loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 29 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
یک شرکت تجاری از تولید هارد اکسترنال اس اس دی موسوم به ۸۷۰ ایوو با سرعت بی سابقه خبر داده است. در این هارد از فناوری افزایش سرعت وی – نند استفاده شده است.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، سرعت قرائت و نگارش اطلاعات بر روی این هارد به ترتیب به ۵۶۰ و ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

 

شرکت سامسونگ تولید کننده این هارد می‌گوید عملکرد این هارد در مقایسه با تولیدات دیگر سامسونگ تا ۳۰ درصد بهتر است. همچنین سرعت این هارد اس اس دی در زمینه دسترسی سریع و تصادفی به داده‌های مختلف تا ۳۸ درصد بیشتر است.

 

هارد اس اس دی ۸۷۰ ایوو اگر چه سرعتی به اندازه هاردهای اس اس دی سری ۹۷۰ سامسونگ با سرعت سرسام آور قرائت داده ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه ندارد، اما قیمت مناسب آن را به گزینه‌ای مناسب برای خرید مبدل می‌کند.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069055.html

saqar بازدید : 29 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)
.دادگاهی در کره جنوبی وارث سامسونگ را به جرم رشوه، اختلاس و پنهان کردن عوایدی مجرمانه به ارزش ۷.۸ میلیون دلار به ۳۰ ماه زندان محکوم کرد. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دادگاهی در کره جنوبی «جی. وای. لی» نایب رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک را به ۲ سال و نیم (۳۰ ماه) زندان محکوم کرده است. این رویداد روی مدیریت لی در سامسونگ و همچنین دیدگاه عمومی کره جنوبی نسبت به این شرکت تأثیرات مهمی دارد.

 

این رویداد سبب می‌شود لی از تصمیم گیری های مهم در شرکت سامسونگ کنار گذاشته شود. این در حالی است که شرکت کره‌ای سعی دارد بر رقبایش غلبه کند. همچنین لی نمی‌تواند بر فرایند ارث بری از پدرش نظارت کند. این امر در حفظ کنترل وی بر سامسونگ نیز نقش مهمی دارد.

 

لی ۵۲ ساله در سال ۲۰۱۷ میلادی به جرم رشوه به یکی از مشاوران سابق رئیس جمهور کره جنوبی متهم و به ۵ سال زندان محکوم شد. او اعلام کرد هیچ خطایی نکرده و مدت زمان محکومیت وی کاهش یافت. پس از آن نیز با رأی دادگاه تجدیدنظر محکومیت تعلیق شد. در نتیجه لی تنها با گذراندن یک سال در زندان آزاد شد.

 

 

اما دادگاه عالی این پرونده را به دادگاه بلندپایه سئول فرستاد که رأی آن امروز صادر شد. این دادگاه نیز لی را برای رشوه، اختلاس و پنهان کردن عوائد مجرمانه به ارزش ۷.۸ میلیون دلار مجرم شناخت و اعلام کرد کمیته مستقل انطباق سامسونگ اوایل سال گذشته میلادی تأسیس شد اما هنوز فعال نشده است.

 منبع: https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11068868.html

saqar بازدید : 27 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

رمزارزها در ماه‌های پایانی ۲۰۲۰ با افزایش قیمت سرسام‌آوری روبه‌رو شدند که یکی از نتایجش، افزایش تراکنش‌ها و درآمدزایی برای صرافی‌ها بود. حالا مشخص شده صرافی رمزارز کوین بیس در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

صرافی رمزارز کوین بیس می‌خواهد سهامش را بطور عمومی عرضه کند و در چنین درآمدی تاثیر بالایی روی ارزش‌گذاری آن خواهد داشت. اسناد مربوط به درخواست این صرافی برای عرضه عمومی که توسط سازمان بورس آمریکا (SEC) منتشر شده، اطلاعات جدیدی در اختیار ما قرار می‌دهد.

طبق این اسناد، صرافی رمزارز کوین بیس توانسته سود مناسبی از افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها در اواخر ۲۰۲۰ داشته باشد. این کمپانی در سال گذشته میلادی به درآمد ۱.۲ میلیارد دلاری دست پیدا کرده که ۳۲۲ میلیون دلار آن سود بوده و برای اولین بار این صرافی به سود سالانه داشته است.

 

صرافی رمزارز کوین بیس
 

 

کوین بیس ۴۳ میلیون کاربر تایید شده تا پایان ۲۰۲۰ داشته که ۲.۸ میلیون آن ماهانه تراکنش انجام می‌دهند. علاوه بر این، کوین بیس از ۹۰ میلیارد دلار دارایی نگهداری می‌کند. با توجه به تمام این موارد، این صرافی در طول دوران فعالیتش توانسته ۴۵۶ میلیارد دلار تراکنش را مدیریت کند.

