های جدی به شمار نمی‌آمد، اما امروزه روش عملکرد کسب‌وکارها به‌شدت دستخوش تغییر شده است. شرکت‌های موفق در دفاتر خانگی و اتاق‌های نشیمن و استارباکس‌ها رهبری می‌شوند.

کار از راه دور شاید تا پیش‌ازاین در نگاه مردم در ردیف شغل‌های جدی به شمار نمی‌آمد، اما امروزه روش عملکرد کسب‌وکارها به‌شدت دستخوش تغییر شده است. شرکت‌های موفق در دفاتر خانگی و اتاق‌های نشیمن و استارباکس‌ها رهبری می‌شوند.

 

دورکاری چیست؟ 

دورکاری یا Teleworking در زبان ساده یعنی کارکردن از "راه دور". دور کاری به معنای انجام شغل خاصی نیست و بیشتر نوعی از فعالیت‌ها را به صورت پروژه‌ای شامل می‌شود. یعنی شما بر حسب توانایی‌های خود پروژه‌ای را از شرکتی دریافت می‌کنید و آن را در خانه‌ یا محل دلخواه خود انجام می‌دهید.

 

افزون‌براین، کارمندان می‌توانند با لباس خانگی‌شان کار کنند و تنها مسافتی که در رفت‌وآمد باشند، از آشپزخانه تا میز کارشان باشد.

 

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها به دورکاری روی آورده‌اند و حالا جمع کثیری از کارمندان، لااقل در شرکت‌های خصوصی مشغول فعالیت‌های روزمره شرکت خود در داخل منزل هستند. دورکاری امری است که برای بسیاری از این سازمان‌ها و نیرو‌های آن‌ها تازگی دارد و با آن آشنایی کاملی ندارند. تغییر روند کاری شرکت‌ها و فعالیت روزانه نیرو‌ها نیازمند دانستن برخی نکات است که در این مطلب سعی کرده‌ایم به برخی از آن‌ها اشاره کنیم.

 

دورکاری ,دورکاری چیست

دورکاری چیست

 

تصدیق کنید ساعات معینی را کارخواهید کرد

حتی اگر به کار از راه دور مشغولید، به‌منظور برقراری ارتباط و همکاری مؤثر با اعضای تیم، باید در ساعات مشابهی با آن‌ها کارکنید. اگر تنها برای چند ساعت به‌عنوان کارمند مستقل مشغول کار هستید و دربارۀ تغییر شغل خود به دورکاری فکر می‌کنید، به خاطر داشته باشید برنامۀ کاری روزانۀ شما به‌شدت دستخوش تغییر خواهد شد.

 

در کارکردن از راه دور ، تمرکز کردن را یاد بگیرید

اگرچه برای اکثر افراد تمرکز در منزل آسان‌تر است، کار کردن در منزل ممکن است باعث حواس‌پرتی شود. برای مثال، شاید حین کار روی پست جدید وبلاگ، به خاطر ‌آورید باید لباس‌شویی را روشن کنید یا یکی از برنامه‌های جدید تلویزیون را ببینید. بر اساس مطالعۀ Buffer در سال ۲۰۱۸، ۱۶ درصد دورکاران می‌گویند هنگام کار در منزل دچار حواس‌پرتی می‌شوند. ازاین‌رو، برای کسب موفقیت در کار از راه دور باید تمرکز کردن را تمرین کنید.

 

دورکاران شرکت‌کننده در مطالعۀ TalentLMS ترفندهایی برای افزایش تمرکز به کار می‌بندند. برای مثال، ۲۵ درصد از آنان با صدای پس‌زمینه مانند صدای تلویزیون یا رادیو و ۲۱ درصد در سکوت و ۲۱ درصد نیز با گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش تمرکز می‌کنند.

 

اگر تمرکز برایتان دشوار است، بررسی کنید کدام عوامل محیطی می‌توانند به افزایش بهره‌وری‌تان کمک کنند. تغییر صدای پس‌زمینه، نور، زمان روز یا اتاقی از منزل که در آن کار می‌کنید، همگی می‌توانند به تمرکز بیشتر شما کمک کنند.

