loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 27 سه شنبه 10 فروردین 1400 نظرات (0)

مرحله‌ی اول رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۱ طبق تقویم مسابقات در پیست صخیر بحرین برگزار شد. قهرمانی در گرندپری بحرین، این بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و مکس وشتاپن و والتری بوتاس نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند. به گزارش اتوبلاگ، همیلتون در این مسابقه رکورد پیروزی‌های خود را در دوران حرفه‌ای فرمول یک به عدد ۹۶ رساند.

مسابقه فرمول یک بحرین ۲۰۲۱ در حالی آغاز شد که مکس وشتاپن در خط اول قرار داشت و توانست این موقعیت را در ابتدای مسابقه حفظ کند. اما راننده انگلیسی مرسدس توانست در اواسط مسابقه و درحالی‌که وشتاپن در حال تعویض لاستیک بود، به رده‌ی اول صعود کند و این موقعیت را تا پایان حفظ کرد. در ادامه وشتاپن سعی داشت در دورهای پایانی موقعیت خود را باز پس بگیرد، اما این تلاش ناکام ماند و با فاصله‌ی ۰٫۷۴ ثانیه از همیلتون، در رده‌ی دوم مسابقه را به پایان رساند. وشتاپن روز شنبه در مرحله‌ی تعیین خط توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند و مسابقه را جلوتر از همیلتون و بوتاس آغاز کرد.

والتری بوتاس هم که معمولا به‌عنوان راننده‌ی پوششی برای همیلتون، نقش مهمی در استراتژی تیمی مرسدس بازی می‌کند، با فاصله‌ی زیادی نسبت به نفرات پیشتاز، سوم شد. لندو نوریس از تیم مک‌لارن و سرجیو پرز از ردبول هم اولین مسابقه‌ی فصل را با کسب امتیاز پشت سر گذاشتند و در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند. دنیل ریکیاردو که فصل جاری به تیم مک‌لارن در کنار لندو نوریس آمده است، به جایگاهی بهتر از هفتم دست پیدا نکرد.

در این میان چارلز لکلرک و کارلوس ساینز، رانندگان تیم فراری در اولین مسابقه‌ی فصل درخشش چندانی نداشتند و در یک مسابقه‌ی معمولی، به رده‌های ششم و هشتم بسنده کردند. سباستین فتل هم که امسال برای تیم مستقل استون مارتین رانندگی می‌کند، در رده‌های پانزدهم مسابقه را به پایان رساند. فرناندو آلونسو در بازگشت به رقابت‌های فرمول یک با تیم آلپاین (رنو سابق)، نتوانست مسابقه را به پایان برساند. راننده‌ی اسپانیایی تیم آلپاین در اواسط این مسابقه از دور رقابت کنار رفت و نتوانست هیچ امتیازی از گرندپری بحرین به دست بیاورد.

در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، رانندگان جدیدی در تیم‌ها به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به یوکی تسونودا از تیم آلفا تاوری، میک شوماخر و نیکیتا مازپین از تیم هاس اشاره کرد. این رانندگان در اولین مسابقه هیچ امتیازی برای تیم‌های خود کسب نکردند. 

منبع: 
saqar بازدید : 24 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

ستفاده از فناوری‌های جدید در صنعت ارتباطات همواره منافع زیادی دربر خواهد داشت ، اما یگانه از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش از راه اندازی VOIP قبل خواهد آمد ، این است که راه‌اندازی VOIP چه مزایایی برای کسب و کارمان خواهد داشت ؟

 

ما قبلا در مقاله‌ای ، به تفصیل به مزایا و امکانات VOIP پرداخته‌ایم اما خالی از لطف نخواهد بود اگر چند مورد آن را اینجا هم برای شما بازگو نماییم :

 

ارتباط بین شعب : بعد از نصب VOIP ویپ در شعب گوناگون سازمان ، به راحتی می نا ارتباطات تلفنی بین شعب را برپا کرد و شما با شعب خویش (حتی شعب بیرون از کشور) به چهره درونی و مجانی گفتگو کنید .

کاهش خرج های مکالمات تلفنی  : شاید از مهمترین مزایای خدمات VOIP ویپ کاهش چشم گیر هزینه‌های مکالمه باشد .

اتصال سیستم تلفنی به راه‌کارهای نرم افزاری : به راحتی با نصب VOIP سیستم تلفنی خویش را به انواع CRM های سازمانی و یا به باشگاه مشتریان خویش متصل نمایید و از این پیوستگی حداکثر استفاده را در جهت بازاریابی کارساز تر برای خدمات و محصولات خود ببرید .

نصب و راه اندازی VOIP ویپ

 

طراحی و اجرای سیستم‌های VOIP

اجرا و راه اندازی سیستم‌های تلفنی مبتنی بر VOIP  به چهره کامل و یا اجرای بخشی از آن که شامل :

 

ارتباطات داخلی

ارتباطات بین شعب

تنظیم و تاسیس انواع مشکل اسباب های VOIP : گیت وی ، خطوط E1 ، SIP Trunk و …..