با وجود چنین درآمد بالایی، نوسانات بالای قیمت رمزارزها می‌تواند یک ریسک بزرگ برای رشد کوین بیس در آینده باشد. در این اسناد نوشته شده که تضمینی برای حفظ ارزش بالای رمزارزها وجود ندارد و اگر قیمت دارایی‌های رمزارز یا تقاضا برای آن‌ها کاهش پیدا کند، تاثیر منفی روی کسب و کار، نتایج عملیاتی و همچنین شرایط مالی این صرافی خواهد داشت.

با وجود چنین موضوعی، مدیرعامل کوین بیس، «برایان آرمسترانگ» در نامه‌ای که برای سرمایه‌گذاران ارسال کرده، رمزارزها را به عنوان نیروی برابرکننده در بازارهای مالی عنوان کرده و این صرافی را در خط مقدم چنین تغییری دانسته است. علاوه بر این به مشکلات سیستم مالی کنونی هم اشاره کرده:

«سیستم مالی کنونی سرشار از هزینه‌های بالا، دسترسی‌ نابرابر و موانع برای نوآوری است. اگر اقتصاد جهانی با یک مجموعه استاندارد مشترک اداره می‌شد که امکان دستکاری آن توسط هیچ کمپانی یا دولتی وجود نداشت، جهان مکانی آزادتر و عادلانه‌تر می‌شد و بشر با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کرد.»

منبع:
saqar بازدید : 27 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

امروز هدف داریم در باره حمایت سایت بنویسیم و بگوییم که پشتیبانی سایت چیست و حمایت سایت شامل چه خدماتی می شود٬ پشتیبانی سایت به چند بخش بخش می شود و اگر روزی منظور داشته باشید برای سایت خویش یک فرد یا گردآور ای را به عنوان پشتیبان سایت برگزیدن کنید باید به چه نکاتی توجه کنید البته پیشتر در مورد این سوژه مقاله ای را منتشر کرده ایم که می توانید از راه لینک پایین به آن مراجعه کرده و مطالعه نمایید.

 

هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت، گزینش پشتیبان برای سایت

از آنجایی که سپریدن کارهای فنی سایت، دانش، تجربه و تخصص خدمات پشتیبانی سایت خویش را طلب می کند. برای همین بهتر هست که این شغل را به فرد یا گردآور ای بسپارید که فرهنگ و تخصص لازم در این مقوله را دارا باشد. تا بتوانند هرچه زودتر پاسخگوی نیاز شما باشند، دشواری ها و خطاهایی که در سایت رخ می دهد را رسیدگی و تحلیل کنند و سپس برای رفع آنها اقدامات لازم را سپریدن دهند. خیلی از افراد و گردآور هایی که شما با آنها برخورد میکنید ممکن هست این جستار را زیاد جدی نگیرند و آنگونه که باید برای آن اهمیتی قائل نشوند ولی دیر یا زود متوجه این اشتباه خواهند شد و احساس نیاز، آنها را زورکردن میکند که یک پشتیبان سایت برای خویش برگزیدن کنند.

saqar بازدید : 31 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

سرویس استریم بازی‌های ویدیوی استادیا گوگل برنامه‌های جاه‌طلبانه زیادی داشت و می‌خواست در بازاری که در دست کنسول‌ها قرار دارد، تغییراتی ایجاد کند. این کمپانی دو سال پیش از برنامه‌هایش برای تولید بازی با استخدام صدها توسعه‌دهنده و همچنین راه‌اندازی استادیو در لس آنجلس و مونترآل خبر داد، اما این غول جستجوی اینترنتی در رسیدن به هدفش چندان موفق نبود.

از همان ابتدا رویکرد گوگل برای بازی‌های ویدیویی شباهت زیادی به عملکرد آن در سایر بخش‌های بازار نداشت. این کمپانی تحت مالکیت آلفابت که به عرضه محصولات اولیه و آزمایش آن‌ها در هنگام رشد تمایل دارد، روند متفاوتی را برای استادیا در پیش گرفت.

گوگل برای راه‌اندازی استادیا یک کنفرانس بزرگ و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی درنظر گرفت و از عرضه بازی‌های باکیفیت با قابلیت‌های نوآورانه روی گوشی‌های اندرویدی یا تلویزیون‌ها از طریق کروم‌کست خبر داد. به گفته گوگل، کاربران با این سرویس می‌توانستند به بازی‌های انحصاری و بازی‌های محبوب زیادی بدون پرداخت هزینه ۵۰۰ دلاری برای کنسول بازی پلی استیشن یا ایکس باکس دسترسی پیدا کنند.