 

دورکاری ,دورکاری چیست

دورکاری

 

 

 

قواعد دورکاری را رعایت کنید

- سعی کنید وارد بحث‌هایی که می‌دانید طولانی هستند، نشوید؛ این روز‌ها صحبت در مورد کرونا می‌تواند یکی از همین بحث‌های خطرناک و بی‌انت‌ها باشد. 

 

- تا حد امکان، فضایی که برای مقر کاری خودتان انتخاب می‌کنید، دور از تلویزیون باشد، چرا که این جعبه جادویی می‌تواند آغازگر صحبت‌های متعددی شود.


https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/teleworking8-something-effective.html
saqar بازدید : 22 پنجشنبه 30 بهمن 1399 نظرات (0)

 خط‌ونشان واتس‌اپ برای کاربران، به تصمیم جمعی برای خروج از این پیام‌رسان منجر شد. اپلیکیشن واتس‌اپ در یک اولتیماتوم، شرط ادامه سرویس‌دهی را اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیس‌بوک تعیین کرده است. کاربران اما به این رفتار قلدرمآبانه اعتراض نشان دادند. مدیران واتس‌اپ و فیس‌بوک درباره این اولتیماتوم، بیانیه جدید دادند. 

 

تردید درباره پذیرش شرایط جدید واتس‌اپ برای حریم خصوصی یا ترک این اپلیکیشن و نصب پیام‌رسان‌های جایگزین، دغدغه‌ای است که این روزها ذهن کاربران این اپلیکیشن را درگیر کرده است. با وجود آنکه در ابتدای امسال پیام‌رسان واتس‌اپ با داشتن ۲میلیارد کاربر فعال، عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیا را از آن خود کرد، اما به نظر می‌رسد حواشی اخیر اولتیماتوم این اپ به کاربران، برای پذیرش شرایط جدید اشتراک‌گذاری داده‌هایشان با فیس‌بوک، محبوبیت این پیام‌رسان را متزلزل کرده است. فیس‌بوک (شرکت مادر واتس‌اپ) امیدوار است از محبوبیت واتس‌اپ بهره‌برداری کرده و به تبلیغات‌کنندگان اجازه دهد از طریق این اپلیکیشن تماس بیشتری با مشتریان داشته باشند.

 

فیس‌بوک اعلام کرده شرایط جدید شامل حساب‌های کاربری در انگلیس یا اتحادیه اروپا نمی‌شود. اما خارج از اروپا کاربران باید با اشتراک‌گذاری اطلاعات خود با زیرمجموعه‌های فیس‌بوک موافقت کنند. این اطلاعات شامل  شماره تماس‌ها و اطلاعات پروفایل بوده و محتوای پیام‌ها را دربرنمی‌گیرد. سخنگوی این غول فناوری تایید کرد که به روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی در صنعت متداول است و این شرکت همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

 

  شفاف‌سازی درباره اشتراک‌گذاری داده‌ها 

با توجه به رمزنگاری نقطه به نقطه‌ای که واتس‌اپ بر پیام‌های کاربران اعمال می‌کند، این اپ مدت‌ها در صدر عناوین امن‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا قرار داشت ولی نگرانی‌های ایجاد شده درباره اینکه این اپلیکیشن چه داده‌هایی را با شرکت مادر یعنی فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد، موجب شده است خیل عظیمی از کاربران به مهاجرت به پیام‌رسان‌های جایگزینی مانند سیگنال و تلگرام اقدام کنند.پس از انتقادات شدیدی که این روزها متوجه واتس‌اپ شد، مدیران این شرکت مجبور به توضیح شده و تاکید کردند تغییرات مذکور شامل پیام‌های خصوصی کاربران با دوستان و خانواده‌شان نمی‌شود.مدیران واتس‌اپ در پیامی اعلام کرده‌اند پذیرش قوانین جدید، لطمه‌ای به حریم خصوصی کاربران وارد نخواهد کرد و پیام‌های خصوصی کاربران که با دوستان و خانواده رد و بدل می‌شود، شامل داده‌های به اشتراک گذاشته شده با فیس‌بوک نخواهد شد. این پیام‌رسان تاکید کرده که این امر تنها پیام‌های رد و بدل شده با اکانت شرکت‌ها برای مقاصد تجاری را دربر خواهد گرفت و این رویکرد واتس‌اپ موجب افزایش شفافیت خواهد شد.در پیام اخیر این پیام‌رسان تصریح شده است که پیام‌های رد و بدل شده با کسب و کارها و شرکت‌ها، متفاوت با پیام‌های دوستانه و خانوادگی است. با توجه به آنکه شرکت‌ها برای مدیریت ارتباطاتشان به خدمات میزبانی نیاز دارند، این اقدام باعث خواهد شد تا کسب و کارها قادر شوند با دریافت سرویس‌های میزبانی امن از فیس‌بوک، پیام‌های خود با مصرف‌کنندگان و مشتریانشان را مدیریت کرده، به سوالات آنها پاسخ دهند و داده‌های مفیدی را درباره محصولات و خدمات جدید و اطلاعات خرید با آنها به اشتراک بگذارند.