راه اندازی کال سنتر  , Call Center

راه اندازی کامل یک مرکز تماس حرفه ای دربرگیرنده پخش مناسب تماس ها بین اپراتورها طبق الویت ، کارایی و …… , و وانگهی ارائه گونه ها گزارش ها مدیریتی در قالب نرم افزار‌های موبایل و تحت وب .

 

ارائه و پیاده‌سازی سیستم نظرسنجی تلفنی از امکانات کال سنتر و یا مرکز تماس  خواهد بود .

 

مشاوره در طراحی و پیاده سازی ویپ

 

 

بررسی شبکه و سیستم تلفنی موجود و بیچارگی های کاربران در اجرای پروژه جدید

بررسی و اعلام سخت اسباب های مورد دربایستن شما

ارائه نقشه اجرا و فاز بندی اجرای پروژه به صورت مرحله به مرحله

تهیه طرح سیستم تلفنی و اجرای آزمایشی آن

نظارت بر اجرای پروژه‌ها توسط پیمانکاران

تست کیفیت اجرا و فرمانبرداری پیمانکار از استاندارهای تاسیس VOIP

اجرای پروژه VOIP به صورت پایلوت و کاملا رایگان

قطعا با بررسی  مستندات و مشخصات فنی نمی‌توان یک گزینش مطمئن اتمام داد . از این رو شرکت با تاسیس یک آزمایشگاه در داخل شرکت شما و برپایی محیط دمو به صورت کاملا مجانی ، شما را در انتخاب بهترین‌ها کمک می‌کند . از این رو شما تنها ویژگی‌ها را روی کاغذ نمی‌بینید ، بلکه می‌توانید آنها را از کم و بیش لمس نمایید .

 

تحقیقات و گسترش گذرگاه کارهای مبتنی بر VOIP

از آنجایی که فناوری ویپ VOIP یک فناوری نوپا می‌باشد ، و هنوز می‌توان راه‌کار‌های زیادی در مقوله ارائه خدمات به مشتریان کشف کرد ، تیم پژوهش و توسعه هر روز بر روی فناوری‌های جدید VOIP مطالعه می‌نماید لغایت بهترین راه‌کارها را به مشتریان خویش ارائه دهد .

 

برنامه نویسی و ساخت نرم افزار‌های جانبی VOIP

با کمک تیم برنامه نویسی حرفه‌ای ، به جرات می‎توانیم بگوییم هیچ سناریو و نیازی در سیستم های تلفنی VOIP نیست که نتوانیم برای شما  پیاده سازی نماییم . این تضمین را به شما می دهیم که هر سناریویی در سیستم VOIP قابل اجرا خواهد بود .

 

برخی از مثال کارهایی که می‌توانیم برای بهبود کسب و کار شما سپریدن دهیم :

 

متصل کردن انواع CRM به مراکز تماس VOIP

متصل کردن فروشگاه‌های اینترنتی به مراکز تماس VOIP

برقراری بستگی هر نوع پایگاه دیتا باسیستم‌های تلفنی بر پایه VOIP

بهبود در کارایی سیستم VOIP موجود

بالا بردن امنیت  ، بالا بردن ظرفیت سیستم تلفنی ویپ ، رفع مشکلات سیستم‌های ویپ از خدمات کمپانی به مشتری‌های خود می‌باشد .

 

معمولا مشکلات سیستم‌های VOIP در گویه دشواری ها شبکه ، تمثال بندی نادرست  و یا نامناسب بودن ساز و برگ و اختلالات در ارتباطات سیستم دیجیتال با سیستم های آنالوگ می‌باشد . همگی این دشواری ها بدست تیم معرفی و رفع خواهد شد .

 

ارائه انواع آموزش های VOIP

یکی از کار و جنبش های مهم کمپانی در زمینه آموزش VOIP می باشد . این شغل هم به چهره کلاس‌های حضوری ( عمومی و خصوصی) و هم به چهره دوره‌های مجازی سپریدن می‌شود  ، با این منظور که هر سازمان کارشناس VOIP خودش را داشته باشد .

 

چه شرکتی را برای تاسیس VOIP در سوداگری خود برگزیدن کنیم ؟

با پروا به تخصصی بودن مباحث VOIP ویپ ، برای بهره مندی از مزایا و تاسیس بنیادین یک سیستم VOIP ، طبیعی می‌باشد که از متخصصان و شرکت‌های تخصصی در این مقوله باید استفاده کرد . اما فاکتور‌های لازم برای برگزیدن یک شرکت VOIP به جهت تاسیس یک سیستم پایدار و  اصولی VOIP چیست ؟

 

رزومه شرکت ارائه دهنده خدمات VOIP

شاید مهم ترین ریشه-بن-بیخ در اینکه به چه شخص یا شرکتی می‌توان اعتماد کرد ، رزومه آن شخص و یا شرکت باشد . حتما در اثناء گزینش توجه داشته باشید که شرکت اجرا کننده VOIP رزومه نکویی داشته باشد ، کار‌های ابهت سپریدن داده باشد و مشتریانش رضایت کامل داشته باشند .

