loading...
akhbar tecnolozh5
saqar بازدید : 39 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

روش سریع برای پیدا کردن شغل مناسب (10 نکته شغل مناسب)

تحصیل کرده هستید یا تحصیلات ندارید و میخواهید کار مناسب خود را سریع پیدا کنید و بیکار نمانید. اگر پس میخواهید موفق باشید در پیدا کردن شغل مناسب ما توضیحات و نکات مهمی را به شما یاد خواهیم داد و بعد از آن 10 نکته مهم برای پیدا کردن شغل مناسب را یاد خواهیم گرفت. پس در سایت تالاب همراه ما باشید برای پیادا کردن شغل مناسب خود. در خط مشی تعیین شغل، انتخاب حوزه کاری متناسب با شما مهمترین مساله است. دراین صورت، از کارتان رضایت خواهید داشت ودر آن به تکامل خواهید رسید.

 

داشتن شغل مناسب و پیرشفت کاری در شغل مناسب : برای این‌که شغل مناسبتان را پیدا کنید، سرراست‌ترین راه این است که بی‌هیچ واسطه‌اي، تنها بر توانایی‌هاي خود تکیه کنید. تحقیقات زیادی نشان میدهند وقتی افراد در حوزه‌هایي کار میکنند که در آن بطور خاص پرقدرت عمل می کنند، در کارشان سنگ تمام می گذراند و ازآن لذت می برند.

 

اگر بر توانایی‌هاي خود متکی باشید، فرصت‌هاي خوبی پیدا می کنید، چرا که کارفرمایان و سرمایه‌گذاران وقتی مطمئن می شوند که شما میتوانید از پس چالش ها برآیید و واقعا می توانید به آن ها کمک کنید که به اهدافشان برسند، روی شما حساب می کنند.

 

برای پیش بردن شغلتان بر اساس توانایی‌هایي که دارید، میتوان از سه راهکار استفاده کرد:

 

1– توانایی‌هاي اصلی خودرا بشناسید:

نخستین مرحله برای این‌که بدانید چه شغلی با توانایی‌هاي شما هم خوانی دارد این است که بفهمید به چه چیزی باید تکیه کنید. با خودارزیابی شروع کنید. به دنبال استعدادهای متمایز، مهارت‌ها و دانشی باشید که در کارهای مشخص، شما را در رقابت با دیگران قرار می دهد.

 

بعنوان مثال، اگر بخواهیم این مطلب را در مورد مدیر فروش یک شرکت خدمات کامپیوتری بکار ببریم، در فهرست توانایی‌هاي او مواردی مثل شناخت مشتری، روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی برای پاسخ به مشکلات کامپیوتری، تعلیم مسوولان فروش تازه کار و ارتباط عمومی شفاهی بسیار خوب، می تواند قرار بگیرد. این ویژگی ها اگر چه برای این حوزه کاری مهم هستند، اما بسیار کلی‌اند و با مشخصاتی که دیگر مدیران فروش ممکن است در مورد تخصص‌هاي خود نام ببرند، مشابهت دارد.

 

ارائه لیستی جزئی تر میتواند راهنمای قوی تری برای انتخاب شغل شما باشد. دراین نمونه خاص، به منظور روبه‌رو شدن با نیازهای اطلاعاتی مشتریان برای حل مشکلات کامپیوتری آنان، پا را فراتر بگذارید و به دانش خود در مورد چگونگی انجام اینکار دریک صنعت خاص، مثل خرده فروشی یا تجربه خود با یک تکنولوژی خدمات کامپیوتری خاص مثل تلفیق کارکردهای iPhone با وبسایت یک شرکت اشاره کنید. یا این‌که در فهرست خود فقط به شناخت مشتری اشاره نکنید، بلکه استعداد خودرا برای حدس زدن مشکلات و نیازهای مشتری، حتی قبل از این‌که خود مشتری آن ها را بداند توصیف کنید.

 

2- در طول زمان، توانایی‌هاي هدفمند ایجاد کنید:

به محض این‌که استعدادها و قابلیت‌هایي راکه دارید شناختید، به این فکر باشید که برای رشد حرفه خود به چه چیزی نیاز دارید. هدف شما میتواند کسب مهارت دریک حوزه فنی «مانند مثالی که در بالا در مورد مدیریت فروش کامپیوتر گفته شد» یا دریک عملکرد خاص «مثل تحلیل مالی یا مدیریت منابع انسانی» باشد.

 

برای این‌که توانایی مورد نظری راکه قصد دارید به آن دست یابید، تعیین کنید، برخی اقدامات کاملا روشن و واضح هستند. مثلاً ممکن است یک برنامه تحصیلی را پیش بگیرید یا مدرک مهارت فنی دریک حوزه مشخص دریافت کنید. حتی ممکن است تلاش کنید زمینه کاری خود رابه سمت هدفی که تعیین کرده‌اید پیش ببرید.