 

با وجود این بسیاری از کارشناسان معتقدند اشتراک‌گذاری داده‌های واتس‌اپ با فیس‌بوک موضوع تازه‌ای نیست و از زمانی که این شرکت توسط فیس‌بوک خریداری شد در حال انجام است. ویل کت کارت، مدیرعامل واتس‌اپ در توییتر اعلام کرد: «باید روشن کنیم که این آپدیت ارتباطی تجاری را توصیف می‌کند و شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیس‌بوک را تغییر نمی‌دهد. این آپدیت روی نحوه ارتباط خصوصی مردم با یکدیگر در هر جای جهان که باشند، تاثیر نمی‌گذارد.»

 

آدام موسری، یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک که این روزها هدایت اینستاگرام را برعهده دارد در توییتی اعلام کرده است درباره این به روزرسانی سیاست‌های واتس‌اپ، اطلاعات غلط زیادی منتشر شده است. وی تاکید کرد به روزرسانی سیاست این اپ به هیچ وجه بر حریم خصوصی کاربران تاثیر نخواهد داشت و به اشتراک‌گذاری داده با فیس‌بوک ابدا موضوع جدیدی نیست. وی گفته است: «ما نمی‌توانیم پیام‌های خصوصی شما را ببینیم یا تماس‌های خصوصی‌تان را بشنویم، کما اینکه فیس‌بوک نیز نمی‌تواند.»

 

تلاش فیس‌بوک برای بهره‌برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی‌تر شده است. طبق اعلام این شرکت، پیام‌رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند رشد داشته است اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلت‌فرم‌هایی نبوده که فیس‌بوک در آنها کسب و کار تجاری قوی داشته است.

 

  رویکردهای متفاوت در احترام به کاربر

واتس‌اپ اندکی پس از شدت گرفتن حواشی، اقدام به شفاف‌سازی درباره نوع داده‌هایی که از کاربران با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارد کرد و به شائبه‌های به وجود آمده درباره احتمال نقض حریم خصوصی کاربران پاسخ داد. اما آنچه فراتر از این امر موجب نارضایتی کاربران این پیام‌رسان شد، نوع رویکرد واتس‌اپ نسبت به پذیرش شرایط جدید حریم خصوصی و در نظر نگرفتن حق انتخاب برای کاربرانش بوده است. پیام‌رسان ۲ میلیارد کاربری واتس‌اپ در نوتیفیکیشنی به کاربران اعلام کرد در صورت عدم پذیرش شرایط جدید توسط کاربران تا تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن)، از ادامه خدمت‌رسانی به آنها خودداری خواهد کرد. بسیاری از کاربران این رویکرد واتس‌اپ را قلدرمآبانه تلقی کرده‌اند و از احترام قائل نشدن مدیران این اپ برای تصمیم کاربر گلایه کرده‌اند.

 