 

هزینه راه اندازی VOIP

اگر با چند کمپانی جهت نصب  VOIP تماس گرفته باشید با قیمت‌های متفاوت مقابل شده‌اید ، بی گمان یکی از موارد مهم در برگزیدن شما قیمت پایان یافته پروژه است ، ارائه راه‌کارهای مقرون به صرفه و با کیفیت با توجه به بودجه مشتری مزیتی کبیر برای راه اندازی سیستم VOIP خواهد بود.

 

وجود حمایت با کیفیت پس از طریق اندازی VOIP

سیستم تلفنی از شاه‌راه‌های هر کسب و کاری می‌باشد ، احتمالاً تصور قطع بودن آن برای چند ساعت زیاد نگران کننده باشد . ارائه خدمات بعد از فروش و حمایت راستین در تاسیس VOIP یک مزیت نیست بلکه یک اصل است و فقدان آن شما را دچار ضررهای زیادی خواهد کرد .

 

وجود ضمانت کتبی بعد از نصب ویپ

اگر شما از کیفیت پایانی راه اندازی ویپ در سازمان خویش ناخشنود نباشید تکلیف شما چیست ؟ آیا شرکتی که شغل نصب ویپ شما را به عهده گرفته است ، حاضر به عودت وجه پرداختی شما می باشد ؟ حتما در سررسید انتخاب یک مشاور و یا شرکت کارآزموده VOIP جواب این سوالات را از آنها بخواهید .

saqar بازدید : 30 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

غول صنعت استریم به دلایل تجاری و امنیتی قصد دارد سراغ مقابله با اشتراک‌گذاری رمز عبور حساب‌های کاربری برود. براساس گزارش ورج، قابلیتی که نخستین بار توسط GammaWire رؤیت شد، افرادی که برای وارد شدن به حساب کاربری مورد تأیید نیستند شناسایی می‌کند و جلوی دسترسی آن‌ها به حساب کاربری را می‌گیرد.

نماینده‌ی نت فلیکس در گفت‌و‌گو با ورج اعلام کرد این قابلیت آزمایشی به‌گونه‌ای طراحی شده است که تضمین بدهد صرفا افراد مجاز، اجازه‌ی دسترسی به حساب‌ کاربری داشته باشند. اگر نتفلیکس تشخیص بدهد که فردی غیر از صاحب اصلی حساب کاربری در پی وارد شدن به آن است، سیستم تأیید اعتبار از طریق ایمیل یا پیامک دست ‌به‌کار می‌شود. اگر فردی نتواند مالکیت حساب کاربری را در مدت‌زمان مشخص تأیید کند، اجازه نخواهد داشت محتوای نتفلیکس را استریم کند. در همین حین نتفلیکس از این افراد درخواست می‌کند حساب کاربری اختصاصی خود را بسازند.

این سیستم به ‌احتمال زیاد نمی‌تواند ۱۰۰ درصد جلوی اشتراک‌گذاری رمز عبور را بگیرد؛ چون از لحاظ تئوری ممکن است دارنده‌ی حساب کاربری به‌ محض دریافت کد تأیید اعتبار، آن را برای دوستش بفرستد. البته نتفلیکس امیدوار است این سیستم تا حدی اشتراک‌گذاری رمز عبور را خنثی کند.

قابلیت آزمایشی جدید نتفلیکس در حال حاضر مختص کشور خاصی نیست و مدت‌زمان مشخصی برای آن تعریف نشده است. نتفلیکس می‌گوید یکی از کارکردهای این قابلیت،‌ محافظت بهتر از حساب‌های کاربری است. اگر افراد سودجو به ‌روش‌های کلاه‌بردارانه به رمز عبور حساب کاربری دسترسی پیدا کنند و بخواهند اقدامی مخرب در آن انجام بدهند، اجازه‌ی دسترسی به حساب کاربری نخواهند داشت.

یکی از بزرگ‌ترین سؤالاتی که مشترکین نتفلیکس ممکن است مطرح کنند، این است که حساب‌های کاربری خانوادگی بر چه اساسی تعریف می‌شوند. در بخش قوانین نتفلیکس آمده است محتوای این پلتفرم برای استفاده‌ی شخصی و غیر تجاری است و نباید ‌غیر از اعضای خانواده با کس دیگری به ‌اشتراک گذاشته شود. این گفته ممکن است به‌ معنی عضو فیزیکی خانواده باشد؛ البته بخش قوانین نتفلیکس  در این زمینه کاملا شفاف نیست.

خانواده‌هایی که فرزندشان به هر دلیلی در جای دیگری زندگی می‌کنند و به هم نزدیک نیستند ممکن است سراغ تهیه‌ی پلن خانوادگی بروند. رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس، در سال ۲۰۱۶ درباره‌ی این سناریو سخنانی مطرح کرده بود. هستینگز در آن زمان گفت: «اشتراک‌گذاری رمز عبور، چیزی است که باید یاد بگیرید با آن کنار بیایید. روش‌های قانونی زیادی برای اشتراک‌گذاری رمز عبور وجود دارد؛ نظیر اشتراک‌گذاری با همسر و فرزندان. فعلا مرز مشخصی تعیین نشده است و ما مشکلی با وضعیت فعلی نداریم.» 

