loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 39 یکشنبه 25 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی چهار فبلت برتر دنیا

فبلت‌ها اندازه‌ای بین موبایل و تبلت دارند و جریان جدید ابزارهای به اتفاق هستند. در این مطلب چهار مدل از برترین فبلت‌های دنیا را شناسایی و ویژگی‌های مهم آنها را بازبینی می‌کنیم.

 

 

فبلت چیست؟

مفهوم فبلت برای بسیاری قابل درک نیست و در توضیحی کوتاهی می‌توان گفت:«فبلت گوشی‌هایی هستند بزرگ‌تر از ۵٫۳ اینچ و کوچک‌تر از ۷ اینچ که از دو کلمه‌ی  (phone)+(tablet) بوجود آمده است (phablet)». این گونه گوشی‌ها معمولا برای افرادی ساخته شده‌اند که دوستدار صفحه نمایشی کبیر مانند تبلت‌ها هستند در واقع تبلت‌ها سایز ۷ اینچ تا ۱۰ اینچ را دارند که کمی ترابری آن‌ها نسبت به فبلت‌ها مشکل‌تر است و همچنین فبلت‌ها بیشتر در جیب شلوار یا کت جای می‌گیرند که این برتری فبلت‌ها نسبت به تبلت‌ها است. برخی تبلت‌ها شیار سیم کارت ندارند یا در چهره وجود آن، امکان مکالمه‌ی تلفنی هستی ندارد. بعد فبلت‌ها برای پرتابل بودن و شباهت بسیار آن‌ها به موبایل، تفاوت زیادی با تبلت‌ها دارند و به نوعی وجود آن‌ها دربایستن بود.

 

 

 

فبلت,فبلت چیست,بهترین فبلت ها

 

اکثر فبلتها در جیب شلوار یا کت جای می‌گیرند که این برتری فبلت‌ها نسبت به تبلت‌ها است

 

 

 

سامسونگ که تقریبا  از سنه ۲۰۱۰ آغاز به ساخت گوشی‌های هوشمند کرده بود، برای رقابت با رقیبانش دربایستن به خلاقیت و نوآوری‌های اخیر داشت. کهکشانی‌های سامسونگ نیز از همان سنه در این پهنه قدم نهادند تا قدرت سامسونگ را در زمینه‌ی ساخت گوشی به همگان ثابت کنند اما بعد از اولین سری کهکشانی‌ها یعنی گلکسی اس، موفقیت چندانی نصیب سامسونگ نشد و بر پایه معمول اپل با آیفون بر بازار گوشی‌های هوشمند سلطه داشت.

 

 

 

در سنه ۲۰۱۱ پس از گوشی فوق العاده‌ی گلکسی اس ۲ و رقابت چشمگیر آن با آیفون ۴ و ۴اس سامسونگ ترغیب شد لغایت مدلی بزرگ‌تر از این پرچمدار را تولید کند و از ۴٫۳ اینچ به ۵٫۳ جهش پیدا کرد. سامسونگ با این عمل موجی سنگین از انتقادات متخصصان و ملت را به جان خرید اما در پسین این گلکسی‌نوت بود که پیروز شد. فروش فوق العاده‌ی این سری به تمامی نشانه عدل که بیشتری صفحه نمایش بزرگ را ترجیح می‌دهند.

 

 

 

این شروعی بود برای همگی کمپانی‌ها که در این پهنه قدم بگذارند و آن‌ها هم نیرو خویش را به یکدیگر اثر دهند. سامسونگ به علت فروش بسیار خوب، اقدام به ساخت مدل‌های بعدی کرد. اکنون که به وضعیت بوجود آمدن این اصطلاح و مفهوم کامل آن پی بردیم می‌خواهیم چند فبلت از کمپانی‌های گوناگون را به شما معرفی کنیم.

 

 

Samsung Galaxy Note 3

گلکسی نوت ۳ سومین دودمان از سری نوت سامسونگ و مطمئنا بهترین گوشی ساخته شده توسط این کمپانی الی به حال است. این گوشی از صفحه نمایش فوق العاده با کیفیت ۵٫۷ اینچی با رزولوشن Full HD یعنی ۱۹۲۰*۱۰۸۰ و پردازنده‌ی پر توان ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ و ۳ گیگابایت رم سهم می‌برد.

 

 

 

 فبلت,فبلت چیست,بهترین فبلت ها

 

فبلت Samsung Galaxy Note 3

 

 

این گوشی یک گجت کل جانبه محسوب می‌شود که با خرید آن از خرید گوشی جدا، تبلت و حتی دوربین آسان می‌شوید Spen در این سری پیشرفته‌تر شده و مشابه یک خودکار، راحت‌ در دست شما پیمان می‌گیرد.