 

 

 

با وجود چنین وعده‌هایی، زمانی که این سرویس در سال ۲۰۱۹ ارائه شد برخلاف انتظار کاربران کامل نبود. در حالی که فناوری استریم ابری وجود داشت و کاربران می‌توانستند با سرویس‌های قدرتمند گوگل بازی کنند، اما کتابخانه بازی‌ها چشمگیر نبود و همچنین بسیاری از ویژگی‌ها هم در آن وجود نداشتند.

در حالی که پلتفرم‌های رقیب استادیا سالانه صدها بازی در اختیار کاربران قرار می‌دهند، استادیا کمتر از ۸۰ اثر را ارائه کرد. علاوه بر این، کاربران به مدل تجاری این سرویس گوگل هم علاقه‌ای نداشتند.

منبع:
saqar بازدید : 28 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

اسنپ دکتر اعلام کرد که برای به حداقل رساندن مراجعه حضوری در فرایند درمان، سرویس «تهیه نسخه دارو» را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این قابلیت در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد فعال است و در آینده در سایر شهرهای کشور نیز فعال می‌شود.

با سرویس «تهیه نسخه دارو»، کاربران می‌توانند نسخه‌ یا دفترچه‌ بیمه خود را با پیک به داروخانه تحویل دهند و اقلام دارویی مورد نیازشان را تهیه کنند. همچنین امکان سفارش داروهای OTC (بدون نیاز به نسخه) و اقلام بهداشتی و آرایشی هم از طریق همین سرویس فراهم شده است.

کمک به کاهش رفت‌وآمدهای غیر ضروری

شیوع کرونا و افزایش احتمال ابتلا به بیماری به خصوص در محیط‌هایی با تعداد مراجعه‌کنندگان بالا، کسب و کارها را به بسترسازی برای راه‌حل‌های جدید سوق داده‌ است. علاوه بر این، آلودگی شدید هوا در ماه‌های اخیر، گروه‌های پرخطر شامل بیماران زمینه‌ای، قلبی، ریوی و دیابتی، افراد باردار، مسن و کودکان را برای پیگیری‌های درمانی با مشکلات جدی مواجه کرده است. از این رو اسنپ دکتر با در نظر گرفتن شرایط موجود، توسعه خدمات غیرحضوری پزشکی را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

پس از راه‌اندازی سرویس «پزشک و مشاور» در سوپر اپلیکیشن اسنپ که دریافت خدمات از پزشکان و مشاوران متخصص را به صورت آنلاین فراهم می‌کرد، در قدم بعدی امکان دریافت نسخه پزشکی آنلاین در این اپلیکیشن  فراهم شد. حالا در جدیدترین اقدام به منظور به حداقل رساندن مراجعه حضوری در پروسه درمان، اسنپ دکتر سرویس «تهیه نسخه دارو» را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند نسخه خود را به صورت آنلاین سفارش دهند.

منبع:
saqar بازدید : 28 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

مؤسس مایکروسافت، بیل گیتس، به خریداران بیت کوینی (BTC) هشدار داد که می‌خواهند از استراتژی سرمایه‌گذاری ایلان ماسک پیروی کنند. او در گفت‌وگو با امیلی چانگ، خبرنگار بلومبرگ، گفته است ماسک به شیوه‌هایی مدیریت معامله‌ی پیچیده‌ای دسترسی دارد که در‌اختیار سرمایه‌گذاران عادی نیست. وقتی از گیتس درباره‌ی آسیب‌پذیری قیمت بیت کوین و سقوط آن تنها با یک توییت سؤال شد (منظور پست‌های شخصی ایلان ماسک در رسانه‌های اجتماعی است)، گیتس گفت ایلان ماسک از چنین سقوط‌هایی در بازار مبرا است:

ایلان ماسک بسیار پولدار و آدم بسیار پیچیده‌ای است. ببینید به نظر من بیت کوین اتفاقی بالا‌و‌پایین نمی‌شود.

پنجم اسفند و تنها دو هفته بعد از اینکه تسلا ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خرید، قیمت بیت کوین با سقوطی ۲۰ درصدی از ۵۸،۲۵۸ به ۴۶،۶۲۴ دلار رسید. در همان زمان، تقریبا ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش جهانی بازار رمزارز‌ کاسته شد.

جالب است بدانید این سقوط تنها چند ساعت بعد از اظهارنظر ماسک درباره‌ی بالا‌بودن قیمت بیت کوین و اتریوم ‌(ETH) در آن زمان بود. جدا از اینکه این گفته تنها انتقادی بوده یا تلاشی برای منحرف‌کردن تحقیق‌های احتمالی درباره‌ی تأثیر ایلان ماسک بر قیمت بازار ارزهای دیجتال است، تمام بازار درگیر نتیجه‌ی آن شدند. گیتس می‌گوید سرمایه‌گذاران معمولی نباید کورکورانه دنبال‌کننده‌ی هیجان ناشی از حرکات ایلان ماسک باشند و کسانی که میلیارد نیستند، باید مراقب باشند:

به نظرم کسانی که به‌اندازه‌ی کافی پول ندارند، در این هیجان‌ها غرق می‌شوند. پس درباره‌ی بیت کوین بولیش نیستم (انتظار صعود آن را ندارم) و نظر کلی من این است: اگر به‌اندازه‌ی ایلان پول ندارید، بهتر است مراقب باشید.