اکنون چند سال از آن زمان می‌گذرد و به ‌نظر می‌رسد نتفلیکس تصمیم گرفته است بخشی از سیاست‌های خود را دست‌خوش تغییر کند. اعضای نتفلیکس تصمیم دارند ضمن پیاده‌سازی معیارهای امنیتی قوی‌تر، تا حدی جلوی اشتراک‌گذاری رمز عبور را بگیرند.

تحلیلگران و سرمایه‌گذاران صنعت استریم بارها نگرانی خود را در مورد اشتراک‌گذاری رمز عبور ابراز کرده‌اند. تحلیلگران مؤسسه‌ی Parks Associates تخمین می‌زنند اشتراک‌گذاری رمز عبور برای شرکت‌های فعال در صنعت استریم ۹ میلیارد دلار هزینه‌ برمی‌دارد. هستینگز و دیگر مدیران اجرایی شرکت‌های استریم بارها گفته‌اند باید با این موضوع کنار آمد؛ اما ظاهرا اوضاع کم‌کم در حال تغییر است. 

منبع:

https://www.zoomit.ir/internet-network/368939-netflix-prevent-password-sharing-feature-security-streaming/

saqar بازدید : 27 یکشنبه 08 فروردین 1400 نظرات (0)

طی هفته‌های گذشته، کاربران بارها بابت کاهش کیفیت اینترنت به‌خصوص در ساعات پرمصرف فضای مجازی صحبت کرده بودند. این ماجرا زمانی داغ‌تر شد که سامانه شکایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جواب شکایت یک کاربر، دلیل افت کیفیت اینترنت را محدودیت پهنای باند اعمال‌شده از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد.

در پاسخ کاربر اینترنت، شرکت مخابرات در سامانه ۱۹۵ نوشته شده است:

محدودیت پهنای باند در تمامی مناطق مخابراتی کشور در ساعات پرترافیک (ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد) به دلیل اعمال Policy از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت است.

اما مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری اعمال هرگونه محدودیتی از سوی شرکت زیرساخت را رد می‌کند. پیمان قره‌داغی در گفت‌وگو با پیوست، دلیل کاهش کیفیت اینترنت را قطع شدن مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر عنوان می‌کند که ۲۰ درصد کل ارتباطات بین‌الملل کشور را شامل می‌شود. قره‌داغی می‌گوید:

براساس بررسی فنی، نامناسب بودن کیفیت در ساعات پیک مورد تأیید ما نیز قرار گرفته است. این موضوع در اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بیشتر محسوس است. اما در خصوص دلایل آن باید عرض کنم که از چند هفته قبل، مسیر ارتباطات بین‌الملل زیرساخت از طریق قطر، با قطعی همراه بوده و ۸۵۰ گیگابیت از ظرفیت اینترنت زیرساخت از دست رفته است.

به ‌گفته‌ی قره‌داغی، گزارش‌های شرکت زیرساخت به سازمان تنظیم مقررات حاکی از آن است که قطعی در دریای مدیترانه و حد فاصل مصر و ایتالیا رخ داده و اپراتور بالادست شرکت قطری اعلام کرده به ‌دلیل مانور نیروهای ناتو، تا ۴ فروردین امکان ورود به حریم دریایی نقطه‌ی قطع ندارد. مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی سازمان تنظیم پیش‌بینی می‌کند که این قطعی حداقل تا ۱۵ فروردین به طول بیانجامد.

قره‌داغی تصریح می‌کند که شرکت زیرساخت به‌ منظور رزرو پهنای باند برای شرایط قطعی، باید تمهیداتی صورت می‌داد و حالا این شرکت می‌گوید طولانی شدن فرایند اخذ مجوز از مرکز ملی فضای مجازی برای افزایش ظرفیت بین‌الملل باعث ایجاد این وضعیت شده است. شرکت زیرساخت می‌گوید مرکز ملی فضای مجازی به‌تازگی مجوز ۴۰۰ گیگابیت ظرفیت ذخیره صادر کرده است که تا ۴۸ ساعت آینده به‌طور کامل وارد مدار خواهد شد.

بررسی وضعیت اینترنت در قطر با توجه به نقشه‌ی اوراکل، اختلالی نشان نمی‌دهد و شرکت ارتباطات زیرساخت پاسخ خود به زومیت را در این خصوص به فردا موکول کرد.

قره‌داغی درمورد پاسخ به شکایت کاربر در سامانه ۱۹۵ می‌گوید:

سامانه ۱۹۵، پاسخ دریافتی از اپراتور را به رسم امانت، عینا به شاکی منعکس می‌کند و پاسخ منتشرشده، ادعای مرکز پشتیبانی مخابرات ایران است که اعلام اشکال در آن به‌درستی ذکر شده؛ اما دلیل آن فاقد استناد و نادرست است.

