loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 44 شنبه 28 دی 1398 نظرات (0)

از زمان های قدیم هر کسب و کار و هر فروشنده ای برای مشتریانش شروع به تعریف و تمجید🗣 از محصولاتش می‌کرده که از این طریق بتواند مشتری های بیشتری را جمع کند. آنها بدون آنکه بدانند بازاریابی حضوری را خود را شروع کرده و این امر تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

سودمندترین نوع ارتباط با مشتری، دانستن اصول بازاریابی حضوری و رعایت کردن نکات اساسی این اصول است. این نوع بازاریابی به دلیل رو در رو شدن با مشتری و ارتباط مستقیم با آن بهترین در نوع خود است.

بهتره این اصول را بدانیم و از تکنیک های آن بهره ببریم تا فروش بیشتری را تجربه کنیم. با هم به بررسی این اصول بپردازیم.

آموزش بازاریابی حضوری

مهترین ویژگی یک بازاریاب حضوری داشتن دو گوش و یک زبان 👅است. این جمله به این معناست که کمتر حرف می‌زند و بیشتر گوش می‌دهد. یک بازاریاب که شخصا اقدام به ارتباط با مشتری می‌کند باید این را بداند که فروشنده فقط این نیست که سر و زبان داشته باشد. البته که داشتن این ویژگی ((هنر سخنوری)) است اما جالب است که بدانیم حرفه ای ترین فروشندگان و بازاریابان هنر گوش دادن را به خوبی می‌دانند و از آن بعنوان یک فن استفاده می‌کنند.

هنر سخنوری

بازاریاب حضوری حرفه ای خوب می‌داند که شناخت مشتری و نیازهای آنها یکی از اصول بازاریابی حضوری است. پس با تیز هوشی بعد از گوش دادن به سوالات و نیاز های مشتریان شروع به پرسیدن سوالات تکمیلی برای پر کردن فرم اطلاعاتی که در ذهن خود جای داده است می‌کند. بعد از بدست آوردن اطلاعات تکمیلی نیاز سنجی می‌کند و بهترین خدمات و محصولات شرکت را که مناسب نیازهای مشتری است معرفی می‌کند.

حتی سعدی هم شعری را در این رابطه سروده

فراوان سخن، باشد آکنده گوش              نصیحت نگیرد مگر در خموش 

 

اگر در بازاریابی حضوری یا بازاریابی تلفنی 📞 شروع به پرگویی کنید اختیار جلسه از دست شما در رفته و تمرکز خود را از دست خواهید داد و مشتری را خسته خواهید کرد و همچنین دیگر اطلاعات با ارزشی چون نیازهای مشتری را بدست نخواهید آورد. 

بهتر است این موضوع را بدانیم که فروشنده خوب به دنبال یک معامله برد _ برد می‌گردد. یعنی هم فروشنده هم خریدار به ارزش هایی که در ذهن دارند برسند.

 

13 روش از تکنیک های بازاریابی حضوری

  1. از مهمترین تکنیک های بازاریابی حضوری این است که فروشندگان باید بدانند که سررشته کلام را به دست مشتری بدهند. اما سعی کنید خودتان صحبت های جلسه را به آن سمتی که می‌خواهید هدایت کنید.
  2. یکی دیگر از تکنیک های بازاریابی حضوری نقل کردن داستان های فروش موفق است. سعی کنید داستان هایی از فروش را به صورت هیجان انگیز تعریف کنید.
  3. به کارتان همیشه فکر کنید🤨. شیفته کار خود باشید به شدت و با علاقه تمام در حضور مشتری از محصول خود صحبت کنید. اگر نمی‌توانید و علاقه ای به محصول خودتان ندارید به ملاقات مشتری نروید. اگر انگیزه کافی برای قرار ملاقات ندارید به سمینارها و یا با خواندن کتاب های انگیزشی علاقه را در خود بوجود بیاورید.علاقه مندی به کار
  4. اجازه دهید مشتری حرف بزند. بدون وقفه حرف نزنید و مشتری را کلافه نکنید اجازه دهید مشتری از خودش صحبت کند و تا تمام شدن مشتری منتظر بمانید. یادتان باشد یه هیچ عنوان وسط حرف های مشتری نپرید.
  5. قبل از رفتن به جلسه فروش حضوری یکبار صحبت هایی که قرار است در این قرار ملاقات رد و بدل شود را روی کاغذ بنویسید و قبل از رفتن متنی را که می‌خواهید ارائه دهید را بخوانید و تمرین کنید. خود را جای مشتری بگذارید و بررسی کنید که اگر شما هم جای مشتری فرضی بودید آیا از خودتان خرید می‌کردید با خیر ؟
  6. اگر برای رفتن به جلسه حضوری استرس دارید 😥حتما با یکی از کارمندان شرکت بازی کنید. یک نفر را انتخاب کنید و بازی فروش راه بیاندازید. این کار تمرین خوبی است که هم مکالمه خود را قوی تر بیان کنید هم از استرس شما در مقابل مشتری کم می‌کند.
  7. مشتری را دوست خود بدانید. رسمی و جدی و مانند یک نفر عصا قورت داده رفتار نکنید، راحت باشید تا مشتری هم با شما احساس راحتی کند. جلسه را بسنجید و اگر مناسب دیدید شوخی های مناسبی را با مشتری کنید.
  8. اگر حافظه ثبت اطلاعاتی شما کم است حتما حتما یادداشت بردارید. مزیت های یادداشت برداری: تمرکز بیشتری بر روی جلسه دارید. بهتر گوش می‌کنید. نشان دهنده اهمیتی است که برای مشتری قائل می‌شوید.
  9. مشتری را در رودروایسی نگه ندارید. زمانی هست که شما از ته دل دوست دارید محصول خود را بفروشید اما گاهی دچار روش ((متقاعد کردن)) زوری مشتری می‌شوید.اطلاعات عمومی
  10. به روز باشید و متوجه تغییرات مشتری شوید. هم اطلاعات عمومی خود به روز نگه دارید هم ظاهر و صحبت های مشتری را به یاد بسپارید. 
    تکنیک ویژه و اصول بازاریابی حضوری
     دفعه بعدی که به دفتر مشتری مراجعه کردید بر فرض که مشتری دستش شکسته باشد این نکته را به روی او بیاورید تا مشتری بداند که به او اهمیت زیادی می‌دهید.
  11. مثال بزنید: سعی کنید اگر در پروژه ای دیگر همین خدمات را ارائه داده اید و رضایتمندی مشتری را دارید برای مشتری فعلی بازگو کنید و یا اگر شرکتی دیگر در صنعت مشتری فعلی از همین دستگاه ها یا خدمات استفاده می‌کند برای او بصورت عکس یا فیلم نشان دهید. نمونه مکالمه با یک شرکت که نسبت به خدمات یا محصولات ما شک دارد : شرکت ….. هم نسبت به محصولات ما تردید داشت اما …… محصول را امتحان کرد و ….. نتیجه را گرفت. مثال زنی یکی از قدرتمند ترین سلاح های شماست.
  12. قرار ملاقات دوم را بگذارید. اگر در ملاقات اول (نه) شنیدید که هیچ. اما اگر مردد و یا مشتاق بود قرار ملاقات بعدی را بگذارید.
  13. بهترین سیاست در فروش گفتن حقیقت ماجراست. در مورد محصول خود ویژگی هایی که واقعا وجود دارد بگویید. اگر ویژگی های دروغ به مشتری بگویید و بعدا متوجه این دروغ شود دیگر نمی‌تواند به شما و محصولات شما اعتماد کند.

