loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 30 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

Myscale اپلیکیشن وب رایگان و منبع باز است.

SVG برای طراحانی که به گرافیک مقیاس پذیر نیاز دارند بسیار پرکاربرد است. ابزارهای SVG و برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارد که برای شما امکان تغییر اندازه و انتقال SVG را به دستگاه‌های مک یا ویندوز فراهم می‌کند. 

 

اما اگر بخواهیم در مرورگر SVGها را ویرایش کنیم چه؟ بهتر نیست اگر بتوانیم SVGها را بدون نیاز به یک نرم افزار و با یک کلیک منتقل کنیم و یا اندازه‌ی آن را تغییر دهیم؟ 

 

وب‌سایت myScale به همین منظور ساخته شده است. این اپلیکیشن وب رایگان به شما اجازه می‌دهد که هر فایل SVG که می‌خواهید را آپلود کرده، ابعاد آن را همانطور که می‌خواهید تغییر دهید و آن را با فرمت PNG ذخیره کنید. 

شاید این کار به نظر ساده برسد اما پردازش آن بسیار پیچیده است. تبدیل SVG به PNG آنقدرهم که فکر می‌کنید ساده نیست. 

 

کد این اپلیکیشن منبع باز است و می‎توانید آن را در گیت‌هاب بیابید. در نتیجه می‌توانید فایل‌ها را دانلود کرده و خودتان آن را روی سرور وب خود میزبانی کنید. ( 100 جاوا اسکریپت)

البته اگر مطلقاٌ کاربر Illustrator هستید این اپلیکیشن وب به درد شما نمی‌خورد. 

اما گاهی اوقات به  Illustrator دسترسی ندارید و ممکن است رابط کاربری آن برایتان آزار دهنده باشد.

 https://www.beytoote.com/computer/graph/resize-convert2-myscale.html

saqar بازدید : 26 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

برای این آموزش اول یک سند جدید میسازیم و رنگ بک گراند رو سیاه میکنیم و یک متن با رنگ سفید تایپ میکنیم:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

آموزش فتوشاپ

 

لایه ی متن رو ریستراز (rasterize) کنید تا به یک لایه ی معمولی و قابل ویرایش تبدیل بشه…

با استفاده از ابزار polygonal lasso tool قسمت هایی از متن رو سلکت کنید و با ابزار مو اونهارو حرکت بدید تا حالت شکسته شدن به متن القا بشه…

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

افکت های متنی

 

من با ماسک و ابزار لازو کمی دیگه هم حالت شکستگی با سلیقه ی خودم به کار میدم(سخت ترین قسمت همینه) سعی کنید تو این قسمت دقت و وقت بیشتری به خرج بدید:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

حالا لایه ی متن رو سلکت میگیرم (میتونید برای سرعت بخرج دادن shift+ctrl رو فشار بدید و همزمان نشانگر موس رو روی تابنیل لایه بیارید و کلیک کنید!) بعد از اینکه از لایه ی متن سلکت گرفتید (حالا به هر روشی!) لایه ی تکستچر فلزی رو باز میکنیم… و ناحیه ی سلکت شده رو ماسک میکنیم!

نتیجه نهایی:

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

ساخت متن در فتوشاپ

 

 

حالا روی همون لایه ی تکستجر(نه روی قسمت ماسکت!) با ابزار سایه زدن burn tool میتونید مثل من کمی سایه ایجاد کنید

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

یک لایه ادجاستمنت مطابق شکل زیر ایجاد کنید تا تیره و روشنی ها جلوه بیشتری به کار بده… برای اینکار میتونید از شکل زیر گزینه add djustment layer  رو که در شکا نشون داده بزنید و بعد گزینه ی brightness/ contrast … رو انتخاب کنید و مقادیر رو به شکل زیر وارد کنید:

 

 

آموزش فتوشاپ حرفه ای, آموزش فتوشاپ تصویری

 