مؤسس مایکروسافت بحث مصرف انرژی بیت کوین را پیش کشید و گفت این رمزارز خروجی زیادی ارائه نمی‎‌‌کند:

در جامعه روی چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که خروجی تولید کنند. بیت کوین انرژی زیادی مصرف و تراکنش‌های ناشناس را امکان‌پذیر می‌کند؛ اما این تراکنش‌ها برگشت‌پذیر نیستند.

منبع:
saqar بازدید : 24 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

در دنیای امروز با تغییر راه بسیاری ازکسب‌وکارهای سنتی به سمت کسب‌وکارهای اینترنتی، بازار فعالیت‌هایی همچون طراحی سایت رونق زیادی پیدا کرده است، ولی وضعیت طراحی وب ‌سایت، مراحل آن، اینکه از کجا و چطور ابتدا شود، وانگهی شرایط طراحی وب و میزان هزینه‌های آن از آنگونه مواردی است که باید باره پروا قرار گیرد. طراحی سایت در کرج در این نوشتار ضمن پذیرش به سوالات فوق، مفهوم طراحی وب‌سایت، تاریخچه و مراحل طراحی یک سایت موفق را بررسی خواهیم کرد.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا وب دیزاین Web-Design به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع‌رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن گفته می‌شود. طراحی وب‌ سایت یک فرآیند است که از لایه‌سازی صفحات وب، فرآوری محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. پیش از بررسی مراحل طراحی وب سایت، به مختصری از تاریخچه طراحی آن می‌پردازیم.

تاریخچه طراحی سایت

تیم برنرزلی، مخترع وب، با راه‌اندازی اولین تارنما در سال۱۹۹۱، اسم خود را به عنوان اولین سازنده وب در تاریخ به ثبت رساند. درنخستین وب سایت، از ابرمتن و وابستگی برای ارسال ایمیل (پست الکترونیک) کاربرد شده بود. در این سایت ساده متنی هیچ‌گونه گرافیک، تصویر و حتی رنگ‌بندی به شغل نرفته و هنوز هم در دسترس است.

saqar بازدید : 24 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

کیا در نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دفاع ۲۰۲۱ (IDEX) در امارات متحده‌ی عربی دو مدل مفهومی خود، شامل شاسی‌بلند باری و تاکتیکی سبک و شاسی لخت را رونمایی کرد. به‌گزارش Carscoops، کامیون باری سبک تاکتیکی که با همکاری اداره‌ی برنامه‌ی مالکیت دفاعی کره‌جنوبی طراحی شده، به‌صورت دومحوره‌ی استاندارد و با زره یا بدون زره دردسترس است.

نمای جلو خودرو شاسی بلند نظامی کیا / Kia light tactical cargo truck

بسته به پیکربندی، این خودرو شاسی‌بلند می‌تواند اهداف مختلفی مانند فرماندهی و شناسایی تاکتیکی، مشاهده‌ی هدف، نصب سلاح و چندمنظوره برای پشتیبانی را داشته باشد. این خودرو مفهومی برای استفاده‌ی نیروهای نظامی بهینه‌سازی شده و نوع شاسی‌بلند بدون زره‌پوش می‌تواند دَه سرباز کاملا مسلح و حداکثر ۳ تن (۶،۶۱۴ پوند) محموله را در عقب حمل کند. علاوه‌بر‌این، می‌توان آن را تغییر داد تا به‌عنوان کارگاهی سیار، مرکز ارتباطات یا جعبه بار استفاده شود.

 

نمونه‌ای که در تصویر نشان داده شده، چهار صندلی و یک کانتینر باری دارد و می‌تواند برای حمل نیرو و تجهیزات مختلف استفاده شود. نیروی محرکه را پیشرانه‌ی دیزلی تأمین می‌کند که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار و سیستم چهار چرخ محرک متصل می‌شود. این خودرو از امکاناتی مانند دیفرانسیل با لغزش محدود، سیستم تعلیق مستقل، لاستیک‌های ضدپنجری، سیستم تداخل الکترومغناطیسی و تهویه‌ی مطبوع نیز برخوردار است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/car-news/368323-kia-new-light-tactical-cargo-truck-concept/

saqar بازدید : 25 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

امکانات و قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل

 

همانطور که می دانیم با راه اندازی سیستم تلفنی ایزابل قابلیت های چشم گیری در پسندیدن کاربران قرار خواهد گرفت. در ادامه به شناسایی و رسیدگی اجمالی بعضی از این قابلیت ها به زبان ساده خواهیم پرداخت.