منبع:

https://www.zoomit.ir/tech-iran/368952-internet-low-quality-nighttime-iran/

 

saqar بازدید : 24 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)
محققان دانشگاه ام آی تی از تولید انواع جدیدی از گیاهان خبر داده اند که به گیاهان بونوئیک شهرت یافته و قادر به درک حرکات دست و نیز حرکت دادن خود از طریق دریافت فرامین رایانه ای هستند. 

به گزارش مهر به نقل از ان بی سی نیوز، گیاهان یادشده را می‌توان برای کمک به حرکت وسایل رباتیک نیز به کار گرفت.

 

گیاهان یادشده می‌توانند در آینده کاربردهای گسترده‌ای پیدا کنند. به عنوان مثال می‌توان از گیاهان مذکور برای محافظت از منازل، برقراری ارتباط با دوستان و اقوامی که در فاصله دوری به سر می‌برند، ارسال پیام‌های هشدار دهنده برای افراد بدون نیاز به حسگر یا نمایشگرهای رایانه‌ای و غیره استفاده کرد.

 

هارپریت سارین یکی از اعضای گروه تحقیقاتی طراح این گیاهان در این مورد می‌گوید: گیاهان می‌توانند به بهترین وسایل الکترونیکی مبدل شوند که ما در اختیار داریم. هدف ما بررسی دقیق‌تر طبیعت و همگام شدن با آن است تا بتوانیم از مزایای گیاهان بیشتر استفاده کنیم.

 

برای ایجاد تغییرات یادشده در گیاهان در آنها الکترودهای خاصی کار گذاشته می‌شود که از طریق رایانه قابل کنترل هستند. اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده تحریک بخش‌های مختلف گیاه و دریافت فرامین را توسط آنها ممکن می‌کند.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11030505.html

saqar بازدید : 27 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

راه اندازی مرکز تماس با مترقی ترین فنآوری

راه اندازی مرکز تماس (call center) گرد از بخشهایی است که بسیاری از کسب و کارها هنگام آغاز فعالیت و عرضه فرآورده یا سرویس خویش باید درمورد آن تصمیم گیری جدی کنند. ما می خواهیم برای اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه راه اندازی مرکز تماس اینجا را کلیک کنید در این تصمیم گیری به شما کمک کنیم. پس با ما همراه شوید.

 

مرکز تماس چیست؟

راه اندازی مرکز تماس

مدیریت تمامی تماس ها

 

مرکز تماس به طور چکیده بخشی از کسب و کار است که وظیفه اش پاسخگویی به تماسهای مشتریان آن کسب و کار است. مشتریان اگر سؤال، شکایت یا پیشنهادی داشته باشند، با عدد مرکز تماسی که آن کسب و کار در اختیارشان قرار دیتا تماس می گیرند و اپراتورهای مرکز تماس تماسها را مدیریت می کنند.

 

کاربرد شماره تلفن مجازیبرای اطلاعات اغلب و ریزبین تر در ارتباط با مرکز تماس این نوشتار را بخوانید.

 

برای راه اندازی مرکز تماس باید چه اقداماتی اتمام دهم؟

برای تاسیس مرکز تماس دو گزینه پیش رو دارید:

 

۱. راه اندازی مرکز تماس در محل

 

۲. خرید سرویس (برونسپاری) مرکز تماس

 

هزینه اولیه:

 

 

برای راه اندازی مرکز تماس در محل شما نیاز به یک سرمایه گذاری اولیه هنگفت دارید، چون تجهیزات مرکز تماس تجهیزات پرهزینه ای است و برای راه اندازی مرکز تماس در محل عازم جز خرید تجهیزات ندارید. علاوه بر خرید تجهیزات، شما دربایستن به مکانی برای برپایی ساز و برگ و اپراتورها دارید.

 

اما در صورت برونسپاری مرکز تماس شما بیچارگی به هیچ تجهیزاتی ندارید. کمپانی سرویس دهنده تجهیزات مورد نیاز را داراست.

saqar بازدید : 36 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

امسال نیز همانند سال‌های گذشته با نزدیک شدن به تابستان، شایعات در رابطه با گوشی‌های جدید اپل به اوج خود رسیده‌‌اند. تاکنون از برخی ویژگی‌های احتمالی گوشی‌های جدید اپل (آیفون ۱۱) با خبر شدیم که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دوربین سه‌گانه با طراحی مربعی شکل، حذف قابلیت لمس سه‌بعدی و به احتمال زیاد اضافه شدن درگاه USB Type C اشاره کرد.

 

نام آیفون‌های جدید هنوز اعلام نشده است. وب‌سایت‌های مختلف نیز تا کنون از اسم‌های گوناگونی برای اشاره به این گوشی‌ها استفاده کرده‌اند. اما احتمال دارد اپل در گوشی‌های جدید خود، اعداد رومی را کنار بگذارد و این سه گوشی را با نام‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ مکس (یا آیفون ۱۱ پلاس) و آیفون ۱۱ آر، معرفی کند.