حالا وقت ایجاد کردن افکت های نوریه! برای اینکار یک لایه جدید بسازید و اون بیارید بین لایه ادجاستمنت و لایه ی تکستچر قرار بدید… اونو با نگه داشتن کلید alt و کلیک کردن روی مرز میان لایه ی جدید(که اوردیمش بالای تکستچر) و لایه تسکچر، اونرو به لایه تکستچر کلیپ ماسک کنید و با رنگ نارنجی، براش با hardness 15 و flow 5 یک مقدار با این رنگ (یا رنگ قرمز یا سبز یا آبی بسته به سلیقتون) کمی افکت های نوری بدید! فقط رنگین کمانی کار نکنید خواهشا!!!

https://www.beytoote.com/computer/graph/learn-broken2-photoshop.html

saqar بازدید : 28 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)

مزایای به کارگیری VoIP کدامند؟

دلايل اصلی مزیت هايی است كه به بعضی از آنها اشاره می كنيم:

 

هزينه‌ی بسيار پايين نگه‌داری شبكه های VoIP نسبت به شبكه‌های مخابراتی كنونی و به دنبال آن،‌ قيمت پايين مكالمه‌ی تلفنی.

سرعت برقراری بستگی كه به وسيله سوييچ بسته‌ های آوش نت داده كار می‌كنند به مراتب سريع‌ تر از برقراری بستگی در شبكه‌ های سوييچ كننده مدار (شبكه های مخابراتی كنونی) است. در سيستم‌ های مخابراتی VoIP سرعت برقراری بستگی به شدت وابسته به نیرو سيستم‌ های نهايی در برقراری وابستگی است در حالی كه در سيستم‌ های مخابراتی كنونی اين موعد بسيار طولانی است.

پشتيبانی كليه امكانات مخابراتی كنونی و حتی ارايه خدمات جديد، با هزينه‌ی بسيار پايين و سهولت اجرايی بالا.  

جابه‌جايی راحت شماره‌ های تلفنی به اين معنا كه يك شماره تلفنی مشابه يك آدرس پست الكترونيكی از هر نقطه‌ ای از دنيا قابل دسترسی خواهد بود و می‌ نا از طريق آن تماس گرفت و يا با آن ارتباط پایدار كرد.

قابليت برنامه‌ نويسی بر روی گوشی‌ های تلفنی همانند يك گوشی موبايل و يا حتی پيشرفته تر از آن.

ترکیب کارکردهای صدا و دیتا.

نیاز به پهنای باند کمتر.

استفاده از استانداردهای مفتوح مثل SIP ،H.323 و ...

امکان ترکیب کردن محصولات تولید کنندگان مختلف (بدلیل استفاده از استاندارها جهانی و عدم وابستگی به روش‌ های پیاده سازی)

استاندارد استوار كننده بستگی در شبكه‌ های تلفنی VoIP پروتكل‌ها و بسته‌ های دیتا هستند (مانند شبكه‌ های IP) در حالی كه در شبكه‌ های مخابراتی سنتی واسط‌ های ارتباطی تعريف شده اند.

با در نظر گرفتن ماهيت تکنولوژی VoIP و خصوصيات شبكه IP، متوجه خواهيم شد كه اين شبكه ها از حالات درونی بسيار كم‌ تری نسبت به يك شبكه مخابراتی سنتی برخوردار هستند. همين امر سبب می شود كه نگهداری اين نوع شبكه‌ ها بسيار آسانتر و كم هزينه تر باشد.

در شبكه‌های مخابراتی سرويس‌ های مخابراتی درون شبكه مخابراتی مستقر می‌شوند،‌ يعنی برای داشتن يك سرويس خاص بايد مركز مخابراتی پشتيبانی كننده آن سرويس باشد. به عبارت ديگر تجهيزات كاربر در اين گونه سرويس ها فقط از خدمات بهره می‌برند و در صورتی که آماده‌ی دريافت خدمات خاصی باشند، لغایت زمانی كه آن سرويس از طرف مركز مخابرات ارايه نشود، امكان استفاده از آن هستی ندارد. بر عكس، در شبكه‌ های مخابراتی بر پايه‌ی پروتكل IP، سيستم‌ های نهايی در صورتی كه يك سرويس جديد را پشتيبانی كنند، می‌توانند با يكديگر (بدون نياز به تغيير در شبكه‌ی مخابراتی) و با استفاده از آن سرويس ارتباط بر قرار كنند.