 

 

 

-امکان تعریف داخلی ها

 

Extensions

 

 

 ها End Pointبا تعریف درونی ها در سیستم تلفنی و نیز گزین کردن درونی به سیستم تلفنی ایزابل می تاب از قابلیت های موجود روی درونی ها نیز بهره برد.

 

 

 

-قابلیت اعمال پشت خطی

 

Call Waiting

 

 

یکی از قابلیت های هر داخلی، پشتیبانی از تماس پشت خطی یا چشمداشت مکالمه می باشد. لازم به ذکر است که تعداد تماس های پشت خطی پشتیبانی شده به قابلیت تلفن ویپ شما پیوستگی دارد.

 

 

 

-قابلیت انتقال تماس

 

Call forward

 

 

امکان انتقال مکالمه با زدن یک کد خاص از روی گوشی به عدد ی درونی دیگر

 

انتقال مکالمه به عدد ای بیرون از سیستم تلفنی                                                                                      

انتقال مکالمه در چهره اشغال بودن یک درونی خاص

-انتقال مکالمه در صورت در دسترس نبودن یک درونی خاص

-انتقال مکالمه به یک شماره درونی ویژه در تمام حالات ممکن

 

 

-قابلیت دنبال تماس روی گروهی از درونی ها

 

Fallow me

 

 

امکان انتقال مکالمه از درونی شما به لیستی از شماره های سایر در حالتی که شما پاسخگوی تماس نباشید.

امکان تعریف شمار بیشمار عدد در فهرست follow meمی باشد

امکان پخش تماس بین فهرست شماره های داخلی شما در راهبرد های گوناگون

Ring all : تماس با همگی عدد های لیست به صورت همهنگام 

Hunt : تماس با عدد های لیست شما به ترتیب نخستینگی لیست

امکان توزیع فایل صوتی به کسی که بعد از تماس با داخلی شما قرار است به لیست follow me شما منتقل شود

امکان توزیع موزیک برای تماس گیرنده در حالی که سیستم تلفنی به دنبال تماس با عدد های لیست شما است

 

 

-صندوق صوتی

 

Voice mail

 

 

صندوق صوتی سیستم تلفنی الاستیکس یگانه از نیرومند ترین سیستم های پیغام گیر بین تمامی سیستم های تلفنی است تماس گیرنده با شماره داخلی شما در حالتهای گوناگون مانند عدم پاسخگویی شما ، اشغال بودن شما و یا در دسترس نبودن شما به صندوق صوتی شما منتقل میگردد. مهمترین قابلیتهای این صندوق پستی مترقی بر این پایه اند :

 

امکان انتقال پیامی صوتی ضبط شده به ایمیل آدرس شما

امکان حذف پیام صوتی پس از ارسال شدن به ایمیل شما از روی سرور

امکان نگریستن پیامهای صوتی خویش از راه محیط وب الاستیکس

امکان شنود پیامهای صوتی خود بدست کد تلفنی از طریق هر درونی از روی سیستم

امکان محدود نمودن ظرفیت صندوق صوتی خویش به شماری مشخص از پیامها

امکان محدود نمودن مدت موعد پیام قابل ضبط

امکان بیان شماره تماس گیرنده و تاریخ و سررسید ضبط پیام به صورت متن در فایل ایمیل شده و همچنین به صورت صوتی در ابتدای پیام ضبط شده .

 

 

-قابلیت ضبط مکالمه

 

Recording

 

 

امکان ضبط مکالمات مربوط به درونی تعریف شده وجود دارد.

 

شما می توانید تعیین نمایید که مکالمات درونی در کل شرایط رکورد شود و یا هیچ ضبط مکالمه ای برای داخلی باره عقیده اتمام نگیرد و یا داخلی مورد نظر در چهره روادید در حین مکالمه با زدن کد تلفنی ضبط مکالمه خود را پرکار نماید.

 

ضبط مکالمه در حالت فعال بودن می تواند در یگانه از چهار حالت ذیل با برگزیدن شما انجام گیرد.

 

تماسی که یک داخلی با درونی سایر استوار می کند

تماسی که یک داخلی با یک عدد ای خارج از سیستم تلفنی برپا می کند

تماسی که یک داخلی دیگر با داخلی مورد نظر ما برپا می کند

تماسی که یک شماره ی خارج از سیستم با درونی باره عقیده ما برپا می شود

 

 

همچنین یک داخلی این قابلیت را دارد که در شرایطی که ضبط مکالمه آن در حالت تقاضا ((on demand)) تنظیم شده است، در حین مکالمه با زدن کد تلفنی مربوطه بر روی گوشی خویش مکالمه را از آن لحظه ضبط نماید.