 

اما دو سوال مهم وجود دارد که دانستن آن‌ها اهمیت بیشتری نسبت به دانستن نام این گوشی‌ها دارد. اینکه آیفون‌های جدید چه زمانی به بازار می‌رسند و قیمتشان چقدر خواهد بود.

 

تاریخ عرضه

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۱

 

اپل از سال ۲۰۱۲ تاکنون، همه‌ی گوشی‌های خود را (به استثنای آیفون SE) اواخر شهریور معرفی و بیش از نیمی از آن‌ها را اوایل مهرماه عرضه کرده است. دلیلی وجود ندارد که اپل تاریخ معرفی آیفون‌های جدید را تغییر دهد، اما طبق تقویم شرکت ورایزن وایرلس که اخیرا جزئیاتی از آن به بیرون درز کرده بود، به نظر می‌رسد آیفون‌های جدید اوایل مهرماه یا اواخر شهریور معرفی شوند. بنابراین احتمال دارد اواسط مهرماه شاهد عرضه‌ی گوشی‌های جدی اپل باشیم.

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11030741.html

saqar بازدید : 35 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)

ماشین مجازی چیست؟

در سطح پایه، یک ماشین مجازی (VM) نرم افزاری است که برنامه ها را بدون اتصال به ماشین فیزیکی اجرا می کند. در یک نمونه VM ، یک یا چند ماشین مهمان می توانند بر روی رایانه میزبان فیزیکی پیشه کنند. هر VM سیستم عامل مخصوص به خود را دارد و عملکرد آن متمایز از سایر ماشین های مجازی است ، حتی اگر در همان میزبان فیزیکی قرار بگیرند. ماشین های مجازی معمولاً روی سرورهای کامپیوتر ای اجرا می شوند ، ولی می توانند روی سیستم های دسک تاپ یا حتی سیستم عامل های تعبيه شده نیز اجرا شوند. چندین ماشین مجازی می توانند منابع را از میزبان فیزیکی به اشتراک بگذارند ، از جمله چرخه پردازنده ، پهنای باند شبکه و حافظه.

https://avashnet.com/how-to-create-virtual-machine/

منشا ماشین های مجازی از اوایل محاسبه در دهه 1960 است ، زمانی که اشتراک موعد برای کاربران اصلی به معنای تفکیک نرم انگیزه ها از سیستم میزبان فیزیکی بود. . VM  در اوایل دهه 1970 به عنوان “یک کپی کارآمد و منزوی از یک ماشین رایانه واقعی” تعریف شد.

 

شرکتهای مجازی که ما آنها را می شناسیم طی 15 سال گذشته با استفاده از مجازی سازی سرور بهره‌گیری موثرتر از نیرو محاسبه سرورهای فیزیکی خود ، و کاهش بیچارگی به سرورهای فیزیکی و برآیند اینکه فضای اغلب در دیتاسنتر داشته اند.

 

از آنجا که برنامه هایی با سیستم عامل مورد بیچارگی متفاوت می توانند در یک میزبان فیزیکی اجرا شوند ، مشکل انگیزه ها سرورهای مختلفی برای هر یک لازم نبود.

 

 به طور کلی ، دو گونه ماشین مجازی هستی دارد:

VM های فرایند ، که یک پردازش واحد را جدا می کنند و VM های سیستم که جدایی کامل سیستم عامل و برنامه ها را از رایانه فیزیکی ارائه می دهند.

 

نمونه هایی از ماشین های مجازی فرایندی شامل VM جاوا ، دات نت فریم ورک و VM پرروت است.

 

VM های سیستم متکی به hypervisors هستند ، به عنوان گزینه ای بین دسترسی نرم اسباب به منابع مشکل افزاری.

 

نام های کبیر در فضای hypervisor شامل VMware (ESX / ESXi) ، Intel / Linux Foundation (Xen) ، Oracle (MV Server برای SPARC و Oracle VM Server برای x86) و Microsoft (Hyper-V) است.

 

سیستم های دسکتاپ در ضمن می توانند از ماشین های مجازی بهره‌گیری کنند. بزرگترین مثال در اینجا می تواند یک کاربر Mac باشد که یک نمونه مجازی ویندوز 10 را روی سخت اسباب فیزیکی Mac خود اجرا می کند.

 

مزایای ماشین های مجازی

از آنجا که این نرم انگیزه ها از کامپیوتر میزبان فیزیکی متمایز است ، کاربران می توانند چندین باره سیستم عامل را روی یک قطعه مشکل افزاری اجرا کنند و مایه صرفه جویی در وقت شرکت ، خرج های مدیریت و فضای فیزیکی شوند.

 

مزیت سایر این است که ماشین های مجازی می توانند از برنامه های قدیمی حمایت کنند ، این امر بیچارگی و خرج انتقال از یک برنامه کهنه را به یک سیستم عامل به روز یا متفاوت را کاهش می دهد. علاوه بر این ، توسعه دهندگان برای آزمایش برنامه ها در یک محیط امن و سندباکس ، از ماشین های مجازی بهره‌گیری می کنند. این جستار در ضمن می تواند به تفکیک بدافزارهایی که ممکن است یک مثال خاص VM را آلوده کند کمک کند. از آنجا که نرم اسباب تو یک Virtual Machine نمی تواند در رایانه میزبان دستکاری کند ، بنابراین نرم افزار مخرب نمی تواند صدمه زیادی وارد کند.