مهاجرت کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ به پیام‌رسان‌های دیگر به قدری محسوس بوده است که در روزهای اخیر سرورهای پیام‌رسان سیگنال تحت هجوم یکباره کاربران با اختلالاتی مواجه شدند و مدیر اجرایی تلگرام، پاول دورف نیز روز گذشته از عبور تعداد کاربران فعال این اپ پیام‌رسان از مرز ۵۰۰ میلیون کاربر خبر داد. بر اساس جدیدترین اعلام، ظرف ۷۲ ساعت اخیر، ۲۵میلیون کاربر جدید به این پیام‌رسان اضافه شده‌اند.دورف در روزهای اخیر در پیامی طعنه‌آمیز خطاب به مدیران واتس‌اپ، رمز موفقیت و محبوب بودن تلگرام میان کاربران را «احترام به کاربران» عنوان کرده بود. رویکرد تلگرام نسبت به کاربران خود نیز در روزهای اخیر واکنش‌های جالبی را از سوی رسانه‌های مختلف دریافت کرده است. در پی اغتشاشات اخیر آمریکا، بخش قابل ملاحظه‌ای از شبکه‌های اجتماعی آمریکایی اقدام به تعلیق یا مسدود کردن حساب‌های کاربری متعلق به دونالد ترامپ و افراد نزدیک به وی کردند که این امر واکنش‌های متفاوتی را حتی از سوی سیاست‌مدارانی مانند آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، درباره رویکرد شبکه‌های اجتماعی نسبت به مفهوم آزادی بیان در پی داشت. اندکی پس از کوتاه شدن دست ترامپ از شبکه‌های اجتماعی معروفی مانند توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و.... وی به پیام‌رسان تلگرام پیوست و شروع به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی از طریق کانال اختصاصی خود با کاربران کرد.

 

  مقایسه امنیت پیام‌رسان‌های مختلف

در سال‌های اخیر وب سایت‌های مختلفی اقدام به رتبه‌بندی پیام‌رسان‌ها در زمینه ایجاد امنیت کافی برای اطلاعات خصوصی کاربران کرده‌اند. در سنجش‌هایی که صورت می‌گیرد، رمزنگاری نقطه به نقطه (end-to-end-entprtion) یکی از مهم‌ترین مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. مدتی است که نام اپلیکیشن سیگنال، به‌عنوان امن‌ترین پیام‌رسان دنیا بر سر زبان‌ها افتاده است. این امر زمانی قوت گرفت که ایلان ماسک در توییتی، کاربران را به نصب این اپ تشویق کرد و همین امر موجب افزایش یکباره تعداد نصب‌های جدید این پیام‌رسان شد.

منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068662.html

saqar بازدید : 26 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

چنانکه در اندیشه خرید یک مرکز سانترال تلفن هستید و یا در حال به کارگیری سانترال های سنتی پاناسونیک هستید برای شما رهنمود اخص ای داریم :  سانترال تلفن تحت شبکه ویپ  . خدمات ویپ به مراکز تلفن تحت شبکه اشاره دارد . 

ویپ چیست ؟

ویپ ( voip) مخفف Voice over IP است . به زبان زیاد ساده ،  ویپ عبارت است از طریق اندازی تلفن سانترال یک شرکت بروی بستر شبکه های کامپیوتری بدون بیچارگی به سیم کشی های اضافه تر .

چند سالی است که از عمر این تکنولوژی نصب و راه اندازی voip می گذرد اما به چهره بسیار فراگیر در سراسر دانشمند و صد البته در ایران خودمان گواه بهره‌گیری روز افزون از این تکنولوژی هستیم . بدست این سیستم شما به کیفیت صدای دیجیتالی به به اتفاق کلی گزیده تر گی های هیجان انگیز دیگر دست خواهید یافت .

در این سیستم ، از شبکه های کامپیوتری موجود شما به عنوان بستر تلفن جدید شما استفاده خواهد شد ، بنابرین محدودیت های فیزیکی شما کلا از بین خواهد رفت . دراین طریق شما به راحتی می توانید دفاتر خویش را در کلیه نقاط عالم افتتاح نمائید و سپس به راحتی با دست کم خرج ها و از راه یک بستر ( همانند اینترنت  و با رعایت پارامترهای امنیتی )  دفاتر خویش را به هم وصل کرده و خرج های خود را مدیریت نمائید .

پیشنهاد ما به شما در گزینش مرکز تلفن :

قبل از اینکه مبالغی را صرف خرید مراکز تلفن سنتی پاناسونیک با محدودیت های خاص آن کنید بهتر است از کارشناسان ما امکانات اخص  (خدمات ویپ ) و بسیار زیاد سیستم های ویپ را نیز جویا شوید و در نهایت نسبت به خرید دستگاه مناسب تر خویش اقدام کنید . همکاران ما همین الان منتظر پاسخ گویی به سوالات شما و ارائه مشاوره  های مجانی و در چهره لزوم بازدید از محل کار و جنبش شما هستند . 