شما نیزمی توانید به داخلی های خود نخستینگی ضبط مکالمه وابستگی دهید. این بدین معنا است که به طور مثال اگر به درونی یک مدیر که مکالماتش ضبط نمی شود، نخستینگی بالاتری دیتا شود و به درونی یک منشی که مکالماتش همیشه ضبط می شود، نخستینگی زیر تری داده شود، در صورتی که تماسی بین این دو استوار گردد به انگیزه بالاتر بودن نخستینگی درونی مدیراین مکالمه ضبط نخواهد شد.

مکالمات ضبط شده از طریق پیرامون وب الاستیکس قابل مشاهده،شنود و گرفتن می باشد.

 

 

-قابلیت ست کردن درونی روی موبایل در بستر اینترنت

 

 

 

یک درونی می تواند با اعمال تغییراتی برای بهره‌گیری در بیرون از سازمان و بر روی بستر اینترنت با پهنای باند مختصر تنظیم گردد.امکاناتی حرفه ای همانند :

 

فعال کردن سیستم برطرف کردن مشکل نت بر روی سیستم درونی و الاستیکس

استفاده از کدک های چیره دست فشرده سازی صدا همانند کدILBC برای داخلی هایی که خارج سازمان و شبکه محلی شما پیمان می گیرند

محدود کردن درونی های بیرونی با وابسته کردن آنها به یک یا چند ip address مشخص که این امر باعث بالا رفتن امنیت سیستم می شود.

 

 

-قابلیت پرکار سازی کدهای عملکردی خاص

 

Feature codes

 

 

بسیاری از امکانات چیره دست سیستم تلفنی به واسطه زدن یک کد گزیده تر دست یافتنی و استفاده است . بعضی از این کد های اخص عبارتند از :

 

 

 

شنود مکالمه (dahdi barge) :با زدن یک کد ویژه تلفنی و وارد نمودن شماره خط بر روی کارت تلفنی خویش آن خط مشخص را شنود کنید

شنود مکالمه ( chan spy ) :امکان استراق سمع همگی مکالمات در حال اتمام بر روی سیستم تلفنی با زدن یک کد اخص تلفنی

انتقال مکالمه : امکان به کارگیری دو کد گزیده تر تلفنی برای انتقال مکالمه در حال اتمام به دو چهره انتقال کورکورانه blind transfer و یا انتقال با پروانه attended transfer

گرفتن تماس (call pick up) : دریافت تماسی که بر روی یک درونی سایر در حال زنگ خوردن است با زدن یک کد اخص تلفنی به طور مثال درونی همکار شما در حال زنگ خوردن است شما می توانید با زدن کد گزیده تر تلفنی آن تماس را به گوشی خویش منتقل کنید .

بررسی صندوق صوتی : با زدن کد اخص تلفنی از روی گوشی خویش و یا حتی گوشی سایرین می توانید صندوق صوتی خویش را رسیدگی کرده و پیامهای صوتی کهن و یا جدید خویش را بشنوید .

 

 

  -قابلیت فعال سازی منوی منشی دیجیتال

 

IVR

 

 

نظر بر اینکه ورودی عمده سیستم ها به منو منشی دیجیتال هدایت می شود، سیستم تلفنی ایزابل یگانه از پیشرفته ترین منوهای منشی دیجیتال حال آماده را در اختیار شما پیمان خواهد داد.

 

از جمله امکانات حرفه این می تاب به موارد ذیل اشاره کرد:

 

امکان تعریف یک یا چند ورودی عددی به عنوان منوی ورودی

امکان تعریف یک مقصد مشخص در چهره وارد کردن گزینه یا همان شماره اشتباه

امکان تعریف کردن یک مقصد مشخص در چهره عدم گزینش هیچ یک از گزینه های ورودی

امکان راه اندازی منوی منشی دیجیتال چند زبانه

امکان راه اندازی منوهاتو در داخل بدون هستی محدودیت

امکان پیمان دادن گزینه های چنر رقمی در تعریف IVR

امکان عدد گیری سر راست درونی ها در اثناء اجرای IVR

امکان پیمان دادن منوی مخفی در گزینه های IVR

 

 

-قابلیت فعال سازی پخش اعلان

 

Announcement

 

 

از دیگر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل می طاقت به امکان توزیع اعلان های کاربردی متفاوت در سرنوشت های گوناگون سیستم تلفنی اشاره کرد. در حقیقت کاربران  این امکان را خواهند داشت که صداهای ضبط شده دلخواهشان را در قسمت های مختلف سیسیتم تلفنی مثل منو منشی دیجیتال پخش کنند و یا بنا بر باره نیازشان در مواردی کاربران را به مقصد یک اعلان مشخص انتقال دهند.