 

معایب ماشین مجازی

ماشین های مجازی چند عیب دارند. . اجرای چندین ماشین مجازی در یک میزبان فیزیکی می تواند منجر به عملکرد ناپایدار شود ، به خصوص اگر شرایط زیرساختی برای یک برنامه خاص برآورده نشود. این امر در ضمن باعث می شود در مقایسه با کامپیوتر فیزیکی ، در بسیاری از موارد کارآیی کمتری داشته باشند. بیشتر عملیات IT از ترازمندی بین سیستم های فیزیکی و مجازی استفاده می کنند.

 

اشکال دیگر مجازی سازی

موفقیت ماشین های مجازی در مجازی سازی سرور منجر به اعمال مجازی سازی در دیگر مناطق از جمله فضای اندوخته سازی ، شبکه و دسک تاپ شد. اگر نوعی مشکل انگیزه ها در مرکز داده مورد استفاده قرار گیرد احتمال هستی دارد که مفهوم مجازی سازی آن باره رسیدگی پیمان گیرد. در مجازی سازی شبکه شرکت ها گزینه های شبکه به عنوان سرویس و مجازی سازی توابع شبکه (NFV) را رسیدگی کرده اندکه از سرورهای کالایی برای تعویض ابزارها شبکه تخصصی برای پرکار کردن خدمات نرمش پذیرتر و پیمانه پذیرتر بهره‌گیری می کند.

 

این کمی با شبکه تعریف شده توسط نرم انگیزه ها متفاوت است ، که صفحه مهار شبکه را از صفحه فوروارد متمایز می کند تا امکان تأمین اتوماتیک و مدیریت مبتنی بر سیاست منابع شبکه را فراهم کند. تکنولوژی سوم ، توابع شبکه مجازی ، سرویس های بر پایه نرم افزار هستند که می توانند در یک پیرامون NFV اجرا شوند ، از دسته فرایندهایی مشابه مسیریابی ، فایروال ، تعادل بار ، عجله WAN و رمزگذاری. ماشینهای مجازی و کانتینرها.

 

ماشین های مجازی و کانتینرها

رشد ماشین های مجازی منجر به توسعه بیشتر فناوری هایی همانند کانتینرها شده است که باعث می شود این  مفهوم قدم دیگری بردارد و در بین توسعه دهندگان برنامه های وب جذابیت اکثریت پیدا می کند. در یک تنظیم کانتینر ، می توان یک برنامه واحد را به همراه گزین کردن های آن مجازی سازی کرد. اگرچه بعضی اندیشه می کنند که تولید کانتینرها ممکن است VM را از بین ببرد ، ولی توانایی ها و مزایای ماشین های مجازی به اندازه بس است که مایه می شود این فناوری به جلو حرکت کند. به عنوان مثال ، ماشین های مجازی هنگام اجرای چندین برنامه با هم یا اثناء اجرای برنامه های کهنه در سیستم عامل های کهنه کماکان مفید هستند.

 

علاوه بر این ، برخی دریافتن می كنند كه ایمنی کانتینرها نسبت به hypervisors VM كمتر است زیرا کانتینرها تنها یك سیستم عامل دارند كه برنامه ها متعلق به استفاده می كنند ، در حالی كه VM ها می توانند برنامه و سیستم عامل را متمایز كنند. گری چن ، مدیر پژوهش در بخش محاسبات تعریف شده توسط نرم افزار IDC ، گفت که بازار نرم افزار VM حتی اگر مشتریان معماری ابر و کانتینرها را کشف می کنند ، همچنان یک تکنولوژی بنیادی است. چن در IDC’s Worldwide Virtual Machine قبل بینی نرم اسباب ، 2019-2022 می نویسد: “بازار نرم اسباب ماشین مجازی به طور قابل توجهی نرمش پذیر بوده و طی 5 سنه آینده به رشد مثبت خود پیوسته خواهد داد ، علی رغم اینکه بسیار بالغ و  نزدیک  به اشباع است”

saqar بازدید : 28 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
اینستاگرام در اقدامی انتشار تصاویر، طراحی‌ها، یادداشت‌ها،‌ کارتون‌ها و فیلم‌هایی که خودزنی و خودکشی را ترویج کنند، ممنوع کرده است.

به گزارش آنا از فست‌کامپنی (fastcompany)، اینستاگرام اعلام کرده است که طراحی، یادداشت‌ها و کارتون‌هایی که باعث ترویج، فریب و یا تشویق خودآزاری و خودکشی می‌شوند را ممنوع می‌کند. این ممنوعیت در اثر شکایت پدر یک دختر چهارده ساله که متأثر از پست‌های اینستاگرام خودکشی کرده بود؛ مطرح شده است. حادثه مذکور اینستاگرام را ترغیب کرد تا اقدامات بیشتری برای ایمن نگه داشتن کودکان در پلتفورم خود انجام دهد.