 

پیشنهاد میشود مطالعه فرمائید :

saqar بازدید : 20 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

هیوندای کنا الکتریکی دقیقا مانند نمونه‌ی بنزینی خود برای سال ۲۰۲۲، چهره‌ی تازه‌ای خواهد داشت و تغییراتی در تجهیزات و فضای داخل کابین آن اعمال خواهد شد. به‌گزارش موتورترند، قبلا گزارش‌های فراوانی درباره‌ی تغییرات هیوندای کنا برقی برای بازار اروپا منتشر شده است؛ اما در گزارش‌های اندکی، به تفاوت‌های اساسی بین نسخه‌ی اروپایی و آمریكایی کنا برای سال ۲۰۲۲ اشاره شده است.

چهره‌ی جدید هیوندای کنا برقی

از نمای جلو، مدل ۲۰۲۲ خودرو الکتریکی هیوندای کنا طراحی جدیدی خواهد داشت. چراغ‌های جلو باریک‌تر هستند و ظاهر کلی آن بیشتر از قبل جلوه می‌کند. زهوارهای تغاری‌های گِل‌گیر هم‌اکنون به‌جای پلاستیک خاکستری موجود در مدل استاندارد N Line، متناسب با بدنه رنگ شده است؛ درحالی‌که در قسمت دُم خودرو، چراغ‌های عقب باریک‌تر، طرح جدید چراغ‌های راهنما و چراغ دنده‌عقب به‌همراه سپر عقب جدید وجود دارد. درمجموع، تغییرات اعمال‌شده در نمای بیرونی هیوندای کنا را از خودرو با ظاهری نه‌چندان زیبا، به مدلی بسیار زیبا تبدیل کرده است.

در زیر ورق‌های فلزی و زیبای بدنه، سیستم محرکه‌‌ای با یک عدد موتور الکتریکی قرار دارد که هنوزهم ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و این میزان خروجی را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. پیشرفت در فناوری تایر ظرفیت پیمایش خودرو برقی کنا را برای مدل ۲۰۲۰ افزایش داد؛ بنابراین، مدل جدید هیوندای کنا برقی باید بتواند با هر ‌بار شارژ مسافتی بیش از ۴۱۵ کیلومتر را طی کند. ما می‌گوییم «باید بتواند»؛ زیرا برآورد ظرفیت پیمایش کنونی براساس آزمایش داخلی هیوندای اعلام شده و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌طور رسمی هیوندای کنا ۲۰۲۲ را ارزیابی نکرده است.

منبع:
saqar بازدید : 19 چهارشنبه 29 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از نیاز‌های اصلی صنعت فروش و پخش مویرگی در اندازه‌های کوچک و متوسط و حتی بزرگ، داشتن بستری استوار و اصولی برای پیشبرد کارها است که باعث برقراری یکپارچگی و دقت در سازمان‌ها می‌شود. سازمان‌ها در هر مقیاس باید این یکپارچگی اطلاعات را حفظ کنند تا از هرگونه اتلاف انرژی و زمان جلوگیری شود. امروزه، تنها راه برقراری ارتباط و یکپارچگی در کسب‌و‌کارها، همراه‌شدن با فناوری و تکنولوژی‌های روز است. ازآنجاکه ضرورت همگام‌شدن با فناوری‌های مدرن، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از نمونه‌های برتر فناوری در مدیریت مجموعه‌ی کسب‌وکارها، می‌توان نرم‌افزارهای فروش و پخش مویرگی را نام برد.

با استفاده از نرم‌ افزار فروش و پخش مویرگی، بسیاری از فرایندهای سازمانی در شرکت‌ها پخش ساده و دقیق‌تر انجام می‌شود. برای نمونه، می‌توان به فرایندهای توزیع و اعتبار‌سنجی و درخواست‌گیری آنلاین، انبارداری، تدقیق حساب مشتریان، مدیریت اطلاعات مشتریان و حسابداری اشاره کرد. این نرم‌افزارها معمولا خدماتی را هم‌زمان در‌اختیار تعدادی از کاربران در شرکت مدنظر قرار می‌دهند.