هنگام استفاده از شبكه‌ های مخابراتی كنونی، همگی كنترل‌های تماس و بر قراری ارتباط از طريق مركز مخابرات اعمال می‌شود، در صورتی كه در شبكه‌ های مخابراتی كه بر پايه پروتكل IP خواهند بود، همگی اين كنترل‌ ها توسط سيستم‌ های نهايی اتمام خواهند گرفت. به عبارت ديگر وابستگی به مركز مخابراتی حذف خواهد شد. زيرا اركان اصلی برقراری بستگی دو طرف مكالمه كننده هستند.

سيستم‌ های مخابراتی جديد كه بر پايه IP شكل گرفته‌ اند نيز همان درجه اطمينان را كه سيستم‌ های مخابراتی كنونی از عقیده سالم بودن شبكه تضمين می‌كنند، پشتيبانی می كنند. نتايج آماری برآمده از بررسی خرابی‌ های شبكه و مقايسه آن‌ها اين فرمایش را تاييد می كند.

ديگر ويژگی سيستم‌ های مخابراتی جديد پويايی و دگرگونی سريع آن‌هاست. اين سيستم‌ ها به عنوان زير مجموعه‌ ای از علم كامپيوتر و فناوری ديجيتال مشمول قانون مور می‌شوند. به بيان ديگر بايد نزدیک هر ۱۸ ماه چشم براه پيشرفتی در ابعاد دو مساوی پیشین در اين نوع سيستم‌ ها باشيم، در حالی كه شبكه‌ های مخابراتی قديمی مدت زيادی است كه همان شكل پیشین را حفظ كرده‌ اند و به ندرت دست‌خوش تغييرات می‌ شوند. نگاهی زودگذر بر تاريخ دگرگونی ها شبكه‌ های مخابراتی اثر می‌ دهد كه بعد از حدود هر ۳۰ سال شاهد تحولاتی محسوس در آنها هستيم كه در مقايسه با تحولات شبكه‌ های مخابراتی آينده در عمل ناچيز است.

saqar بازدید : 33 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
اپلیکیشن پیام رسان سیگنال با کپی کردن برخی از قابلیت‌های واتس‌اپ، امیدوار است بتواند کاربران بیشتری که به دنبال یک پیام رسان جایگزین واتس‌اپ هستند را جذب کند.

 به گزارش ایسنا، در پی تغییراتی که سیاستهای حریم خصوصی واتس‌اپ صورت گرفته و کاربران را ملزم می کند با اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود با فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – موافقت کنند، بسیاری از کاربران کوچ از این اپلیکیشن پیام رسان را آغاز کرده اند.

 

سیگنال پیش از این قابلیت رمزگذاری شده سرتاسری و ارسال پیامهای محو شونده پس از یک مدت زمانی مشخص را عرضه کرده بود اما جدیدترین نسخه بتای این اپلیکیشن، آپدیتهایی را به همراه دارد که فاصله سیگنال از رقیبش از نظر قابلیتهای محبوب را کمتر می کند.

 

این تغییرات که نخستین بار توسط سایت WABetaInfo کشف شد، شامل گزینه های کاسمتیک مانند استیکرهای متحرک و تصاویر پس زمینه چت سفارشی است که در آپدیتهای اخیر واتس‌اپ ظاهر شدند اما چند قابلیت کاربرد جدید وجود داردند که کوچ از واتس‌اپ به سیگنال را برای کاربران راحتتر خواهند کرد.