 

در سال ۲۰۱۷ مولی راسل ۱۴ ساله پس از مشاهده پست‌هایی در اینستاگرام که خودزنی و خودکشی را رواج می‌داد، خودکشی کرد. از آن زمان پی‌گیری‌ها و شکایت‌های پدر او، یان راسل، به‌طور جدی غول‌های رسانه‌های اجتماعی را برای تغییر سیاست‌های خود در مورد محتواهایی که آسیب رساندن به خود را ترویج می‌دهند، تحت فشار قرار داد. در فوریه سال جاری، در پی فاجعه‌ای که راسل به بار آورد، اینستاگرام اعلام کرد؛ انتشار تصاویر خودزنی و خودکشی در پلتفورم خود را ممنوع می‌کند.

 

آدام موسری، رئیس اینستاگرام با اعلام آخرین تغییرات اینستاگرام گفت: تصمیم امروز برای ممنوعیت کارتون‌ها، نقاشی‌ها و یادداشت‌ها،گسترش ابعاد این ممنوعیت است تا هم‌زمان با سفر "ایان راسل" به "سیلیکون ولی"، آگاهی نوجوانان را درباره انواع محتواهایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، ارتقا دهیم. ما دیگر اجازه نمایش تصاویر داستانی خودآزاری یا خودکشی در اینستاگرام، در قالب نقاشی‌، یادداشت‌ یا بریده فیلم‌ یا کمیک‌ را نخواهیم داد. هم‌چنین تصاویر دیگری نیز که خودآزاری یا خودکشی را نشان ندهد، اما مرتبط با خشونت علیه خود و یا دیگران است را حذف خواهیم کرد.

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews51318.html

saqar بازدید : 27 سه شنبه 19 اسفند 1399 نظرات (0)
از ارتباط دو کامپیوتر، یکی در لس آنجلس و دیگری در سیلیکون‌ولی ۵۰ سال می‌گذرد؛ تحولی بزرگ که چهره جهان را دگرگون کرد. این ارتباط نخستین اکنون در یک جهش بزرگ چهار میلیارد نفر در سطح جهان را به یکدیگر مرتبط ساخته است.

۵۰ سال پیش دو دانشجوی جوان، با یک آزمایش کوچک گام بزرگی در ارتباطات بین مردم جهان برداشتند. چارلز کلایندانشجوی ۲۱ ساله‌ای که در لس‌آنجلس نشسته بود موفق شد از طریق کامپیوتر خود که به بزرگی یک اتاق پذیرایی بود، به کامپیوتر دوست خود در سیلکون‌ولی وصل شود.

 

این ارتباط مقدمه تحولی بزرگ بود. اکنون بیش از ۸۰ درصد مردم در کشورهای صنعتی از طریق اینترنت با یکدیگر در تماس هستند. میزان دسترسی مردم در کشورهای در حال رشد نیز بیش از ۴۰ درصد است؛ چیزی در حدود چهار میلیارد نفر در سطح جهان.

 

موفقیت در گام دوم

ساعت ۱۱ شب بود. کلاین و دووال تلفنی با یکدیگر تماس گرفتند و درباره تصمیم خود مبنی بر اتصال دو کامپیوتر گفت‌وگو کردند.  کلاین دکمه حرف „L" را فشرد. دووال در کمال حیرت ظهور این حرف را بر روی مانیتور خود مشاهده کرد. کلاین پس از آن حرف „O" را تایپ کرد. اما این حرف نه تنها بر مانیتور دوست خود ظاهر نشد، بلکه منجر به سقوط سیستم کامپیوتری دووال شد. تلاش دوم آن‌ها پس از یک ساعت موفقیت‌آمیز بود. کلاین موفق شد کلمه „Login" را بر روی مانیتور کامپیوتر دوست خود به نمایش گذارد.

 

یک حرکت کوچک که به انقلابی بزرگ انجامید

کلاین بنا بر گفته خود در آن ایام به طور شبانه‌روزی مشغول برنامه‌‌نویسی کامپیوتری بوده است. فاصله بین کلاین و دوستش در سیلیکون‌ولی حدود ۶۰۰ کیلومتر بود. پس از آن، یکی از طراحان اینترنت، پروفسور لئونارد کلاین‌راک ابراز تاسف کرده بود که چرا این دو دانشجو تنها به نوشتن واژه „Login" بسنده کرده و پیام و شعار جالبی را رد و بدل نکرده‌اند. اشاره این پروفسور به سفر به ماه بود که چند ماه پیش از این تحول انقلابی در عرصه ارتباطات روی داده بود و سخن لوئی آمسترانگ پس از فرود به ماه شهرتی عالم‌گیر یافته بود. آمسترانگ در آن هنگام گفته بود: «این گام کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است.»

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews51433.html

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 479
  • بازدید سال : 3,180
  • بازدید کلی : 15,157