 

 

 

-قابلیت پرکار سازی اطاق کنفرانس

 

Conference

 

 

امکان دیگری که با راه اندازی سیستم تلفنی در گزین کردن کاربران پیمان خواهد گرفت، امکان برپایی یک اتاق کنفرانس با شماره مشخص می باشد. با فعال سازی این قابلیت کاربران قادر خواهند بود با عدد گیری کد خاصی وارد اطاق کنفرانس با امکانات گوناگون از جمله:  قابلیت تنظیم پسورد جهت ورود به اطاق کنفرانس، اعلام ورود و برونرفت کاربران حاضر در اتاق کنفرانس، توزیع پیغام خوش آمد گویی وغیره شوند.

 

 

 

 -قابلیت پارک کردن تماس ها

 

Call park

 

 

از شیوه این قابلیت، کاربران سیستم تلفنی این امکان را خواهند داشت که تماس ورودی به سیستم  را بدون اشغال شدن خطشان برای مدت مشخصی در مکان خاصی از سیستم پارک کنند. لازم به بیان است که در حین زمان انتظار این امکان نیز وجود دارد که شخصی از درون سیستم نیز با دریافت کد مربوطه تماس را پاسخگو باشد.

 

 

 

-قابلیت اعمال  تغییر در مسیر تماس های ورودی

 

 

 

این قابلت در غالب دو امکان بسیار پرکاربرد در سیستم تلفنی کاربر قابل پیاده سازی خواهد بود.

 

تغییر مسیر تماس ورودی به سیستم با وارد کردن یک کد کاربری خاص

Call Flow

          

 

امکان تغییر مسیر تماس ورودی به سیستم با زدن یک کد ویژه " شما می توانید با زدن یک کد راه ورودی تماسها به سیستم تلفنی خود را تغییر دهید  به طور نمونه روز بعد از نخست ساعت کاری تماسهای ورودی به منشی انتقال دیتا می شوند و در سرانجام روز پیشه ی با زدن همان کد راه ورودی به صندوق صوتی انتقال دیتا می شود 

 

 

 

تغییرمقصد تماس ورودی با پروا به شرایط زمانی مختلف

Time Condition

 

 

با فعال سازی این قابلت در سیستم تلفنی، ضمن تعریف بازه های زمانی مشخص، تماس ورودی بنا بر محدوده زمان های تعریف شده به مقاصد دلخواه و مشخصی انتقال دیتا شوند.

 

 

 

 -قابلیت فعال سازی صف

 

QUEUE

 

 

از دیگر خاصیت های بی همتا و پر کاربرد سیستم تلفنی ایزابل، قابلیت فعال سازی صف های متفاوت است. با پرکار سازی این امکان، شمار مشخصی از داخلی ها بسته به دربایستن و شرایط تو صف مشخصی با شماره بی همتا پیمان خواهند گرفت و بخشی تماس های ورودی سیستم تلفنی را با توجه به استراتژی پاسخگویی گزینش شده، پاسخگو خواهند بود. در ادامه به معرفی اجمالی  بعضی امکانات صف  می پردازیم:

 

 

 

اختصاص دادن تماس های ورودی سیستم بین دسته جمعی از درونی های تعریف شده در صف

امکان انتخاب و تعریف استراتژی های پاسخگویی مختلف، همچون:

ring all, rrmemory, Linear, random, wrandom

 

امکان توزیع آگهی ورودی مشخص سررسید ورود به صف

Announcement

امکان نگه داشتن کاربران، درون رسته در چهره عدم پاسخگویی درونی ها

امکان پخش منشی دیجیتال هوشمند(IVR) برای کاربران حاضر در صف طی بازه های زمانی متفاوت

لازم به ذکر است این منشی تلفنی دیجیتال می تواند شامل یک پیام تبلیغاتی ای باشد که برای نمونه هر سه دقیقه برای کاربران حاضر در رسته توزیع می گردد.

 

امکان پخش موقعیت کاربران ( یک کاربر ویژه چندمین نفر در صف است )

امکان پخش زمان برآورد زده شده برای انتظار یک کاربر ویژه در صف

امکان اختصاص اولویت به یک کاربر خاص قبل از ورود به صف

امکان تنظیم ظرفیت یک صف خاص

امکان تنظیم حداکثر موعد چشمداشت در صف

امکان تنظیم سررسید زنگ خوردن داخلی های در رسته (برای نمونه درونی های حاضر در صف 15 ثانیه بدون وقفه زنگ بخورند)

امکان تنظیم موعد وقفه حین زنگ خوردن داخلی های در رسته ( برای مثال درونی های حاضر در صف بعد از 15 ثانیه زنگ خوردن، 5 ثانیه زنگ نخورند )

امکان برگزیدن زمان استراحت به داخلی های آماده در صف ( برای مثال هر درونی بعد از پاسخ هر تماس، تا 30 ثانیه آینده زنگ نخورد )