 

حداکثر شمار کاربران شرکت کننده در یک تماس گروهی در سیگنال از پنج به هشت نفر افزایش خواهد یافت که مشابه تغییر صورت گرفته در واتس‌اپ در آوریل سال ۲۰۲۰ است. همچنین حالت مصرف کم دیتا وجود خواهد داشت که مصرف دیتا را در طول تماسها کاهش می دهد (این گزینه در سال ۲۰۱۴ به واتس‌اپ اضافه شد) و کاربران می توانند استاتوس سفارشی جدیدی اضافه کنند که برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۹ به واتس‌اپ افزوده شد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069220.html

saqar بازدید : 25 چهارشنبه 13 اسفند 1399 نظرات (0)
اپل در کنار تولید مک بوک پروهای جدید، در حال طراحی مدلی تازه از لپ تاپ مک بوک ایر است که نسبت به مدل‌های قبلی باریک‌تر و سبک تر خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، در مک بوک ایر جدید از پردازنده قدرتمند ام ۱ استفاده خواهد شد و فناوری شارژ ایمن مگ سیف نیز در آن به کار گرفته خواهد شد.

 

کوچک‌تر شدن لبه‌های نمایشگر مک بوک ایر مذکور باعث شده تا نمایشگر آن نیز بزرگ‌تر شود. در مورد سایر ویژگی‌های سخت افزاری این رایانه هنوز خبری منتشر نشده است.

 

انتظار می‌رود مک بوک ایر جدید در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ تولید و عرضه شود.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11069248.html

saqar بازدید : 30 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

سوالی که در ذهن برخی از اشخاص و شرکت هایی که هدف برپایی سایت دارند آن است که روش سفارش طراحی سایت به یک کمپانی طراحی وب سایت به چه چهره است و در درخواست های خود می بایست نحوه سفارش طراحی سایت چه مواردی را دلخواه پیمان داد و درخواست نمود. در ادامه توضیحات کاملی را در وابستگی با روش سفارش طراحی سایت خواهم دارد.

 

ثبت دامنه

قبل از هر موردی در باره تعرفه ثبت گستره و تمدید آن و در ضمن روش اعلام برای تمدید پرس و جو نمایید. قیمت ثبت دامنه بسته به پسوند آن متفاوت است و برای دامنه های ir در حدود 20 هزار تومان و برای پهنه های com در حدود 50 هزار تومان می باشد. همچنین از شیوه تمدید نیز آگاه شوید و اینکه چه مدتی قبل از سررسید انقضاء گستره کمپانی طراح شما را از موضوع با خبر می نماید. در مورد گزینش اسم حوزه حتما پیش از ثبت گستره با کارآزموده سئو و بهینه سازی تارنما رایزنی نمایید الی بهترین دامنه را برای سوداگری خود ثبت نمایید. انتخاب نام دامنه پسندیده کمک بسیاری به کامیابی تارنما می نماید پس در گزینش نام دامنه حتما رایزنی بگیرید.

 

فضای هاستینگ 

تهیه فضای هاست تارنما خود را بهتر است به شرکت طراح تارنما خود واگذار نمایید زیرا مشکلاتی در آینده ممکن است برای تارنما شما به وجود آید که در صورتی که شما طراحی سایت و فضای میزبانی وب خویش را از شرکت های متفاوتی تهیه نموده باشید شدنی است کمپانی های ارائه کننده خدمات بروز مشکل را به یکدیگر نسبت دهند که در این چگونگی یافتن مشکل معمولا ساده نمی باشد. پس پس بهتر است خدمات هاستینگ خود را زیر عقیده طراح تارنما تهیه نمایید و در ضمن می بایست از میزان فضای هاستینگ گزین کردن دیتا شده و پهنای باند ماهیانه و در ضمن تعرفه ارتقاء هاستینگ با تازه شوید. بسته به زبان برنامه نویسی که طراحی تارنما برای برنامه نویسی وب سایت متعلق به استفاده می نماید سیستم عامل سرور شما گزینش خواهد شد. برای سایت های نوشته شده به زبان PHP سرور لینوکس و برای سایت های تألیف شده با زبان برنامه نویسی ASP.NET سرور ویندوزی مناسب تر است.