پیشنهاد ما به شرکت‌های فروش و پخش مویرگی نرم‌افزار برنا است. برنا راهکار نرم‌افزاری تحت‌ویندوز برای شرکت‌های پخش استانی، نمایندگی‌ها، شرکت‌های بازرگانی و خدماتی است که با هزینه‌ای متناسب نیازهایشان را بیش از انتظار پاسخ می‌دهد. همچنین، برای شرکت‌های پخش و توزیع مویرگی با امکان تجهیز ویزیتورهای شرکت به نرم‌افزارها درخواست‌گیری مبتنی‌بر اندروید، بسیار ارزشمند خواهد بود.

از امکانات این نرم‌افزار می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • فروش قطعی و امانی
  • داشبوردهای مدیریتی
  • گزارش‌ها متنوع
  • نقشه و ردیابی ویزیتور 
  • توزیع پیش‌فاکتور
  • تبلت موزعین
  • فروش سردوگرم
  • سفارش‌گیری آنلاین

این نرم‌افزار برای تمام حوزه‌های صنعت پخش ازجمله پخش غذایی و نوشیدنی، دارویی، لوازم یدکی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و… مناسب است.

منبع:
saqar بازدید : 31 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

ادمین اینستاگرام علاوه بر اینکه گرد از اصطلاحات رایج در این شبکه اجتماعی می باشد، بعنوان یک شغل بعضا پردرآمد نیز شناخته می شود. چه بسا در مورد شخصی که بدون برونرفت از خانه، هزینه ادمین پیج اینستاگرام درآمد ماهیانه مناسبی را کسب می کند، کنجکاو شده اید و از کسان کم و بیش به او در باره کار ایشان پرس و جو کرده و در استجابت متوجه شده اید که او ادمین پیج اینستاگرام است.

 

این محتوا از دودمان مطالب واژگان اینستاگرام می باشد که به طور کامل چه از لحاظ لغوی و چه از عقیده ماهیت، ادمین اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهد. Admin اینستا کیست و چه وظایفی دارد؟ حقوق ماهیانه او چقدر است و یک ادمین باید دارای چه مهارت یا چیرگی هایی باشد تا بتواند یک پیج را تحویل بگیرد…

saqar بازدید : 26 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)

طی روزهای اخیر، برخی کاربران فضای مجازی به محاسبه‌ی ترافیک اینترنت با تعرفه بین‌الملل توسط برخی اپراتورهای تلفن همراه در پلتفرم‌های داخلی اعتراض کرده‌اند. پیرو همین موضوع، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با ارسال نامه‌ای به وزارت ارتباطات خواستار برخورد و جلوگیری از ادامه‌ی این تخلفات شد.

براساس آنچه ساترا اعلام کرده است، برخی اپراتورها که طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ملزم به محاسبه‌ی ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر داخلی با تعرفه‌ی نیم‌بها بودند، تبلیغات اغواکننده مبنی بر مشاهده‌ی رایگان سریال در سطح شهر انجام می‌دادند؛ اما بدون اطلاع دادن به کاربر، تعرفه‌ی ترافیک اینترنت آن‌ها را به نرخ بین‌الملل محاسبه می‌کردند. این درحالی است که مطابق مصوبه شماره ۲۳۷ و ۲۴۸ و ۲۵۱ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، «اپراتورهای تلفن همراه ملزم به اعمال تعرفه‌ی نیم‌بها و سرعت متفاوت و بسته‌های ترجیحی برای تولیدکنندگان محتوای داخلی هستند و کلیه‌ی اپراتورهای داخلی موظف‌اند امکان تفکیک ترافیک داخل از بین‌الملل را اعمال و تعرفه‌ی مصرف دیتای محتواهای داخلی را به صورتی ترجیحی و به میزان حداکثر ۵۰ درصد تعرفه دیتای بین‌الملل محاسبه کنند.»

ساترا پس از ارجاع یک رسانه به مقام قضایی و تذکر جدی به ۶ رسانه‌ی دیگر، سامانه‌ای برای ثبت تخلفات هزینه‌ی ترافیک اینترنت در محتوای نمایشی رسانه‌ها راه‌اندازی کرده است. به نقل از ساترا، کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت تخلفات در وب‌سایت ساترا، هرگونه تخلف در زمینه‌ی محاسبه‌ی ترافیک اینترنت را گزارش کنند و از نتیجه‌ی آن مطلع شوند.

منبع:

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 3,090
  • بازدید کلی : 15,067