امکان مشخص کردن یک مقصد خاص چنانچه کاربری پس از پیمودن حداکثر سررسید انتطار در رسته به هیچ یک از داخلی های پاخگو متصل نشود ( برای مثال آن کاربر ویژه به داخلی دیگری متصل شود و یا اعلان خاصی برای ایشان پخش شود )

امکان تنظیم و توزیع موسیقی ویژه و دلخواه برای کاربران آماده در صف

Music-on-hold

امکان ضبط مکالمات کاربران آماده در رسته در آغاز ورود به صف یا بعد از انتقال به داخلی های پاسخگو

 

 

 

 

-مسیریابی تماس های ورودی به سیستم تلفنی

 

Inbound route

 

 

از سایر قابلیت های سیستم تلفنی ایزابل امکان هدایت تماس های ورودی به سیستم تلفنی به مقاصد مختلف طبق شماره تماس گیرنده و یا وانگهی عدد ای از درون مجموعه که بدست شخصی بیرون سیستم تلفنی گرفته شده است، می باشد. در عمل کاربران قادر خواهند بود بنا به شرایط و موقعیت های مختلف پالیسی و مسیریابی های متفاوتی اتمام دهند. در ادامه به برخی از این حالات مختلف نگاهی خواهیم داشت:

 

امکان هدایت تماس (صرف نظر از عدد تماس گیرنده و شماره گرفته شده توسط تماس گیرنده) به یک مقصد خاص

امکان هدایت تماس از یک عدد ویژه (در بیرون از سیستم تلفنی) به یک گناهکار مشخص

امکان هدایت تمام تماس های گرفته شده به یک شماره خاص (در تو سیستم تلفنی) به یک مقصد خاص

 

 

-مسیریابی تماس های خروجی از سیستم تلفنی

 

Outbound route

 

 

همانطور که می دانیم در چهره شخص یا اشخاصی در تو سیستم شماره ای را بیرون از سیستم تلفنی شماره گیری کنند، برای هدایت تماس به مقصد درست بیچارگی به مسیریابی آن تماس خروجی می باشد. دراین خصوص امکان دیگری که سیستم تلفنی ایزابل در پسندیدن کاربران پیمان می دهد شامل قابلیت های مختلف در انتقال این نوع تماس ها به خارج سیستم است که در ادامه به بررسی اجمالی بعضی متعلق به ها خواهیم پرداخت:

 

امکان عدد گیری صرف عقیده تعریف یا عدم تعریف پیش شماره خاص

امکان ست کردن پسورد ویژه زمان عبور از مسیر خروجی خاص

امکان برقراری تماس خروجی به یک شمار عدد ویژه و اندک خارج از سیستم تلفنی

امکان اختصاص استفاده از یک راه تعریف شده ویژه توسط یک عدد ویژه در داخل سیستم تلفنی

(یعنی فقط یک عدد ویژه در تو سیستم تلفنی بتواند از یک راه ویژه تعریف شده عبور کرده و به بیرون سیستم دسترسی پیدا کند)

امکان تعریف گونه ها گوناگون مسیرهای خروجی بر اساس بخش بندی های مختلف

(برای مثال تعریف یک راه خروجی ویژه جهت تماس با عدد های به اتفاق بیرون از سیستم،داخل شهری یا عدد های بین الملل)

 

 

 در انواع مختلفTrunk-امکان تعریف

 

 

 

در خصوص احتیاج به برقراری ارتباط بین سیستم تلفنی و پیرامون خارج سیستم، از مفهومی با عنوان ترانک بهره‌گیری خواهد شد. (در واقعیت در این گویه احتیاج به ترفدی برای بستگی بین سیستم تلفنی با خطوط شهر از انواع گوناگون خواهیم داشت) و بنا برنیاز و شرایط مختلف، امکان پیاده سازی بر حسب کاربردها و شرایط مختلف نیز وجود دارد. در پیوستگی به شناسایی برخی از این طریق ها خواهیم پرداخت:

 

 

 

 با استفاده از کارت های تلفنی Trunkامکان پرکار سازی

 

 می باشد E1این شیوه یکتا از راههای پیش رو زمان است از خطوط شهری آنالوگ یا خطوط شهری

 

 های ویپ Gateway با به کارگیری Trunk پرکار سازی

 

 کاربردی است E1این طریق نیز در سررسید به کارگیری خطوط شهری آنالوگ یا

 

SIP Server جهت برقرار بستگی بین دو Trunk پرکار سازی

 

از این امکان نیز جهت گسترس سیستم تلفنی بهره‌گیری خواهد شد

 

 و نوع دیگری از سرورSIP Server جهت برقراری وابستگی بین یک Trunkفعال سازی

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 408
  • بازدید سال : 3,109
  • بازدید کلی : 15,086