 

قالب وب سایت آوش تک

پس از دامنه و هاست مرحله بعدی مشخص نمودن قالب تارنما می باشد که دو گذرگاه برای آماده سازی قالب مورد عقیده وب سایت شما هستی دارد که طریق اول خرید قالب از فروشگاه قالب می باشد که در این روش کافی است با مراجعه به فروشگاه قالب باره عقیده خود را از بین 100 هزار قالب موجود گزینش نموده و درخواست پیاده سازی آن را به کمپانی طراح وب بدهید. در طریق دوم قالب بدست گرافیست و با پروا به نیازهای شما پیاده سازی می گردد و قالب به صورت اختصاصی برای شما طراحی می گردد. به شما توصیه می نماییم که پیش از تصمیم گیری در مورد اینکه از فروشگاه قالب خریداری نمایید و یا اینکه طراحی قالب اختصاصی نمایید به فروشگاه قالب مراجعه نمایش داد و قالب های موجود را بررسی نمایید. ممکن است قالب مد نظر شما در بین قالب های وجود داشته باشد و حتی اگر هم نباشد دیدن قالب های موجود دید بهتری برای طراحی قالب اختصاصی به شما خواهد داد.

saqar بازدید : 32 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش اپل اینسایدر، زنی در چین که آیفون ۱۲ پرو مکس سفارش داده بود، بعد از باز کردن بسته با صحنه‌ای عجیب مواجه شد. او به‌ جای آیفون ۱۲ پرو مکس، نوشیدنی ماست با طعم سیب دریافت کرده بود.

این زن در ویبو اعلام کرد که گوشی را از وب‌سایت رسمی اپل با قیمت ۱۵۰۰ دلار خریداری کرده و بعد از باز کردن بسته، متوجه شده گوشی او با نوشیدنی ماست عوض شده است.

به گفته‌ی پلیس محلی، این بسته توسط شخص دیگری جابه‌جای شده و گوشی به سرقت رفته است. گفته می‌شود سرویس پست و اپل گوشی را ارسال کرده‌اند؛ اما از آنجا ‌که بسته داخل صندوق پستی محل سکونت این خانم قرار گرفته، احتمالاً فردی آن را دزدیده است. پلیس هنوز دزد را پیدا نکرده و در حال انجام تحقیقات بیشتر است.

ازآنجایی‌که محصولات اپل قیمت بالایی دارند، گزینه اول بسیاری از سارقان به‌حساب می‌آیند و بیشتر این دزدی‌ها از انبارهای اپل صورت می‌گیرد. مثلاً همین چند وقت پیش مجموعه‌ای از محصولات اپل با ارزش ۱۲ هزار دلار به سرقت رفت.

منبع:
saqar بازدید : 31 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

چند هفته پیش مشخص شد که گلکسی ای ۵۲ در دو مدل 4G و 5G راهی بازار می‌شود. مدل 5G صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد و از تراشه اسنپ‌دراگون 750G بهره می‌برد و مدل 4G به صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز مجهز شده است و از تراشه اسنپ‌دراگون 730G استفاده می‌کند.

به گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، امروز حساب کاربری Roland Quandt در توییتر، اطلاعاتی از دوربین‌های هر دو مدل گلکسی ای ۵۲ منتشر کرد. دوربین اصلی این گوشی‌ها از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد که از لرزش‌گیر تصویر لیزری برخوردار است. یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی‌ها دیده می‌شود که می‌تواند با زاویه ۱۲۳ درجه عکاسی کند. دو حسگر ۵ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق هم روی هر دو مدل گلکسی ای ۵۲ دیده می‌شود. در ادامه گفته شده است که صفحه‌نمایش هر دو گوشی می‌توانند تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کنند.

هر دو مدل گلکسی ای ۵۲ به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی +FHD مجهز شده‌اند که روی آن‌ها دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. طبق شایعات، حسگر اثر انگشت هر دو گوشی زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده است و به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز هستند. باتری این دو گوشی با شارژر ۲۵ وات شارژ خواهد شد.

مدل‌های گلکسی ای ۵۲ به اندروید ۱۱ مجهز شده‌اند، از OneUI 3.1 بهره می‌برند، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس شایعات، مدل 4G با قیمت ۳۴۹ یورو و مدل 5G با قیمت ۴۲۹ یورو راهی بازار خواهند شد.