 

اما اقداماتی هم وجود دارند که پیچیده‌ترند و شرایط را سخت می کنند. اگر جابه‌جایی خوبی در محل کار یا ارتقای شغلی یا پیشنهاد کاری جدیدی برای شما پیش آمده که با توانایی‌هایي که هدف قرار داده‌اید هم خوانی ندارد، در پذیرفتن آن هوشیار باشید. وقتی به دنبال یک موقعیت کاری جدید هستید، باید جست‌وجوی خودرا بر نقش‌هایي متمرکز کنید که می توانید در آن مهارت‌هاي هدف خودرا رشد دهید، نه احتمالاتی که آسان تر بنظر میرسند.

 

3- برای تغییر مسیر کاری، توانایی‌هاي جدیدی در خود ایجاد کنید:

اگر به این نتیجه رسیده اید که مهارت‌هاي شما و مسیری که طی می کنید، ایده آلتان نیست، حوزه کاری خودرا عوض کنید. دراین شرایط، به پیشنهاد ارزشی شخصی متفاوتی نیاز دارید که مستلزم کسب مهارت‌ها و دانش جدید است.

 

افراد وقتی چنین تغییری در کار خود ایجاد میکنند، طبق معمول زمینه توانایی‌هاي موجودشان را نادیده میگیرند. این انتخاب اغلب باعث میشود تنزل کنید و نتیجه نهایی آن هم قطعی نیست. راه آسان‌تر این است که آنچه به آن مسلط هستند را تقویت کنید تا به نتایج جدیدی برسید، مگر این‌که از جایگاهی که در آن قرار دارید، کاملا ناراضی باشید. خودرا جای یک کارفرما یا سرمایه گذار دریک حوزه یا عملکرد جدید بگذارید و تصور کنید باید چه چیزی به خودتان اضافه کنید تا آن ها بتوانند روی شما حساب کنند. افراد ممکن است دقیقا بدانند باید چه مسیر جدیدی را دنبال کنند و چه امکاناتی به انها کمک می کند به هدف خود برسند.

 

اما بطور خاص‌تر، هدف آن ها دقیقا مشخص نیست ودر راه تحقق آن برخی راه‌ها را امتحان میکنند. مثال بارز این مطلب دکتری بوده که طبابت دیگر او را راضی نمی‌کرده و به دنبال یک نقش مدیریتی بوده است. وی برای اینکار استراتژی مشخصی در ذهن نداشت، اما به فراگیری بهداشت عمومی و کسب‌ مدرک دراین زمینه اقدام کرد و زمینه‌اي رابه وجود آورد که او را به سوی یک حرفه مدیریتی سوق داد.

 

توسعه شغلی از طریق رشد توانایی‌ها، مستقیم ترین راه برای رسیدن به شغلی است که دقیقا مناسب شما است. باید بدانید مسیر شغلی شما تا چه حد براساس دانش و مهارت‌هاي شما شکل گرفته است.

 

با این 10 نکته شغل مناسب خود را بیابید !

 

پیدا کردن شغل مناسب + 10 نکته در مورد شغل مناسب

یافتن شغل مناسب

 

10نکته که بشما کمک می کنند تا یک فرم درخواست عالی تنظیم کنید ودر گفت و گو بی نظیر باشید را خدمت شما ارائه می کنیم.

 

اگر از شغل خود راضی نیستید و آنرا خسته کننده میدانید، دو راه پیش روی شماست. می توانید به روزهای خسته کننده و حتی گاهی پر از بدبختی در اداره ادامه دهید و یا مدتی کار را کنار بگذارید تا شغل بهتری بیابید.

 

در ادامه 10 نکته که بشما کمک میکنند تا یک فرم درخواست عالی تنظیم کنید ودر گفت و گو بی نظیر باشید را خدمت شما ارائه می کنیم. امیدواریم در نهایت بتوانید در کمپانی که به آن علاقه دارید استخدام شوید.

 

10 – جمع آوری یک رزومه‌کاری که بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

 

باوجود این‌که من اصولا به رزومه اعتقادی ندارم «چرا که طبق معمول خیلی سریع مرور میشود و طبق معمول دقیق مورد بررسی قرار نمی‌گیرد » اما اکثر مشاغلی که به دنبالشان هستید درخواست رزومه خواهند کرد. کمی خلاقیت میتواند شما رابه گزینه اي منحصر به فرد و متفاوت تبدیل کند. ابزار آنلاین دراین زمینه میتوانند بسیار مفید باشند، به خصوص اگر به دنبال چیزی نه چندان معمولی باشید.

 

Visualize.me می تواند یک اینفوگرافیک جذاب را برای رزومه شما خلق کند. سایت هایي چون Re.vu و Zerply بشما کمک می کنند تا صفحات حرفه اي را ایجاد کنید که میتوانند بعنوان رزومه دیجیتال مورد استفاده قرار گیرند. About.me و Flavors.me نیز میتوانند همین کاربرد را داشته باشند. بهترین ابزاری که به کارتان می آید را استفاده کنید و مطمئن شوید که رزومه‌تان برجسته و منحصر به فرد باشد.

منبع:
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 235
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 422
  • بازدید سال : 3,123
  • بازدید کلی : 15,100