شما با این خودکار می‌توانید بسیاری از کار‌های خود از قبیل: یادداشت‌ها، پیامک‌ها و حتی نقاشی را دقیقا با دست خط خود اتمام دهید که این زیاد اخ داشتنی است. حتی در بسیاری از موارد می‌توانید با پروا به دست خط خویش یادداشت‌هایی را که پیشتر نوشته بودید را پیدا کنید که این قابلیت نیز زیاد کارآمد است. قلم هوشمند هر سال پیشرفته‌تر می‌شود و یگانه از انگیزه ها استوار خرید سری نوت، قلم هوشمند آن است.

 

 

Nokia Lumia 1520

اگر به تعقیب یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ ویندوز فونی هستید، لومیا ۱۵۲۰ یک انتخاب زیاد عالی است. این فبلت هم الان با پردازنده‌ی قدرتمند، دوربین بسیار خوب و رم بهینه، پرچمدار نوکیا است.

این غول ۶ اینچی با دقت فول اچ دی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۲٫۲ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم و در ضمن دوربین ستودنی با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی، به بهترین شکل برای رقابت با دیگر فبلت‌ها حاضر شده است.

 

 

 

فبلت,فبلت چیست,بهترین فبلت ها

 

فبلت Nokia Lumia 1520

 

 

 

سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مانند لومیا ۱۰۲۰ از تکنولوژی pureview استفاده کرده است که امکان تنظیمات دستی مترقی را نیز در کمر بستن کاربران پیمان می‌دهد. رویهمرفته با لرزشگیر بسیار کارآمد آن عکس‌هایی را ثبت می‌کند که کم و بیش در وسط فبلت‌ها بی‌رقیب است.

 

 

HTC One Max

اچ‌تی‌سی وان مکس در واقع همنشین کبیر وان محسوب می‌شود که با صفحه نمایش بی‌رقیب ۵٫۹ اینچی و دو اسپیکر فوق‌العاده برای آن بخش از افرادی پسندیده است که علاقه‌ی بسیاری به نگاه کردن فیلم و یا گوش دادن به موسیقی دارند.

 

 

 

فبلت,فبلت چیست,بهترین فبلت ها

 

فبلت HTC One Max

 

 

در قلب این فبلت پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با بسامد ۱٫۷ گیگاهرتز، رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۴ مگاپیکسلی اولترا پیکسل و در ضمن حسگر پرتو انگشت وجود دارد که در آیفون ۵ اس نیز آن را دیده‌ایم. این حسگر مایه می‌شود که اطلاعات داخل گوشی خویش را در امنیت کامل نگه دارید.

 

 

حداکثر ۳ نشان انگشت می‌توان در آن ذخیره کرد و بسیاری از برنامه‌های گوشی چرا طراحی سایت بدست این حسگر امنیت کامل را دارا هستند که این مایه می‌شود خیال شما از دزدیده شدن اطلاعات گوشی خویش آسوده باشد.دو اسپیکر تعبیه شده بر روی این گوشی عجب انگیزند و قدرت صدای تولید شده بدست آن‌ها بالا است. این اسپیکرها به شما پروانه می‌دهند در میان جمعیت و نویز محیط به راحتی به موسیقی گوشی دهید.

 

 

Sony Xperia Z Ultra

می‌خواهیم بزرگترین فبلت ساخته شده لغایت به امروز را شناسایی کنیم. سونی اکسپریا زد الترا با صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی تقریبا  یک تبلت محسوب می‌شود و به عقیده ما ابعاد آن طوری است که برای دست گرفتن آن خیلی باید مراقب بود.

این صفحه نمایش کبیر با رزولوشن فول اچ دی یک سینمای خانگی به اتفاق است و تماشای فیلم روی آن بسیار لذت تقسیم به نظر می‌رسد. همچنین همانطور که گفتیم شما از خرید یک گوشی متمایز و حتی تبلت آسوده خواهید بود.

 

 

 

فبلت,فبلت چیست,بهترین فبلت ها

 

فبلت Sony Xperia Z Ultra

 

 

در یک نگاه مجذوب این فبلت می‌شوید زیرا با ابعاد مستطیلی شکل و قطر ۸٫۵ میلی‌متر ظاهری جذاب به خویش گرفته است. جنس بدنه‌ی بسیار مرغوب، ضد آب بودن و تحمل نیم‌ساعت پایین آب در عمق ۱٫۵متری تمامی کیفیت ساخت این گوشی را نشان می‌دهند. صیقلی‌ترین و بزرگترین صفحه نمایش را وسط فبلت‌ها اکسپریا زد الترا دارد.

 

 

جمع بندی:

 

بازار فبلت‌ها روز به روز داغ‌تر می‌شود و همگی کمپانی‌ها به دنبال رقابت با یکدیگر هستند و کوشش دارند هر سال پیشرفته‌تر از دیگران باشند. این مایه ظهور نو‌آوری‌های تازه‌ای می‌شود که بعضی از آن‌ها را ذکر کردیم و نشان می‌دهد هر برند می‌تواند چه خلاقیت‌ها و نو آوری‌هایی داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 541
  • بازدید سال : 3,242
  • بازدید کلی : 15,219