منبع:
saqar بازدید : 30 دوشنبه 11 اسفند 1399 نظرات (0)

جزئیات منتسب به نسل بعد پردازنده‌های کلاس سرور ای ام دی که با نام AMD EPYC Genoa شناخته می‌شود و از معماری معرفی‌نشده‌ی ذن ۴ (Zen 4) استفاده می‌کند، به‌تازگی توسط افشاگری با نام کاربری ExecutableFix فاش شده است.  این جزئیات به مشخصات فنی متنوعی برای پردازنده‌های خانواده‌ی اپیک جنوا اشاره دارند و بر اساس آن‌ها، این پردازنده‌ها بر پایه‌ی سوکت SP5 ساخته می‌شوند. SP5 جایگزین سوکت SP3 خواهد شد که از سه نسل پردازنده‌های خانواده‌ی EPYC شامل Naples،اRome و Milan پشتیبانی کرده است؛ پردازنده‌های خانواده‌ی Milan هنوز عرضه نشده‌اند. 

پیش‌تر اخباری درباره‌ی پردازنده‌های کلاس سرور سری EPYC Genoa شنیده بودیم؛ اما توییت ExecutableFix اطلاعات بسیار بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد. مطابق گزارش Wccftech، به ‌نظر می‌رسد EPYC Genoa قدرت پردازشی بسیار زیادی خواهد داشت.

تیم قرمز تصمیم گرفته است در پردازنده‌های EPYC Genoa سراغ پلتفرم جدیدی برود و به ‌همین دلیل، در این پردازنده‌ها تعداد زیادی قابلیت جدید ارائه خواهد شد که هر یک از آن‌ها باید به‌صورت جداگانه موردبررسی قرار بگیرد. پردازنده‌های سری EPYC Genoa احتمالا در سال جاری میلادی به‌صورت اولیه در دسترس قرار می‌گیرند و در سال ۲۰۲۲ به‌صورت گسترده عرضه می‌شوند. 

ای ام دی پیش‌تر اعلام کرده است پردازنده‌های خانواده‌ی EPYC Genoa با سوکت SP5 سازگاری دارند و این یعنی پشتیبانی از سوکت SP3 به‌صورت رسمی در خانواده‌ی Milan به پایان می‌رسد. پردازنده‌های Genoa از حافظه‌های مدرن‌تر و جدیدتر پشتیبانی خواهند کرد و یک ‌سری قابلیت اضافه نسبت ‌به نسل‌های فعلی خواهند داشت.

ادعا می‌شود پلتفرم SP5 دارای سوکت ۶۰۹۶ پین است که در فرمت LGAا(Land Grid Array) چینش پیدا کرده‌اند. بدین ترتیب انتظار می‌رود SP5 با فاصله‌ی زیاد، بزرگ‌ترین سوکت طراحی‌شده توسط ای ام دی باشد. این سوکت، ۲۰۰۲ پین بیشتر از سوکت فعلی LGA 4094 دارد. سوکت SP5 قطعا پس از EPYC Genoa توسط چند نسل دیگر از پردازنده‌های کلاس سرور ای ام دی نیز پشتیبانی خواهد شد. 

 

طبق شایعه‌ها، پردازنده‌های سری EPYC Genoa دارای ۹۶ هسته‌ی پردازشی و ۱۹۲ ترد خواهند بود. این پردازنده‌ها با استفاده از معماری ذن ۴ ساخته خواهند شد؛ معماری جدیدی که قطعا بهبود محسوس IPC (دستورالعمل بر سیکل کلاک) را به ‌همراه خواهد آورد و بر پایه‌ی لیتوگرافی پنج نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد. گفته می‌شود IPC پردازنده‌های EPYC Genoa به‌ لطف معماری ذن ۴ به مقدار ۲۹ درصد نسبت ‌به خانواده‌ی Milan پیشرفت خواهد کرد و وجود یک ‌سری فناوری کلیدی به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد کلی پردازنده‌های EPYC Genoa منتهی خواهد شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/processor/368532-amd-epyc-genoa-96-zen-4-cores-12-channel-ddr5-5200-details-leaked/

saqar بازدید : 31 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

زیرو کلاینت سخت افزار جدیدی است برای مجازی سازی دسکتاپ که از طریق شبکه های محلی به ماشین های مجازی متصل شده و سایر لوازم جانبی مانند نمایشگر، موس و کیبرد از طریق پورت USB به آن وصل می شوند. Zero customer بر خلاف thin customer و pc، فاقد هر گونه پردازنده، ذخیره ساز و سیستم عامل می باشد.