فنون بازاریابی حضوری

  • به یاد داشته باشید که یک فروشنده که به صورت حضوری به سراغ مشتری می‌رود باید ظاهری آراسته 🕴داشته باشد. سعی کنید تیپ رسمی بزنید و به خودتان اهمیت دهید. اگر شما به خوتان اهمیت ندهید مشتری هم به شما قطعا اهمیت نخواهد داد.ظاهر مناسب
  • در قرار ملاقات حضوری حتما سعی کنید که یک عطر بخصوص و به یاد ماندنی استفاده کنید تا مشتری جذب این رایحه شود و همیشه شما در ذهن او ماندگار شوید. این کار باعث حس خوبی در مشتری می‌شود.
  • لحن گفتاری شما باید صمیمانه باشد. اگر روزی که قرار ملاقات با مشتری را دارید روز شما نیست و اعصابتان به هم ریخته😣 است به هیچ عنوان به این قرار نروید به این دلیل که مشتری حس شما را به خوبی می‌فهمد و این باعث می‌شود که مشتری این حس را بگیرد که شما به کارتان هیچ علاقه ای ندارید و از سر اجبار به این ملاقات تن داده اید.مشتری ها باهوش تر از شما هستند.ارتباط صمیمانه
  • خودتان را برای ملاقات خوب آماده کنید: اطلاعات پایه مربوط به شرکت را بدانید. هیچ بهانه ای برای بی خبر بودن از محصولات وجود ندارد. اگر شما از محصولات خود خبر ندارید چه انتظاری از مشتری دارید. اگر در قرار ملاقات نتوانید به خوبی محصولتان را پرزنت کنید و دچار تردید شوید شما این جلسه را از دست داده اید و باختید.
  • حتما سایت شرکتی را که با آن قرار ملاقات دارید بررسی کنید. مشتریان این شرکت چه کسانی هستند، چه کارهایی انجام می‌دهند‌‌، چه خدمات و چه محصولاتی دارند، تا به حال با کدام شرکت ها قرار داد بسته اند. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند که حرفه ای تر در جلسه حاضر شوید و مشتری بداند که شما حواستان به آنها هست.
  • به وقت خود و مشتری اهمیت زیادی بدهید.
  • زبان بدن یادتان نرود. از بدن خود استفاده کنید تا اعتماد مشتری را جلب کنید. یاد بگیرید که چه حرکاتی روی مشتری تاثیر می‌گذارد.
  • حتما سر وقت⏲ تایید شده برای قرار ملاقات در مکان تعیین شده حضور داشته باشید. هیچ دلیل برای بی نظم بودن شما وجود ندارد.وقتشناسی
  • اطلاعات عمومی خود را بالا ببرید. نشریات و وب سایت های زمینه فروش و بازاریابی و زمینه فعالیت شرکت خود را مطالعه کنید.
  • مدل نشستن شما در جلوی مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رسمی و با وقار بشینید.
  • بعد از اینکه قرار ملاقات تمام شد جزییات قرار را بررسی کنید و بعد از چند روز با مشتری تماس بگیرید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 87
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 166
  • بازدید سال : 2,867
  • بازدید کلی : 14,844