https://avashnet.com/what-is-zeroclient/

0 consumer ها برای پشتیبانی از پروتکل های زیرساخت های VDI ساخته و بهینه شده اند. پروتکل های PCoIP، RDP، RemoteFX، Citrix HDX معمول ترین پروتکل های پشتیبانی شده در زیرو کلاینت ها هستند. زمان بوت شدن آن ها کمتر از five مقایسه Thick customer، skinny customer، zero purchaser 0 client

کلاینت های سفارشی custom patron thin patron mobile patron Thick purchaser

نانو کلاینت customer

مزایای استفاده از thin purchaser ها و 0 customer ها

استفاده از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها مزایای متعددی دارد و دپارتمان های انفورماتیک برای یکپارچه سازی و مدیریت مرکزی اقدام به استفاده از تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها می کنند. امروزه زیرساخت های VDI پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

1 - کاهش هزینه ها

استفاده از تین و زیر کلاینت ها هزینه ها را کاهش می دهد.

 

هزینه پشتیبانی تیم انفورماتیک

هزینه خرید تجهیزات

استفاده بهینه و مرکزی از ذخیره ساز های مراکز داده

هزینه ی لیسانس نرم افزار ها و سیستم عامل

کاهش هزینه های مربوط به مدیریت تا 70%

کاهش مصرف انرژی تا ninety seven% (منبع)

تین کلاینت ها و زیرو کلاینت ها مصرفی در حدود 5 تا 20 وات دارد که در مقایسه با میانگین a hundred and fifty وات تیک کلاینت ها بسیار کمتر است.

کربن کمتری تولید خواهد شد.

هزینه ذخیره شده ی مصرف انرژی را می توان مجددا برای بهبود زیرساخت تخصیص داد.

2 – مدیریت ساده تر

مزیت مدیریت ساده تر تین و زیرو کلاینت ها:

 

تمامی بروزرسانی ها (سخت افزار، نرم افزار، امنیت) و همچنین بروزرسانی و تغییر نرم افزار های کاربردی در مرکز داده انجام خواهد شد.

پرسنل انفورماتیک برای حل مشکل ها نیازی به مراجعه به محل کاربر نخواهند داشت.

قطعی های به مراتب کمتر و افزایش کارایی تیم انفورماتیک.

مدیریت مرکزی و ساده تر بر روی دسکتاپ ها، لپ تاپ ها و سایر دستگاه ها.

امکان پشتیبان گیری از داده به صورت مرکزی

Three – بهبود امنیت

بهبود های امنیتی استفاده از تین کلاینت ها شامل:

کلاینت ها امکان استفاده از نرم افزار های خارج از حوضه ی مشخص شده را نخواهند داشت و مشکل بد افزار ها نیز حل خواهد شد.

اطلاعات کاربر تنها روی سرور ذدخیره می شوند و امکان ذخیره سازی محلی آنها وجود نخواهد داشت.

مدیریت و پردازش مرکزی، مدیریت و مانیتورینگ کاربران و سیستم ها را ساده تر خواهد نمود.

امنیت بالاتر، حفظ داده های ارزشمند و ساده سازی امنیت.

4 – افزایش کارایی و بهره وری

سیستم ها را می توان به صورت مجازی و از قبل آماده نمود و آنها را در عرض چند دقیقه برای کاربر نهایی آماده نمود.

راه اندازی ساده، منعطف و سریع کاربران بدون نیاز به دانش تخصصی.

افزایش بهره وری، چرا که پی سی های قدیمی مدت زمان زیادی برای تعمیر و نگهداری به ساختار ها تحمیل می کنند، ضمن آنکه هزینه تعمیر آنها نیز بسیار بالا است.

دسترسی به نرم افزار ها و داده ها از راه دور.

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 396
  • بازدید سال : 3,097
  • بازدید کلی : 15,074